Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Yhteisiä harrastetiloja - Espoo?

Aloittaja ftec, 13.08.15 - klo:20:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ftec

Sattuisiko joku tietämään onko Espoossa CNC juttujen harrastelijoiden yhteisiä tiloja, entä ehkä jopa RY tyyppistä toimintaa? Kaupunkioloissa tilat tulevat helposti esteeksi harrastustoiminalle. Nyt kun itseltä katosivat tilat tuli mieleen, että jospa löytyisi sopiva porukka, ehkä jonkun edullisen tilan voisi jopa vuokrata kimpassa...

olli henttonen

Espoosta en tiedä, mutta pitäjänmäellä toimii Hacklab, joka tosin on enemmän elektroniikan puolelle keskittynyt, mutta löytyy heiltä pikkukoneita CNC ohjauksellakin ja jäsen Kremmen antaa varmaankin mielellään lisäinffoa. Helsingissä kalliossa voit tulla tutustumaan PuuhaPajaan, meiltä löytyy yksi routteri ja toinen on juuri työnalla ja siihen tulee servot, myös yksi CNC jyrsin pelittää ja talven aikana koitetaan saada pelittämään CNC sorvi. Minulta saat lisäinffoa PuuhaPajan toiminnasta.
olli
dyykkari

ftec

Kiitti Olli vastauksesta. Selitin vajavaisesti, ajatus oli, että voisi viedä oman koneensa yhteisiin harrastustiloihin ja mikä että ei vaikka rakentaa/hankkia kimpassa jotakin. Tämä ajatukseni on siis vielä ihan raakile, mutta varmasti on monia, joille kimppahomma sopisi paremmin kuin hankkia kaikki itse yksin.

-risto

olli henttonen

Hacklab varsinkin olisi ehkä kiinnostunut yhteistyöstä, heillä on hakusessa 200-300kg jyrsin ja miksei meidänkin kanssa se olisi mahdollista, metallipuolelta nyt löytyy koneita kellosepän sorvista 1900kg manuaalijyrsimeen ja siitä väliltä aikas liuta manuaalimasiinoita, sekä tulityö piste.
tervetuloa tutustumaan esim sunnuntaina
olli
dyykkari

Kremmen

#4
Hacklab tosiaan toimii Pitäjänmäellä Takkatien pienteollisuusalueella lähellä Vermon ravirataa. Muodollisesti se on Helsingissä, mutta Espooseen ei ole montaa metriä. Ja olikohan niin, että jäsenistön enemmistö on espoolaisia tai ainakin painopiste on stadin sillä laidalla :).

Kuten Olli toteaa, niin meillä on tosiaan ollut hakusessa joku medium-kokoinen cnc-jyrsin. Ruokahalu on vähän ollut kasvamaan päin syömistä odotellessa joten nyt tähdätään ehkä jotain Bridgeport-kokoluokkaa olevan kapineeseen. Mutta paljonhan riippuu siitä, mitä markkinoilta löytyy ja mihin hintaan.

Labilla siis on useita cnc-jyrsinnästä kiinnostuneita ja niitä tulee varmasti heti lisää jos/kun saadaan koneistoa paikalle. Jos ftec haluaisit tuoda oman koneesi labille niin se varmasti saisi sieltä tilat ja ympärilleen osaavan ja kiinnostuneen käyttäjäkunnan. Tämähän on juurikin labin toiminta-ajatus, että kimpassa edistetään jengiä kiinnostavia asioita.

Meilläpäin tiistai-illat on labin avointen ovien päiviä, jolloin sisään voi kävellä kaikki kiinnostuneet ilman "ajanvarausta". Paikalla on porukkaa muulloinkin, mutta se on syytä varmistaa etukäteen. Tiistaisin on yleensä hyvin paikalla myös labin hallitusta, mutta minäkin voin hallitusjäsenenä viedä sanaa eteenpäin jos keskustellaan täällä aiheesta.

Vielä linkkiä labin saitille: http://helsinki.hacklab.fi/
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Smuli

Ei nyt ihan täysin osu aiheeseen mutta jos tästä jollekulle on jeesiä niin hyvä.

Itse tuossa kun viimein sain oman jyrsimen toimimaan ja tulin siihen tulokseen että se pitää vähän turhan kovaa meteliä ja sitä ei viitsi huudattaa vanhempien kellarissa kun ääni kantautui muuhunkin asuntoon niin etsin itselleni tilaa jossa voisin jyrsintä käyttää.

Muutamia isompia Tilavuokraajia pommittelin sähköpostilla ja moni olikin halukas ainakin kuulemaan lisää ja tutkimaan vaihtoehtoja. Omalle kohdalle paras ratkaisu kuitenkin löyti Espoon kivenlahdesta, jossa Isännöintiväylä vuokrasi vanhoja toimisto huoneita. Tarjolla oli vajaasta 15m2 aina melkein 30m2 neuvotteluhuoneeseen tiloja.

Otin itselleni tuollaisen reilun 10m2 kopin ja se sopii omiin tarpeisiin paremmin kuin hyvin. Huoneessa on lukollinen ja kun kiinteitössä ei ole asuntoja tms niin tuolla saa meluta ja melskata vapaasti. Oman tilan vuokra on 124e/kk sis alv.

Tuollaiseen 30m2 neuvotteluhuoneeseen jo mahtuu sitten usemapikin kaveri puuhaamaan. Vapaista tiloista tuossa osoitteessa en tiedä sen enempää.

ftec

Kiitti vastauksista, pitääkin tulla tutustumaan toimintaanne. Smulin ratkaisu olisi juuri sopiva myös sijainniltaan, mutta just nyt ei voi rasittaa budjettia parillakaan sadalla per kk minkä vähän isompi tila varmaan vähintäänkin maksaisi.

Muuten, tällä keskustelupalstalla voisikin olla jonkinlainen kiinteä topikki tästä aiheesta, siis yhteisten resurssien jakamisesta/hankkimisesta jne..

-Risto

Kremmen

Jos ftec olet tulossa tutustumaan niin minä olen ainakin huomenna (Ti) paikalla melko heti virka-ajan jälkeen kun vaan päivätöiltäni pääsen. Voin esitellä labin jos tulet paikalle.
Jengiä tuolla on yleensä liki puoleenyöhön, joten ajanohtakaan ei ole niin tarkka. Tosin minä yleensä häivyn ennen kymmentä mutta se ei menoa haittaa.
Tarkka osoite on siis Takkatie 18 ja tuosta linkistä löytyy kulkuohjeet: http://helsinki.hacklab.fi/tila/yhteystiedot/
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

ftec

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 17.08.15 - klo:08:19
Jos ftec olet tulossa tutustumaan niin minä olen ainakin huomenna (Ti) paikalla melko heti virka-ajan jälkeen kun vaan päivätöiltäni pääsen. Voin esitellä labin jos tulet paikalle.
Jengiä tuolla on yleensä liki puoleenyöhön, joten ajanohtakaan ei ole niin tarkka. Tosin minä yleensä häivyn ennen kymmentä mutta se ei menoa haittaa.
Tarkka osoite on siis Takkatie 18 ja tuosta linkistä löytyy kulkuohjeet: http://helsinki.hacklab.fi/tila/yhteystiedot/

Huomenna tiistaina tulee muuttoauto ja alkaa muutto- ja tavaroiden purkuruljanssi jne., joten on pakko lykätä ainakin seuraavalla viikolle. Pistän vaikka privaa kun tilanne rauhoittuu.

-Risto

Kremmen

Joo eipä kiirettä. Ei labi mihinkään karkaa.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk