CNC-foorumin tukeminen on helppoa! Myös webbipalveluiden hinnat nousevat ja CNC-tekniikka.com kaipaa pitkästä aikaa hieman sponsorointia, jotta into ja kyky foorumin ylläpitoon säilyvät. Saattavat pienistä lahjoituksista jopa lisääntyä.
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies on erityisen iloinen juuri silloin, kun hän kuulee uusien Eurojen kilahtelevan typötyhjän kassalippaan peltiselle pohjalle. Kaunis kiitos siitä!

Vastaukset ja kysymykset ?

Aloittaja JuKa, 15.03.11 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuKa

Terve kaikille!

Jos joku kysyy jotain ja toinen antaa neuvon tai kommentin, niin miksei sitä keskustelua jatketa sen jälkeen. Olen huomannut että omalle kohdalleni käy niin ja usein... Itse pyrin antamaan vastauksia niin että kenenkään ei tarvitsisi tehdä sellaisia "susia" uudelleen, mitä olen jo tehnyt... Toivoisin myös saavani kommentteja vastauksistani.

Jos kaikki vastaisivat myös kommentteihin oli ne sitten huonoja tai hyviä niin se olisi kaikille parhaaksi ?

Anteeksi että avauduin, toivottavasti joku kommentoisi :)!

Jussi

Raakakone

Terve JuKa.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi.. Itse olen taas pohtinut että onko se häirinnyt porukkaa jos esim kyselee liikaa ja omii toisen projektia..
Syyllistynyt varmaan itsekkin siihen  :-[..
Että voisiko sitä keskustelua jatkaa esim täällä?

Ja eikä tuo nyt ole kaikkei hienoin periaate että jakaa omaa tietoaan/viisauttaa
toisille?  Sen takia yritin elättää tuota "mikä meni vikaan" palstaa..
Terapeuttinen vaikutus kun saa kirota tavarantoimittajan hitauden, liian pienet askelmoottorit tai materiaalin joka ei soveltunutkaan käyttötarkoitukseen..

Pitää pyrkiä täydellisyyteen... silloin on pieni mahdollisuus, että tulee edes välttävä.
-Raakakone-

NiVa

Moikka!

Joo asiaa. Vois sitä tosiaan kommentoida, jottei jäis aihe "roikkumaan". Toisaalta vois ajatella skeptisesti, että juttu ok. ja homma hoidossa. Harva sitä sähkyhommienkaan jälkeen suurempia kommentteja jakele, lyhyt vir,,, paras.  ;)
Toisaalta itsellä usein kommentit ns. väärään paikkaan, eli pitäisi keskustelu siirtyä eri otsikon alle. Se taas tuntuu jo liian itseriittoiselta toiminnalta ruveta "puheenjohtajaksi"  8)

Raakakone komentoi toisen projektin omimisesta,,,,,  Ymmärtäisin asian niin, että jos esim. tänne tai tonne tietoaan jakelee niin kai se on vapaata riistaa.
Toki hienoa on kysäistä asiaa ko. henkilöltä jos näyttää olevan jokin uusi idea. Luulisin kuitenkin jo kaiken olevan "keksitty" tälläkin tieteen alueella. Eikä sitä päätä kannata seinää,,,,,,

Seurasin muutama vuosi taakse käytyä keskustelua CNC-zonella, kun joku rakensi toiselle tilauksesta "halvalla" kaivertimen osat. No laitteesta tuli ihan toimiva ja simppeli kaiverrin. Myöhemmin osien tekijä puukkasi niistä rakennussarjan myyntiin, tästäpä ei enään kaivertimen alullepania tykännyt,,,ihmekös.

Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

pelti

Itse olen suhtautunut tuohon keskustelun loppumiseen:"lienee homma jotenkin raiteilla", kun ei kokonaan tyrmätä.

Tuosta omimisesta. Jos joku piirtää hyvät kuvat, niin voihan sitä vaikka jonkun tekijän kanssa sopia, että hän tekee piirtäjälle ilmaiseksi osat ja vastineeksi voi tehdä "sarjatyönä" lisää. Eli siis sopimusasiaa. Jos ei mitään ole sovittu, niin silloin liikutaan tekijänoikeusasioissa vähän harmaalla alueelle ja ainakin moraalisesti tuomittavalla alueella.

Jukka Peltonen

JuKa

Olen jättänyt moneen viestiin vastaamatta juuri sen takia että en ole saanut mitään kommenttia/vastausta. Olen ihan mukava kaveri, vaikka itse sanonkin. ;)

Täällä Suomessa on niin pienet piirit näiden jyrsimien kanssa, että ei kannatta vakityötä lopettaa jyrsinnöistä/konerakennuksesta saatavien tulojen valossa...
Maailmassa on niin paljon kyseiseen kategoriaan olevia komponentteja/koneita, että on lottovoitto jos sattuu keksimään jotain mitä ei joku jo myy ja tietysti puollella hinnalla. Esim. askelmoottoriohjainten osat saattaa maksaa enemmän tai yhtäpaljon kuin valmiit ohjaimet... Mitenköhän tähän päädyin ? No kaikkea ei aina kannata välttämättä itse tehdä ja rahallisesti hyötyminen on vaikeaa...


Hauska muuten kuulla että toisillakin on samoja tuntemuksia...

Jussi

eemeli

Hep.

Ite piirtelin kerran leikattavia osia harrastejuttuihin. Leikkaaja kysyi, että saako tehdä itselleen kanssa yhden omaan käyttöönsä. Lupasin. No toimitti mulle ne mitkä ei onnnistunu, ja laitto parhaat myyntiin...

Kommentoin satunnaisesti niitä aiheita, joista luulen jotakin tietäväni, tosin yleensä sillä varauksella, että voin olla väärässä. Just nyt on paljon kaikkea, eikä aina ehdi. Positiivista on se, että Z-liike on valmistumassa - vain kuularuuvin laakeripesän kansi, karan ja karamoottorin kiinnitys puuttuu. Mekaniikka uhkaa siis valmistua kesäksi, ja sähkö/ele puoli tuohikuussa jarnanpäivänä, kun ne ei oo ns. hallussa lainkaan ;-)


-eemeli-
*tekemällä virheitä oppii tekemään parempia virheitä*

NiVa

Lainaus käyttäjältä: eemeli - 16.03.11 - klo:22:53
Hep.

ja sähkö/ele puoli tuohikuussa jarnanpäivänä, kun ne ei oo ns. hallussa lainkaan ;-)


-eemeli-

Moikka!

En tiedä onko tyhmyyttä vai olenko masokisti kun sekaannun aina asioihin, joista en tiedä mitään  ::)

Ehkä siinä syy moniin projekteihin, mistä ei syntynyt muuta kuin iso kasa "romua" talliin.  Laskut pitää heti tuhota, jottei kokovartaloministeri saa hepulia.

Mutta joskus kuitenkin luulee onnistuvansa ja silloin on lippu korkealla.
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

Raakakone

Selvennykseksi.......tarkoitin omalta osaltani projektin omimisella vähän laimeampaa versiota.
Ihan sitä että kirjoittaa ja kyselee niitä näitä vähän asian tiimoilta ja sen ympärilta ja "täyttää" toisen asiapitoisen rakennusprojektin omalla hopinällään.

Pahoitteluni että ilmaisin itseäni vähän heikosti..
(mähän nyt en osaa kopioida edes kopiojyrsimellä  ;D )
Pitää pyrkiä täydellisyyteen... silloin on pieni mahdollisuus, että tulee edes välttävä.
-Raakakone-

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk