Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Proxxon mf 70

Aloittaja TeacDance, 28.03.08 - klo:18:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeacDance

Onko kukaan muuttanut proxxonin MF70 konetta cnc versioksi
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Mika Kinnunen

Terve Teacdance,

Lennokit.netissä joku tamperelainen kaiffari kauppasi moista MF70 jyrsintä, oli ostanut kaksi , joista toisen oli viritellyt CNC koneeksi ja toisen myi pois. Nimimerkin olen ehtinyt jo hukata...

Kannattaisi varmaan sinne laittaa aihe, jossa tiedustelee asiaa. Josko se kaveri vaikka ilmaantuisi sinne kertomaan.
Ex-nimimerkki chevy55

mikuni


Onko vinkkejä MF 70 koneeseen sopivien askelmoottoreiden hankintaan. Ulkomaisilla foorumeila on jos jonkinlaista ratkaisua mutta kokemuksen puutteessa ei osaa arvioida mikä on hyvä.

olli henttonen

dyykkari

mikuni


Onko tuo 450 € tyypillinen hinta CNC kitille? 3 askelmoottoria ohjainkortti ja kiinnikkeet.

Ajattelin jos hankkisi sähköosat erikseen ja valmistaisin itse kiinnikkeet. Moottoriohjankorttia en tiedä kannattaako itse kolvata, nykyjään kun valmista saa melko edullisesti.



olli henttonen

#5
Noh, kait ne ovat hinnotelleet sen niin, että leipänsä tienaavat ja osien hintahan koostuu suurella haitarilla käyttääkö kiinalaisia stepperiohjaimia vai Kegon vastaavia. Aikas yksinkertaistahan kiinnitysosat on itsekkin tehdä, sen oppanhan muutamalla kympillä voit sieltä ottaa, niin näet mitä ovat ajatelleet ja netti on pullollaan erilaisia DIY ratkaisuja joita ovat tehneet.
Yksinkertainin ratkaisu on ottaa pyörityskahvat irti ja laittaa moottorit nivelillä kiinni tilalle, tosin proxxonissa ei itsessään ole minkäänlaisia kuulalaakerointeja joten samalla kannattaa harkita että rakentelisi nekin, niin välykset pysyisi pidempään kurissa. Täälläkin oli jossakin arkiston syövereissä tarinaa proxxonin modauksesta, koita etsiä haku toiminnolla.
Edit:
Se momenttimuunnin on niillä ihan mielenkiintoinen tuohon proxxoniin, pystyy käyttämään isompia teriä kuin proxxonin omia. Siinä tarvitsee olla sitten tarkkana koneessa olevan moottorin kanssa, aiemmin tarvitsi vaihtaa sekin, että oli yhteensopiva kiinnityksen kanssa.
dyykkari

mikuni


Tässä yksi projekti josta nyt ei näytä tulevan hirmu hintava.
http://www.kronosrobotics.com/mf70/

Osat moottorien ja koneen väliin ajattelin tehdä itse. Sorvilla voi tehdä jo aika paljon.
Eiköhän saa jotain kyhättyä kasaan. Kun cnc on toiminnassa voi sitten parannella osia.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk