Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

BERNARDO KF 25 L VARIO JYRSINKONE ja sen sukuiset :)

Aloittaja Ilari, 23.07.13 - klo:17:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ilari

Eli sain hankittua tuollaisen epäkuntoisena ja nyt se olis kunnossa lukuunottamatta kierroslukumittaria.
Jos jollain on laittaa kuvaa millainen pulssilevy siinä on tai jos olis niin hieno tilanne et olis jäänyt yli, saisin sitten senkin toimintaan :)

Sitten asiaan...

Eli kiinnostaisi muuttaa tuo jossain vaiheessa CNC ohjattavaks.

Onko joku jo tehnyt sellaisen, tai olisiko muita jotka haluaisi tehdä saman.
Voisi tehdä / teetätyttää / hankkia osat kimpassa.

Eli jos joku osaa sanoa että millä muilla rinnakkais nimillä tuota on tehty niin saattais löytyä internetin syövereistä jo valmiita mittakuvia osille.

Karamoottoriksi sain koneen mukana Danfossin TAMU:llisen 0 ~6000 rpm 0,750 kW moottorin.
Se on ikävästi kylkikiinityksellä. Jos jollain sattuis olemaan risaa tai muuten edullista päätylaipallista Danfossin moottoria niin olisin kiinnostunut.
Tuossa konee tyyppi jos sattus jotain löytymään.
TYP: FCM307
Motor REF: WF-DA80MF

Sen lisäksi minulle saa tarjota tuon pääle sopivaa koneruuvipenkki ja MT2/10mm veto karalla olevia teriä jos itselle on jäänyt ylimääräiseksi.

Mut jos kiinnostaa yhteistyö projektissa niin viestejä tähän ketjuun tai laittakaa yv:eetä







olli henttonen

Ainakin puuhapajan pikku jyrsimessä on vain laippa joka on parilla ruuvilla kiinni ja siinä on reikä josta optohaarukka lukee kierrokset.

tuolta puuhapajalle on tullut teriä
http://www.glanze.co.uk/acatalog/Morse_Taper___R8_Indexable_Endmills.html

tuota jyrsintähän myydään monella merkillä, esim, quantum, ama, yms.

dyykkari

awallin

Lainaus käyttäjältä: Ilari - 23.07.13 - klo:17:03
Onko joku jo tehnyt sellaisen, tai olisiko muita jotka haluaisi tehdä saman.
Voisi tehdä / teetätyttää / hankkia osat kimpassa.
Eli jos joku osaa sanoa että millä muilla rinnakkais nimillä tuota on tehty niin saattais löytyä internetin syövereistä jo valmiita mittakuvia osille.

Taitaa olla aika samanlainen kuin "Optimum Maschinen BF20" ?

minulla on blogissa tuolle koneelle tehdystä tuunauksista tarinaa:
http://www.anderswallin.net/?s=bf20

Jari postaili myös aikoinaan tästä samasta projektista kuvia ja tarinaa cnczone foorumille:
http://www.cnczone.com/forums/benchtop_machines/40018-heavily_computer-numeric-control_converted_opti_bf_20_vario.html

AW

Seppo K

... ja taitaapa tuo kone olla samaa valua aika pitkälti kuin tuo oma Sumore:kin - sekin pitkällä pöydällä.
Mukanatulleessa "manuaalissa" - jos sitä muutaman sivun paperinippua voi manuaaliksi sanoa - oli myös lueteltu reilun puolenkymmenen konemallin mukana parikin xx-25 konetta, mutta itse Sumorea ei ollut edes mainittu. Se niistä kiinalaisten koneiden eroista. Ei tainnut olla KF-kirjaimia, vaan en ole varma ja manuaaleihin on nyt 400 km matka.

Juttua tuolla omassa säikeessä sekä CNC- että moottorimodauksista.

Eikös sen sivukiinnitteisenkin motin päädyssä ole kuitenkin ruuvinreiät valmiina?  Omani oli kyllä päädystä kiinni alkuperäisessä käytössään POMO-tuorerehuleikkurissa, mutta laippaa siinä ei ollut ja tein senkin samalla kun muutkin osat. 4 kpl 6mm ruuveilla motti kiinni. Eihän sille sivuttaisvetoa tule kuin hihnan verran ja oma paino makaa laipan päällä kuitenkin.
Seppo Köngäs

porepe

Moro. Itse olen noita maahantuojan alaisuudessa työkseni myynyt,  korjannut ja huoltanut,  sekä myös modannut.  Joten kone on aika tuttu kapistus...
Konetta on tehty ainakin seuraavilla brandeillä...  Weiss, Bernardo, Optinum, Sieg, Sumore etc.  Kaikki Osat sopivat ristiin tarkkuus sovituksia lukuunottamatta. 
Alkuperäinen kara ja karalaatinko ei kestä kovaa vääntöä tai hakkaavaa työstöä.  Laatikon ryhmäpyörästö on muovia ja vpideltu vai vaseliinilla joka lentää seinille yläkierroksilla eikä palaudu takaisin hampaille. 

Walliinin modifikaatio on yksi parhaista,  johon olen törmännyt,  mutta eipä siinä alkuperäistä enää paljoa ole...
SeppoKoon modi on myös tyylikkäästi toteutettu ja muistuttaa edes jotenkin alkuperäistä.

Muistaakseni ilman isompia koneistuksia ei X akselille saa kuin 12mm kuularuuvin ettei mutteri hankaa kiinni...

Tuo on varmaankin yksi eniten maailmalla modatuista rungoista, joten esimerkkejä löytyy reilusti.

Itse aloittaisin modaamisen karalaatikosta ja sen kiinnityksestä.
Jos liikenopeudet pysyvät maltillisina, niin jättäisin lohenpyrstö johteet,  mutta kaivaisin niille keskusvoitelu kanavat.
Mikäli budjetti kestää niin kuularuuvit ja deltan 400W servot
Ohjaimeksi mesa + linux tai LNC-T515
Terv. P. Junnila
Petri Junnila
Mynämäki

Seppo K

16 mm kuularuuvi sopi X:lle ainakin Sumoreen, kun
1) laskin ruuvin linjaa 1 mm alaspäin alkuperäisestä tekemällä uudet pöydän päädyt laakeripesineen alumiinista, ja
2) leikkasin mutterista toisen laipan reunan pois ja asensin mutterin välikelkan ulkopintaan.
Pöydän alapintaan ei silloin tarvinnut koskea, eikä välikelkkaankaan olisi välttämättä tarvinnut uraa tehdä, mutta hioin kuitenkin vajaan millin jotta jää hieman enemmän pelivaraa.
Seppo Köngäs

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk