Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

OpenBuilds 40W Co2 laser projekti

Aloittaja PekkaNF, 22.07.14 - klo:15:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snowfly

Juuh ihan fiksu tuon kokoiseen laitteeseen.
Yhteen väliin mietin että olis tehny laser leikkurin tollasella 2w laser diodilla kaikenlaiseen pieneen leikkuuseen.
Mutta en keksinyt lopulta mitään järkevää ratkasua savun poissa pitämiseen/poistoon. Kerta pienistä kappaleista kun on kyse niin paineilma on vähän liian raju kerta se olisi nostanut kappaleita varmasti kesken leikkuun irti (Nylon/balsa/yms kevyet aineet).
Pitkään suunnittelin yhdistelmä suutinta jossa diodi on tavallaan putkessa jossa kulkee ilmavirta leikkaus kappaleeseen päin ja tämän putken ympärillä on toinen isompi putki (putket ovat siis sisäkkäin ja seinämien välinen rako toimii imu väylänä "savun poisto").

hokkaju

#16
Jaa ihan mielenkiintoinen ajatus puhallus ja imu samassa. Kohde imu olisi ihan hyvä mutta imurinputkea pitäisi kuljettaa sitten liikkuvan leikkuupään mukana.
Onkohan tuossa 2W diodissa linssillä kovin suuri tehotiheys että karstoittuu kovin helposti? Kun ledit itsessään ei tykkää korkeista lämpötiloista.
Olisikohan tuollaiseen esim 3d printtereistä tuttu pieni puhallin ja joku suppilo sopiva puhaltelemaan raikasta ilmaa linssille. Kait linssi tuhraantuu esim muovia leikatessa höyryistä vaikkei lika ehkä palaisikaan.

Jokatapauksessa tuo puhallus on osa prosessia ja ajatus on käyttää suurta akvaario pumppua joka on kalvo kompressori.
Siitä ei kuitenkaan lähde mitään ilmapistoolimaisia tuhauksia vaan enemmänkin "hento" puhallus.



rakolju

Lainaus käyttäjältä: hokkaju - 25.08.15 - klo:13:54
linssin alapuolelle tulee paineilmaa joka estää suuttimeen savujen nousun. Tämä ilmavirta on myös tärkeä leikkauksen kannalta. Suurilla tehoilla auttaa materiaalin palamisessa ja siirtää savut syrjään ettei säde vaimennu niihin.
Kaasuimuri on sitä varten että se imee taas peileiltä savua pois.

Mutta kysymyksesi ei ole ollenkaan huono. Ilma avuste ja kaasunpoisto lienevät kärkipäässä tärkeimmistä asioista että laite toimii hyvin ja on pitkäikäinen.
Ja pitää toivoa että ne omassa virityksessä sitten olisi ok..

Moi. Mulla on laserpää jossa on vain kahden millin reikä päässä ja korkeussäätö jolla saa pään lähelle kappaletta.
suuttimesta tulee kohtisuora paine leikkauspisteeseen. Olen aluksi käyttänyt jääkaapin kompuraa, nyt tarvis hankkia joko
kynäruiskukompura 25l/min max 6bar (osaako joku laskea riittääkö tuotto max 2bar paineellla 2mm reijästä ulos) 60eur tai akvaarion ilmapumppu 120l/min 0.2bar 50eur.

Tää oli ensimmäinen postaus foorumille. Olen rakennellut puu/muovi/alumiiniin menevän jyrsimen ja laittanut manuaalisorviin kuularuuvit ja aselmoottorit ja kiinan pikku laseriin
awc708c lite ohjaimen. Kiinan laseriin ei tarvinnut vaihtaa laserin poweria siinä input nasta syö pwm signalia ja k+ nasta ttl, vaikka siinä ei lue ttl eikä pwm.

jjude

Lainaus käyttäjältä: rakolju - 16.10.15 - klo:00:12
Olen aluksi käyttänyt jääkaapin kompuraa, nyt tarvis hankkia joko
kynäruiskukompura 25l/min max 6bar (osaako joku laskea riittääkö tuotto max 2bar paineellla 2mm reijästä ulos) 60eur tai akvaarion ilmapumppu 120l/min 0.2bar 50eur.
Eikö tuo puhallus kuulu olla aika hento, joku ilmaisi niin, että tulitikku juuri sammuu?

rakolju

Lainaus käyttäjältä: jjude - 16.10.15 - klo:07:20
Eikö tuo puhallus kuulu olla aika hento, joku ilmaisi niin, että tulitikku juuri sammuu?

Olet oikeassa toi mun 2bar tuli kahden jenkki koneen maksimi paineesta (30psi).


Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk