Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

3D-Probe, langaton

Aloittaja JuKa, 14.02.13 - klo:19:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mestariviheltäjä

Täälläkin yksi kiinnostunut!

Seppo K

Täällä ollaan odoteltu josko se langaton versiokin edistyisi? Onko se hanke hautautunut muiden kiireiden alle?
Seppo Köngäs

mkuivamaki

Voisi kiinnostaa myös langallinen versio jos toinen erä ollaan tekemässä. Mihinkäs hintoihin tuo probe tulikaan noin suunnilleen?

tomi667

Joo yksi langaton versio tännekkin, kiitos. :)

miikkessio

Lainaus käyttäjältä: Toni - 25.04.13 - klo:08:00
Jos alkaa portit loppumaan niin tuossa edullinen pci lpt kortti http://www.ebay.com/itm/PCI-to-Serial-PCI-Parallel-LPT-COM-Port-IEE-1284-DB-25-9-Pins-I-O-PC-Card-/251184814225?pt=US_Internal_Port_Expansion_Cards&hash=item3a7bc81891
Nyt neljässä tietokoneessa kokeiltu tuo kortti ja kaikissa tuntuu toimivan Mach3:lla

Nyt olisi tarvetta kyseiselle kortille, mutta linkki ei enää ohjaa tuotteeseen. Sattuisko joku tietämään mikä kortti tuo oikein on?
Saa tietysti ehdottaa myös muita kortteja jotka toimii mach3 kanssa (mieluusti edullisia).

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: miikkessio - 23.11.13 - klo:16:46
Nyt olisi tarvetta kyseiselle kortille, mutta linkki ei enää ohjaa tuotteeseen. Sattuisko joku tietämään mikä kortti tuo oikein on?
Saa tietysti ehdottaa myös muita kortteja jotka toimii mach3 kanssa (mieluusti edullisia).
Kyllä mulla ainakin meni sinne tuli tämän näköinen näkyviin
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

saumik

Tuossa hyvä laite,jos pinnit loppuu kesken  ;)
http://www.poscope.com/PoKeys56U
-mika-

ps: itselläni 2kpl käytössä E ja U -versio
kaikki minkä on joku tehny...voi purkaa ja tehdä paremmaksi

miikkessio

Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 23.11.13 - klo:17:13
Kyllä mulla ainakin meni sinne tuli tämän näköinen näkyviin
Tuo linkki ohjaa sivulle ''http://www.ebay.com/bhp/pci-serial-parallel-card''; eli hakuun ebaystä hakusanoilla ''pci serial parallel card''. Tuo sieppaamasi kuva on parhaiten hakua vastaavasta tuotteesta. Ei näköjään edes toimita noita suomeen...

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: miikkessio - 24.11.13 - klo:01:51
Tuo linkki ohjaa sivulle ''http://www.ebay.com/bhp/pci-serial-parallel-card''; eli hakuun ebaystä hakusanoilla ''pci serial parallel card''. Tuo sieppaamasi kuva on parhaiten hakua vastaavasta tuotteesta. Ei näköjään edes toimita noita suomeen...
Juuh niin näky olevan... tuo usb versiohan on hyvä
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Pasi.

Täälläkin olisi kiinnostusta probelle !!
IKI Proto

Maukka

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 16.11.13 - klo:21:38
Moi Maukka,

Kokeiles laittaa joku pieni keraaminen konkka sinne inputtiin ja gnd väliin... Saattaa parantua ihan sellaisellakin hutit...
Se jousi pitäisi olla ihan riittävä ja jos ei riitä, niin ollaan yhteydessä.
Mulla on kahta eri kokoista jousta, mutta sitä olen käyttänyt kaikissa joka sinullakin on siellä.

Tuo vahvempi jousi lisää myös hystereesiä jonkin verran...
Kuullaan lisää !

Jussi

Eilen ehdin testailemaan lisää tuota probea ja pitempi / painvampi "haku" tikku aiheutti nuo ylimääräiset "osumat". Varsinkin kun mun jyrsimen liike on aika töksähtelevää johtuen noista steppereistä missä pienin askel on nyt kaksi satkua.
(servot on jo kattelussa... mutta onhan tuo vielä puuhommiin riittänyt. Varsinkin kun kuularuuvit on nyt 40mm nousulla xy)

No laitoin pari rikkaa tuonne jousen alle niin johan tuli riittävän jäykkä ja ylimääräiset osumat loppuivat siihen.
Noilla konkka virityksillä en saanut toimimaan.
Moottoripyörän osista kattelin reikien paikkoja ja joka kerta reiät löytyivät koneen tarkkuuden mukaan +-kaksi satkua samaan kohtaan.

Että noihin mun sovelluksiin riittävän tarkasti varmasti. No haku tikkukin katsottu keskelle vain sopivan parannellin ja silmän avulla.
Varisnaisesti tuo hakutikun keskitys ei vaikuta tuloksiin kun kara on koko ajan samassa asennossa ja reikien paikkoja verrataan vain toisiinsa.

Vieläkun hakutiedot saisi suoraan kirjoitettua johonkin tiedostoon mutta eiköhän sekin selviä tässä ajan kanssa.

mestariviheltäjä

Miten on edennyt langaton 3D-probe projekti?

Olisi tarvetta 3D probelle, mielummin langaton mutta langallinen kävisi.

HTL

#252
Mutkien kautta minulle päätynyt probe on ilmeisesti tässä ketjussa valmistuneista yksilöistä. Voiko tuota jotenkin herkistellä? Pyörittelin karassa mittakelloa vasten ja säätelin "woblaamisen" alle satkun päähän ja sitten mittailin mitta palaa tuolla niin 0.08mm oli heittoa sekä x että y suunnassa. Heitot oli samaan suuntaan. Manuaali Bridgeportissa testailin käyttäen koneen omia digitaaleja.

Edit. Sen verran kävin vielä testaamassa heittokellon kanssa että pallo liikuu kolme satkua ennekuin virtapiiri katkeaa, nyt kun sen mittasin niin voi ottaa sen huomioon reunan paikoituksessa, eli eipä tuosta haittaa ole.



Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk