Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

lyhyt oppimäärä

Aloittaja c.n.c, 08.07.16 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JuKa

Puolijohderele saattaisi olla myös hyvä tuossa käytössä. Tuo bobi ei muistaakseni ole mikään huippilaatuinen ja itsellänikin on joskus tuollainen ollut. Taitaa olla kaikkein yleisin malli, joka tulee aina mukana stepperisarjassa. Cnc4pc.com on ainakin minun suosima paikka noiden bobien osalta.

c.n.c

no jos kokeiltas tuolla releellä ja sitten tilataan parempi :)
vois olla asetuksissakin vika,mitkä asetukset polttimen käynnistykseen pitää olla?  ja pinni 17 siihen valjastettu käyttöön..

täälläpäin suomea pakkasta -17 astetta, lämmittämään siis...

c.n.c

sain releen toimimaan,ei voi kun itseä taas syyttää :D
eli yleismittarilla testailin ja näyttäs toimivan eli kohta kokeillaan....

kiitoksia auttaneille   :)

c.n.c

Lainaus käyttäjältä: HTL - 08.11.16 - klo:21:32
Tässä olis taas videon pätkä. Tuossa näät miten aloituskohdat voi määrittää että poltin ei kulkisi leikatun kohdan yli jolloin poltin ei pääse törmään jos on levynpala noussut pystöön

https://youtu.be/ptO0xep7XRY

tuossa videossa on mulle käsittämätön juttu,miten oot saanut  samaan työstöön sisä ja ulkopuolen polton  aloitukset?

c.n.c

morjens taas!

vähän on polteltu ja muutama asia edelleen hämärän peitossa mulla.
Tuo kun sheet cam tekee ohjelman ja sit mach3 haluat sitä muokata,kuinka se tapahtuu?entä sellainen kun aloitat keskeltä ohjelmaa?(välillä ei nimittäin syty plasma,niin olis tarve aloittaa ohjelman sisältä) video olis enemmän kuin hyvä noista aiheista :D

JuKa

Machissa on kohta jossa lukee "run from line". Kun laitat siihen rivin numeron, jolla ohjelma on sekoillut ja painat enteriä ja sitten cycle starttia, niin ohjelma jatkuu syöttämältäsi riviltä.

Itse G koodia voi muokata "edit code" painikkeesta... Painikkeiden nimet voi olla vähän muutakin, kun on jonkin aikaa Machin käytöstä.


mpr

Olen törmännyt samaan ongelmaan kuin c.n.c, Yleensä ohjelman joutuu ajamaan alusta lähtien. Olen jo poltetuissa muodoissa sammuttanut F5 ;sella plasman sytytyksen jälkeen niin poltin liikkuu ja ohjelma etenee. Kunnes tullaan virhekohtaan siitä jatketaan normaalisti.

Jostain syystä tuo run from line ei yleensä toimi ( joskus se onnistuu) syytä en osaa sanoa. Mutta niin kauan kun ohjelman nollapiste on tallella on toiveita saada kappale oikean muotoisena irti.

jsr8501

Vastaavassa tilanteessa aktivoin hiirellä "program run" välilehdellä laatikon jossa koodi näkyy, nyt koodissa pystyy hiiren rullalla tai sivussa olevalla palkilla siirtymään nopeasti eteenpäin, graafisesta kuvasta näkee missä kohdassa koodi on kulloinkin menossa, kun sopiva kohta löytyy painan "run from here" nappia jolloin koodi jatkuu tästä.

Tulipa epäselvästi....

JR


c.n.c

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 07.01.17 - klo:23:25
Machissa on kohta jossa lukee "run from line". Kun laitat siihen rivin numeron, jolla ohjelma on sekoillut ja painat enteriä ja sitten cycle starttia, niin ohjelma jatkuu syöttämältäsi riviltä.

Itse G koodia voi muokata "edit code" painikkeesta... Painikkeiden nimet voi olla vähän muutakin, kun on jonkin aikaa Machin käytöstä.

tuolleen olen yrittänyt,mutta kun cycle strttia painaa ni hyppää ohjelman alkuun

c.n.c

toinen juttu tallin koneen sheetcamissä en pysty simulointia ajamaan(win xp) mutta sisäkoneella win10 toimii.antaa xp jonkun virhe ilmoituksen mutta tähän hätään en muista minkä :(

HTL

Ei se mullakaan toimi että voisi aloittaa ohjelman keskeltä jos se jostain syystä keskeytyy, mutta Sheetcam on todella nopea käyttää niin nopeasti saa tehtyä uuden tap tiedoston josta ottaa pois jo leikatut kohdat, muuttaa ne vaan eri leyer:iksi samallalailla kun polttaa jonkin osan jossa on pieniä reikiä ja pienentää niiden reikien polttonopeutta ja mpr:n konsti on myös hyvä ja nopea niin ei tartte uutta osaa tehdä

c.n.c

Lainaus käyttäjältä: HTL - 08.01.17 - klo:12:56
Ei se mullakaan toimi että voisi aloittaa ohjelman keskeltä jos se jostain syystä keskeytyy, mutta Sheetcam on todella nopea käyttää niin nopeasti saa tehtyä uuden tap tiedoston josta ottaa pois jo leikatut kohdat, muuttaa ne vaan eri leyer:iksi samallalailla kun polttaa jonkin osan jossa on pieniä reikiä ja pienentää niiden reikien polttonopeutta ja mpr:n konsti on myös hyvä ja nopea niin ei tartte uutta osaa tehdä
joo silleen olen oppinut tekemään :D
pystyykö mach3 kirjottamaan ohjelmaan muutoksia?



JuKa

Run from here tai Line, vaatii sen enterin painamisen, muuten lähtee alusta... Sillä enterillä vahvistetaan se rivi, jolta halutaan jatkaa. Voi olla myös bugi jossain versiossa...

Machin kanssa olisi aina ihan huippua jos koneessa olisi ref rajakytkimet ja nollapisteen siirron ottaisi talteen kun ohjelmaa alkaa ajamaan... Näin saisi aina aloitettua alusta jos vaikka tulee joku hämminki tai vaikka sähkökatko ajettaessa...  :)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk