Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Jäsenten muita harrastuksia - alueen laajentaminen

Aloittaja Konemies, 04.11.14 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Konemies

Tuli tuossa mieleeni, että voisi laajentaa keskustelualuetta tuon muita harrastuksia esittelevän otsikon alla. Lähinnä teknisiä harrastuksia tässä nyt tarkoitan, että ei menisi ihan vallattomaksi. Jotenkinhan ne voisivat liittyä tämän foorumin pääaiheeseenkin, mutta eivät välttämättä.

Onko foorumilaisilla ehdotuksia alakohdista, jotka tuonne perustettaisiin? Ehkäpä kymmenkunta tai enemmänkin voisi nimetä, joten pyydän nyt apua teiltä esitysten muodossa.

Tuolta kyseisen ketjun kirjoituksista keräilin tähän malliksi jotakin mm:

  • valokuvaus / videot
  • autot / pyörät / moottorit / liikennevälineet
  • lennokit / lentäminen / RC (yleisemminkin)
  • musiikki / äänentoisto
  • elektroniikka / tietotekniikka / ohjelmat / robotiikka...
  • pienoismallit / pienoisrautatiet / dioraamat

Toivottavasti tulee sen verran paljon esityksiä, että joudumme äänestelmään perustettavista alaotsikoista.

Foorumin fokusta ei  ole tällä ajatuksella tarkoitus hajottaa eikä astua muihin harrastuksiin keskittyneiden sivustojen varpaille. Lähinnä kuvittelisin nuo alueet paikaksi esitellä itse kunkin foorumilaisen aikaansaannoksia muiden harrastusten parissa. Ehkä samaan tyyliin kuin "Tekemiäsi osia" -alueella.

Toinenkin ajatus tähän liittyen mielessäni piilee ja se on foorumin talouden vahvistaminen. Foorumille pitäisi saada hieman lisää tuloja kiinteiden kulujen peittämiseksi ja vuodenvaihdekin taas lähestyy. Kun bannerimainontaa olen tietoisesti pyrkinyt foorumilla rajoittamaan, niin en ole yrittänyt tunkea monilla foorumeilla näkyviä kirjoitusten välimainoksia tänne. Mutta noiden mahdolliesti perustettavien muiden harrastusten alaotsikoiden alle voisi ajatella vähän harrastuskohtaista mainontaa joko tekstimainontana taikka bannereina. No... se on vähän kaksipiippuinen juttu, mutta jos ei mene mahdottomuuksiin, niin niistä voisi olla jopa iloa, jos niistä löytyy samalla infoa kyseisen harrastuksen puolelle.

Kommentoikaa!
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Kremmen

Kommentoidaan kun kysytään.
Osalle luetelluista aiheista on jo niin vakiintuneet kanavat että voi olla haastetta saada volyymia. Ei ne silti minua ainakaan häiritsisi.
Elektroniikka, robotiikka ja tietotekniikka tietty olisi ne itsestään selvä(hkö)t lisäfoorumit. Ne nyt kannattaisi olla joka tapauksessa.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Konemies

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 05.11.14 - klo:07:32
Kommentoidaan kun kysytään.
Osalle luetelluista aiheista on jo niin vakiintuneet kanavat että voi olla haastetta saada volyymia. Ei ne silti minua ainakaan häiritsisi.
Elektroniikka, robotiikka ja tietotekniikka tietty olisi ne itsestään selvä(hkö)t lisäfoorumit. Ne nyt kannattaisi olla joka tapauksessa.

Joo, en uskokaan, että niille alueille mitään isoa suosiota saisi aikaan. Mutta olisivatpa jonkinlainen laajennus foorumin tarjontaan ja - kuten sanoit - tuskin ne häiritsisivätkään ketään.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Ilari

Ja jos noissa osioissa olisi myös linkkiosio muihin alan foorumeihin.
Monilla on laajaa kiinnostusta mutta oman ydinalueen ulkopuolisten foorumien löytäminen ei ole välttämättä helppoa.

Konemies

Lainaus käyttäjältä: Ilari - 05.11.14 - klo:16:20
Ja jos noissa osioissa olisi myös linkkiosio muihin alan foorumeihin.
Monilla on laajaa kiinnostusta mutta oman ydinalueen ulkopuolisten foorumien löytäminen ei ole välttämättä helppoa.

Tällainen on ollut ajatuksena.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

pave

Mielestäni se olisi plussaa, että voisi keskustella muustakin kuin cnc-aiheisista kysymyksistä.
Oikean osion löytäminen voi taas vaikeutua ja jos "liikenne" kovasti kasvaa uudet viestit saattavat mennä "ohi".
Nämä kun olen pyrkinyt kaikki lukemaan.

saulij

Mun mielestä hyvä ajatus. Tämä harrastus tukee mun pienoismalliharrastusta ja pojan auton rakentelua. Kyllä näitä kytköksiä löytyy.

Mika Kinnunen

Kannatettava ajatus. Jo pelkästään erilaisista koneistustekniikoista olisi mukava jutustella saati toki monista muita asioista.
Esimerkiksi se iänikuinen kappaleen katkaisu pienellä manuaalisorvilla katkaisuterää käyttäen. Ainakin minulle aina yhtä hankalaa.

Tämä foorumi on niitä harvoja, mitä seuraan päivittäin joten asiaa riittäisi varmasti muustakin.
Ex-nimimerkki chevy55

Konemies

Koska jo muutamassa päivässä tuli useampia kannustavia kommentteja, niin ryhdynpä asiaa kehittelemään. Julkistaminen menee varmaan tuonne joulukuun loppupuolelle, jos nyt marraskuun aikana en ehdi sitä valmiiksi saada.

Tällä hetkellä on ajatuksena, että pidän tuon pääotsikon NC-HISTORIAA JA JÄSENTEN MUITA HARRASTUKSIA entisellään ja lisään ne "harrastuslajit" alaotsikon Jäsenten muita harrastuksia alakategorioiksi. Olisi foorumin rakenteen kannalta looginen ratkaisu. Tämä ohjelma antaa myös mahdollisuuden perustaa aivan erillisiä vapaamuotoisia lisäsivuja vaikka jokaiselle harrastuskategorialle erikseen, mutta sitä pitää tuumia myöhemmin.

Mutta siis nyt vain teiltä esityksiä niiksi harrastuskategorioiksi. Kiitos niistä jo valmiiksi.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Konemies

#9
No, laitetaanpa tähän jonkinlainen ehdotelma luettelosta. Nämä aiheet olen poiminut foorumin aikaisemmista keskusteluista, joissa viitataan muihin harrastuksiin.

Tekniset harrastukset

  • elektroniikka ja tietotekniikka  *** perustettu ***
  • automaatio (robotiikka, kotiautomaatio)  *** perustettu ***
  • RC (autot, veneet, lentävät) *** perustettu ***
  • valokuvaus ja videot *** perustettu ***
  • musiikki / äänentoisto / kotiteatteri / soitinrakennus
  • autot / pyörät / muut liikkumisvälineet / moottorit
  • pienoismallit / pienoisrautatiet / dioraamat
  • ilmailuharrasteet
  • puutyöt / huonekalut
  • metallityöt (paitsi cnc) / valaminen / ??
  • radioamatööritoiminta / DX-kuuntelu
  • omituiset keksinnöt / ??

Ei niin tekniset harrastukset

  • liikunta / sähly / kiekko / ....
  • kodinrakennus / mökkeilyhommat
  • metsästys / kalastus / luontoharrastukset / koirat / aseet ja ammunta
  • ruoka ja juoma 
  • matkailu

Kommentoikaa ja ehdottakaa lisäyksiä, poistoja ja muutoksia listaan. Ja on syytä miettiä, että pitäisikö jokaiselle eri aihepiirille olla oma kategoriansa vai voidaanko niitä niputtaa esimerkiksi noin.

-------
Listaa muokattu 8.11.14 ja 21.11.14
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

jussi

Soitinrakennus vois mennä puutyöt tai musiikki osastoon.?

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk