Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Ongelmia Tos Trencin SN55 B kanssa

Aloittaja Shoemakersson, 03.02.19 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CNCpossu

Itsellä SN40B. En ota kantaa, onko 55 samanlainen.

Poikittaiskelkan trapetsiruuvi on painelaakeroitu edestä. Ruuvin päähän näkyy, kun poikkikelkka edessä. Poikittaiskelkassa kiinni mötikkä, jonka sisällä trapetsi-naaras-kierre. Ei mitään mahdollisuutta säätää ruuvin välystä. Mötikkä vaihdetaan tarvittaessa. Mötikkä on päältä neljällä pulkilla kiinni poikkikelkassa ja keskellä voitelunippa. Olen vaihtanut omaani ruuvin ja mötikän.

Pikaliikemoottori ei ole toiminnan kannalta oleellinen ja sen voi vaikka ottaa pois. Itsellä sitä ei ole ollenkaan (ei tullut koneen mukana), vaan sen tilalla on vaan sokeointilaippa.

Normaaleissa syötöissä tulee mieleen, että joku voimaraja nappasee syötön pois päältä. Syöttö saa voimansa siitä pyörivästä kuusiotangosta. Toimiiko syötöt edes ilman lastuamista, vai jumittaako jokin ilman lastuamistakin?

ttontsa

No mun mielestä painelaakerointi on takana, mutta maailman katsomuksiahan on monta  ;) Perun puheen trapetsimutterin säädettävyydestä.

Nuo aiemmissa viesteissä jakamani PDF:t on näköjään jääny ilman lukuoikeutta, nyt linkit pelaa.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

CNCpossu

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 07.02.19 - klo:09:41
No mun mielestä painelaakerointi on takana, mutta maailman katsomuksiahan on monta  ;) Perun puheen trapetsimutterin säädettävyydestä.

Nuo aiemmissa viesteissä jakamani PDF:t on näköjään jääny ilman lukuoikeutta, nyt linkit pelaa.

Kuten sanoin, itsellä SN40B, ja siinä tosiaan näkyy se ruuvin pää irtonaisena takana..

Shoemakersson

Kiitos tuhannesti vastauksista, oli enemmän kuin apua  :D
Alkujaankin ei potkinut pois syöttöä, luisti pirusti. Kone ja syöttötanko pyörii ja kahva pysyy paikallaan. Polttoöljy lilluttelun jälkeen sattui inhimillinen erhe, siellä ollukkaan 32 vaan vaihdelaatikkoöljyä 80w-90, yhtä viskoosista kuin siirappi ;D Nyt Hydrauliikkaöljy 32:ta ja rokkaa kuin unelma.

Tuosta vielä ne paineet kohilleen, ei luista eikä liian jämyn tuntunen kahva. Sisemmästä ruuvista poikkikelkkaa ja ulommasta pääkelkkaa. Onko tahallaan (Kuten tässä) pari reikää porattu läpi, kun pikaliike napinkin kohdalla kuseksii ruuvin reiästä öljyt ulos.

Loput öljyt tuli perjantain vaihdettua. Vaihdelaatikon kanssa oli hieman painimista, kun ei liiemmin ole turhaa tilaa propun  ja pohjan välissä.


Kuulema pystyvät elämään poikkikelkan välyksen kanssa, mutta hyvä tietää jos sattuu tulemaan vastaan.
Vähän niin ja näin jääkö tämä rojekti tähän. Uteliaisuutta kiinnostas kurkata vaihdelaatikkoon, mäne ja tiiä.
Vika viikko hierotaan teräpidikkeitä ja terä inventaario, yläjyrsintä silmäillä samalla. Sit jatkuukin koululla CNC koulutus, tulen sitten uusien ongelmien kanssa  :D :D

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk