Myös korttimaksu toimii

Trokarit, myynti bisneksentekomielessä..

Aloittaja senaattori, 09.12.12 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

senaattori

No niin, Donatea tuli käytettyä, kun jotenkin tähän keskusteluun on osallisena ja pienistä puroistahan se CNC-foorumin pitokin helpottuu kun mikään ei oo ilmasta..... :D
Reijo Martinpoika Tuomala

porepe

kannatetaan tuota provikkaa myyntivoitoista.
Lisäksi eikö noilta vierailta/ rekisteröitymättömiltä käyttäjiltä voisi evätä pääsyn tittyihin osioihin.

Tietty trokari voi aina rekisteröityä, jolloin pääsee myyntipalstalle. Ylläpito voi tietysti heivata ko käyttäjät mäelle, jos menee älyttömyyksiin... Esim käyttäjän viesteistä on X% pelkästään myynti-ilmoituksia.

Pelisääntöjen luonti ei välttämättä ole helppoa, mutta parantaisi foorumin ilmapiiriä huomattavasti. 

Itse olen viimeaikoina ilmoitellut työpaikaltani poistettavia koneita, joista en itse tienaa senttiäkään ja jos tämä jotakuta häiritsee, niin viestiä tulemaan...

Ottaahan huutonettikin nykyään provikan yritysten ja tehomyyjien myynneistä, joten miksei Konemieskin.

Esim myynti ilmoitus vaikka näin että

pälä pälä hp 200€/ tarjous+5%välityspalkkio.

Kun kaupat on lyöty lukkoon summalla X, niin
Ostaja julkaisee hinnan ja myyjä maksaa provikat sen mukaan.
Petri Junnila
Mynämäki

Timo Hotti

Lainaus käyttäjältä: porepe - 10.12.12 - klo:21:24
kannatetaan tuota provikkaa myyntivoitoista.

Ottaahan huutonettikin nykyään provikan yritysten ja tehomyyjien myynneistä, joten miksei Konemieskin.

Esim myynti ilmoitus vaikka näin että

pälä pälä hp 200€/ tarjous+5%välityspalkkio.

Kun kaupat on lyöty lukkoon summalla X, niin
Ostaja julkaisee hinnan ja myyjä maksaa provikat sen mukaan.


Kannatettava toimintatapa muuten paitsi että ostaja laittaa 5 prossaa hinnasta konemiehelle ja loput myyjälle...?  Ei jää myyjän vastuulle, lie vaikka ei muistaisi maksua kun on saanut maksun... Perintä voisi olla aika hankalaa...?

timi
timi

ttontsa

Yrityksille kiinteä alv kelpoinen vuosikannatusjäsenmaksu, mainostusmaksu tms. Laskun muodossa ja yksityiset klikkailee donate omantuntonsa mukaan. Konemies valittaa kuin mies kun laskunmaksu päivä lähenee ja saldo näyttää miinusta niin kiihdytetään donaten klikkailua tai järkätään joku joulupata. Ynnäily ja summailu ja tilitys jonkun prosenttien mukaan kuin myös alv:n ja valtion osuuden hoitelu kuulostaa aika kaukaaa haetulta.

Foorumin tausta ei oikein ole selvillä löytyykö sieltä yritys vai yksityishenkilö?
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Mika Kinnunen

Tästä kun tuli tällainen donatekeskustelu, niin laitoin omankin korteni kekoon kymmenysten muodossa.

Laitoin muutama vuosi takaperinkin roposen, tästä pitääkin ottaa jokavuotinen tapa niin osallistutaan omalla aktiivisuudellamme sivuston tukemiseen. Tämä kun on ainakin itselläni niitä useimmin seuraamiani foorumeja..
Ex-nimimerkki chevy55

Hannu

#20
Yksityisille oma osio niinkuin nytkin vapaaehtoisen lahjoitusten turvin.
Downloads osio rekiseröitymisen taakse ja jokainen kuka sinne lataa niin
huolehtii siittä että ei tule tekijänoikeus rikkomuksia.

Yrityksille oma ilmoitus osio sopivalla maksulla per ilmoitus tai vuosimaksu tyyppinen.Vuosimaksu ehkä suositeltavampi silloin se ei kohdistu yksittäiseen
tavaraan niin rajusti no tuo riippuu nyt maksun suuruudesta.
Ei tavaran hintaan suoraan mitään provikoita, eikö niihin tule jo tarpeksi
maksuja kun on mahdolliset alvit, posti, pakkaus ja mahdollisesti postiennakkokin vielä.
Nuo jo yksinään tuplaa muutamien kymppien hinnan.!

Siis ilmoittaja maksaisi itse ilmoituksensa yrityspuolella.

Timo Hotti

Käsittääkseni kyse oli alunperin näiden trokareiden, jotka käyttää foorumia vain tavaran myyntikanavana, hillitsemiseen pienellä "tukimaksulla"...? Eivät juuri vapaaehtoisesti mitään laita. Sitten nämä herrat jotka jo muutenkin kantaa vastuunsa foorumin hyvinvoinnista kirjoituksillaan ja avitteluilla muiden ongelmissa, maksaa vielä näille kauppamiehille alustan jossa pääsevät kauppojaan tekemään... reilu peli... käväsenpä minäkin jotain laittamassa. Ei ole Konemiehen vika jos täällä kauppamiehet tavaraa tarjoaa, ja joku ostaakin, joskus...

timi
timi

olli henttonen

Lainaus käyttäjältä: timi - 11.12.12 - klo:16:58
Käsittääkseni kyse oli alunperin näiden trokareiden, jotka käyttää foorumia vain tavaran myyntikanavana, hillitsemiseen pienellä "tukimaksulla"...?

Mitäpä jos tuo tavaraa myytävänä osiossa olis sellainen sydeemi ettei sitä voisi käyttää muut kuin jäsenet ja donatenappulaa klikanneet ja minimi donate olisi 5-10€. Donate olisi voimassa aina vaikka vuoden kerrallaan. Silloin saisi konemieskin omansa eikä yksittäisistä ostoksista tarvitsisi erikseen murehtia. Ja ainakin minun puolestani konemies voisi haalia kauppiaita mainostamaan tuotteitaan korvausta vastaan.
dyykkari

Konemies

#23
Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 10.12.12 - klo:23:19
Yrityksille kiinteä alv kelpoinen vuosikannatusjäsenmaksu, mainostusmaksu tms. Laskun muodossa ja yksityiset klikkailee donate omantuntonsa mukaan. Konemies valittaa kuin mies kun laskunmaksu päivä lähenee ja saldo näyttää miinusta niin kiihdytetään donaten klikkailua tai järkätään joku joulupata. Ynnäily ja summailu ja tilitys jonkun prosenttien mukaan kuin myös alv:n ja valtion osuuden hoitelu kuulostaa aika kaukaaa haetulta.

Foorumin tausta ei oikein ole selvillä löytyykö sieltä yritys vai yksityishenkilö?

No niin, kiva taas jälleen huomata, että kannatte oikeasti huolta foorumin ylläpidosta. Olen jo vuosia sitten huomannut, että täällä on oikeita, reiluja konemiehiä ja paljon onkin. Muutamia teistä olen tavannutkin, mm. chevy55:n kanssa juteltiin toissa vuonna alihankintamessuilla Tampereella ja porepen kanssa myös ja Jonne on hyvinkin tuttu myös omiin työhommiinkin liittyen. Muutamia muitakin olen tavannut lyhyesti pääasiassa eri messuilla Suomessa.

Mutta kun tuossa ttontsa esitti kysymyksen foorumin taustasta, niin kerronpa nyt hieman siitä.

Tämähän on täysin yksityinen harrastus, eli mitään sidoksia yrityksiin foorumin puitteissa ei ole. Eikä siis taustallakaan ole ollut mitään maahantuojia tai muita yrityksia. Ehkäpä sen takia tämä foorumi onkin saavuttanut tietyllä tavalla puolueettoman aseman ja hyvä niin. Yksin tätä ylläpidän ja osallistun ajoittain hieman keskusteluihinkin, mutta on ollut hienoa, että minun ei ole tarvinnut yllyttää keskusteluihin, vaan tämä yhteisö on hoitanut sen oman innostuneisuutensa kautta. Näin on tarkoitus jatkaakin.

Sain tämän idean silloin vuoden 2006 alussa, kun surffailin netissä ja huomasin joitakin CNC-aiheeseen liittyviä hieman hiljaisia keskustelupaikkoja. Kun jonkin verran aikaisemmin olin pystyttänyt muutamia muita webbisivustoja ja käytettävissä oli valmis webbihotelli ja levytilaa (www.netfinn.fi - suosittelen muillekin...), niin yhtenä iltana sitten vain imuroin SMF-foorumin ohjelman ja asensin sen palvelimelle ja kirjoittelin suurimman osan noista nytkin voimassa olevista keskustelualueiden otsikoista. Tämä syntyi siis itsellekin vähän yllättäen ja parissa päivässä. Ja suosio yllätti kyllä täysin ihan alusta lähtien.

Tietenkin yhtenä syynä tähän aihepiiriin oli henkilökohtainen ja poikkitieteellinen kiinnostus tekniikkaan ja teknisiin juttuihin. Myös  työhommani ovat ollet samaa lajia. Olen toiminut noin 40 vuotta suomalaisen tuotannollisen teollisuuden parissa. Pääasiassa tuotantotekniikan kehittämishommissa ja niihin liittyvissä tuotekehitysprojekteissa. Varsinkin parikymmentä vuotta silloin suomalaisen matkapuhelinteollisuuden kukoistuksen aikaan tuli kierrettyä suurin osa suomalaisista elektroniikkatehtaista ja paljon on maailmalla eletroniikkateollisuuden laitteita, joihin olen tuotekehitysmielessä sormenjälkeni painanut. Olin JOTin tuotteiden tuotekehityksen ensimmäinen vetäjä ja vastuuhenkilö kahdeksan ensimmäisen vuoden ajan. Vaikka ehkä muitakin tietoja maailmalla liikkuu, niin minä olen siis se henkilö, joka käänsi JOTin toiminnan projektiluonteisesta tuotepohjaiseksi ja kehitti suunnittelutiimin kanssa JOTin tuotteiden perustan. Veikko ne sitten möi... Jätin sen homman vuonna 1996 ennen suurta nousua, uhoa ja tuhoa ja sen jälkeen on sitten ollut monenmoista projektia. Viimeisin merkittävin vetovastuuni projektipäällikkönä oli pieni CNC-kone, Kolibri: http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=1360.0 . Tästä löytyy juttuja muutamista lehdistä, esimerkiksi: http://www.teollisuusnyt.fi/fi/artikkelit/pienikokoinen-kolibri-tuo-tehoa-ja-kilpailukykya . Saimme sillä innovaatiolla InnoSuomi -palkinnon vuosi sitten presidentti Halosen omasta kätösestä.

No, noista tiedostapa sitten googlaamalla voikin kaivaa esille myös nimeni ja muitakin tietoja, mutta jätettäköön ne kunkin henkilökohtaisen aktiivisuuden varaan.

No, 1.7.2012 jäin täysi-ikäisenä eläkkeelle ja kiirettä tuntuu piisaavan. Ehkä nyt on kuitenkin hieman enemmän aikaa tälle foorumillekin. Elokuussa perustimme vaimon kanssa pienen kahden hengen yrityksen, jonka nimiin tämäkin foorumi siirtyi. Käytännössähän tuo muutos tarkoitti vain uuden omistajan kirjaamista verkkotunnukselle. Yritys on nimeltään tenemos.fi ja sivut sillekin jonakin päivänä pitää rakentaa; toistaiseksi on vain tiedote näkyvissä.  Siihen yritykseen ei koskaan tule muita työntekijöitä, mutta Y-tunnus helpottaa esimerkiksi yhteistyötä tälläkin foorumilla mahdollisesti mainostavien yritysten kanssa. Muutama teistä jo tuollaista on ehdotellut ja nyt on työkalu siihen olemassa. Foorumin toimintaan tuo ei vaikuta sitä eikä tätä eikä ole tarkoitus tästä isompaa bisnestä kehittääkään. Kunhan ylläpidon kustannuksia vähän helpottaa. (Niin... nuo DONATE-klikkaukset eivät mene yrityksen tilille, vaan henkilökohtaiselle tilille ja sieltä suoraan tämän ylläpitoon.) Mutta siis pääasia on se, että foorumi voi hyvin ja meille kaikille on olemassa tällainen yhteisö.

No, tällaista noin aluksi. Jatkoa juttuun voi seurata, jos joku haluaa lisää... Hmm... tämä taisi nyt mennä vähän väärän otsikon alle, olisihan tuolla ollut oikeakin paikka jäsenten henkilöhistorialle.

Kirjoitti Konemies-Seppo

P.S.
Koska tuo henkilöesittelypaikka oli vähän piilossa, niin tein sille näkyvämmän paikan: http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?board=147.0

Kirjoitelkaahan tarinoitanne.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

tanantunari

Kiitokset konemiehelle hyvän foorumin ylläpidosta täältäkin.

kävin kans paineleen tota donate nappia

Mika Kinnunen

Hieno henkilötarina, kiitokset siitä!

Ja antoisia eläkepäiviä, tuskin ne kiireet siitä ainakaan vähenee, vietä vaikka enemmän aikaa täällä meidän seurassa ;-)
Ex-nimimerkki chevy55

JH-Q

Allekirjoittanut "trokari" makseli juuri 50eur lahjoituksen palstalle. (30eur niistä sorvinteristä joista lupasin kauppahinnan lahjoituksena, plus parikymppiä omasta pussista sen päälle.)

Ammattimaista tavaran trokausta en tietääkseni ole harjoittanut. Päätoimialaani on koneistettujen osien valmistaminen, ja tavarat joita olen laittanut myyntiin ovat konkurssipesistä tai koneiden mukana tulleita itselleni ylimääräisiä, ja hintataso sen mukainen että niistä myös pääsee eroon.

Hyvää joulunodotusta kuitenkin palstalaisille, ei kannata pitää nutturaa turhan kireällä  :)

olli henttonen

Lainaus käyttäjältä: JH-Q - 15.12.12 - klo:20:46
Allekirjoittanut "trokari" makseli juuri 50eur lahjoituksen palstalle.

Juuh ei pidetä nyttyrää kireällä (höllää ponnarin gummia) ;)
dyykkari

Konemies

Lainaus käyttäjältä: JH-Q - 15.12.12 - klo:20:46
Allekirjoittanut "trokari" makseli juuri 50eur lahjoituksen palstalle. (30eur niistä sorvinteristä joista lupasin kauppahinnan lahjoituksena, plus parikymppiä omasta pussista sen päälle.)

Ammattimaista tavaran trokausta en tietääkseni ole harjoittanut. Päätoimialaani on koneistettujen osien valmistaminen, ja tavarat joita olen laittanut myyntiin ovat konkurssipesistä tai koneiden mukana tulleita itselleni ylimääräisiä, ja hintataso sen mukainen että niistä myös pääsee eroon.

Hyvää joulunodotusta kuitenkin palstalaisille, ei kannata pitää nutturaa turhan kireällä  :)
Suuret kiitokset JH-Q. Teit sitten sen, minkä ennakkoon aioitkin - ja panit vielä vähän nokkiin. Tuo "trokari" on nyt tuon jälkeen turhan halventava nimitys    :D

Hyvää joulunodotusta myös!
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk