Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

vacon nxs taajuusmuutajan kanssa ongelmaa

Aloittaja Jarkko Nieminen, 09.05.20 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Nieminen

Moi.

Ongelma seuraanavlainen. Keypadin sisältä on piirilevyltä näytölle johtava nauhakaapeli irronnut. Kaapeli on sellaista aivan ohutta ja jollain liimalla kiinni lasissa.

Tamua pyatynee ohjelmoimaan myös pc:llä  nc ohjelman avulla. Mutta multa puuttuu kaapili. Ilmeisesti tuo on rs232 kaapeli. Onkohan noissa joku vaconin oma johdotus (pinout)? Liittimiä olis mutta ei tietoa miten kytketään.

Apua vailla..

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Isto

Ilmeisesti kaapeli on irronnut lasista ?Vai levyltä ?
Jos lasi itse (oletan että lcd- näyttö) on ehjä eikä murtunut niin vanha tai uusi kaapeli pitäisi olla mahdollista laittaa uudelleen kiinni.Levylle tietysti helpompi laittaa jos on irti sieltä päästä.

Jarkko Nieminen

Moi.

Joo, lasista irti eli lcd näytön lasipinnassa ollut jollain sähköjohtavalla liimalla. Oli osittain irti molemmista päistä.
Olis aika hyvä jos sais toimiin, mut luulen että jos saa edes johdolla ja pc:llä parametrit kohdalleen, ni riittäs mulle.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

jussi

Moi. Muistelisin, että ei saa käyttää normijohtoa. Liittimeltä tulee paneelin käyttöjännite mikä rikkoo sarjaportin.

Jarkko Nieminen

Moi.

No jotain tällästä osasin jopa odottaa...siksi kyselin. No pitää yrittää jostain selvittaa vätuo pinni järjestys ja rakentaa johto. Onneksi ei oo just akuutti tarve tolle.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

jussi

#5
Scheman mukaan näemmä pin3 RxD in pc Pin5 TxD in pc ja pin9 GND
Noilla pitäisi datan kulkea.
Muoks. Toi onkin vacon cx ja eri kun nx.
Katsoon oikean kun kerkiän.

Mika K.

Terve

Aikaa on mennyt jo useampi vuosi, kun tuollaiseen on PC:llä tullut liityttyä. Muistelen, että ei se kuitenkaan mitään erikoiskaapelia tarvinnut. Kaapeli, jossa pinnit 2, 3 ja 5 kytketty, 2 ja 3 suoraan tai ristiin.

-Mika
Imagination is more important than knowledge

jussi

Juu noin, kuin Mika kirjoitti. Ei sinänsä erikoiskaapeli, mutta ei saa olla muita kytkettynä kun noi mainitut.

Jarkko Nieminen

Kiitos kaikille! Minäpäs laitan kolvin kuumaksi ja teen kaapelin, jollei satu tolleen kytkettyä jo löytymään servojen ohjelmointikaapelien joukosta ja kokeilen jos onnistuis.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

dzy

Käykös noihin mikä tahansa saman sarjan keypädi/näyttö? Voisi olla jotain lojumassa jossain.

Jarkko Nieminen

Kenties... millasia olis tarjolla dzy, Yv:llä voit vastailla.
ex nimimerkki jarkko.j

dzy

#11
Laittelin yyveetä...

Pyyntihinta ei mielestäni ole kovin paha jos vain paneeli passaa. En laittanut sähköjä kumpaiseenkaan niin en tiedä paneelien firmwaren versioita. Näitä on mulla muitakin... Pitäisi olla toimivia kuitenkin.
Olen lähinnä kiinnostunut noiden voimavirtapuolesta ja olen selvittänytkin sen ajuripuolen ohjauspinnit. Haaveena olisi tehdä dc-moottorille ajuri tommoisen pohjalta... :) Nykyinen karan ajuri on se analoginen ja vaikka se vielä toimiikin niin kuinka kauan niin siitä ei ole tietoa. Toisaalta mulla olis kyllä nxp (tai sitten se oli nxs missä on se enkooderin kautta tapahtuva takaisinkytkentä.) Se enkooderikorttikin löytyisi, niin voisi laittaa semmoisenkin mutta pitäisi moottori vaihtaa eikä sopivaa ole vielä löytynyt.

Onko sulla riittävästi niitä IO-kortteja siinä muuttajassa? Se enkooderikortti ei ole kaupan mutta niitä muita kyllä löytyy. Jos tarvit niin laitetaan sillä samalla hinnalla.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk