Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Karan nopeusnäyttö

Aloittaja Kremmen, 29.07.12 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mpr

Kysymys tuosta kortista:
Toimiiko millä tahansa anturilla ? esim. voiko antaa 24V pulssin induktiiviselta anturilta?
vai vaatiiko nuo omat anturipiirilevyt toimiakseen ?

Tauru

Minä voin täsmentää omaa tilausta eli samanlainen kuin Sepän Pojalle. Hän muotoili tilausvahvistuksen sopivan täsmällisesti.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: mpr - 27.08.12 - klo:20:54
Kysymys tuosta kortista:
Toimiiko millä tahansa anturilla ? esim. voiko antaa 24V pulssin induktiiviselta anturilta?
vai vaatiiko nuo omat anturipiirilevyt toimiakseen ?
Mittari ei välttämättä vaadi oman anturin käyttöä, mikä vaan "sopiva" anturi käy. "Sopiva" anturi tuottaa 0 - 5V pulsseja mielellään lähellä 50% pulssisuhdetta, joskaan tuo suhde ei ole mitenkään tarkka. Lähinnä vain se, että sekä 0 että 1-tilat ovat riittävän pitkiä. Mutta nyt puhutaan mikrosekunneista että ei sillä oikeasti ole paljoa väliä.

Jos tuollaisessa 24V anturissa olisi avoin kollektorilähtö (eli sellainen joka vain maadoittaa lähdön kun lähtötransistori johtaa, mutta ei vedä lähtöä +24V:iin kun trankku ei johda) niin sitä voisi kokeilla. Silloin tarvittaisi mittarin tuloon ylösvetovastus +5V jännitteeseen ja anturi vetäisi tason alas.
Mittarikortiltahan saa +24V syötön josta kärsii ottaa sen verran virtaa että juuri joku tuollainen anturi lähtee tulille.
Jos osaat sanoa anturin tarkan tyypin niin voin kertoa toimiiko se.

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: Tauru - 27.08.12 - klo:21:07
Minä voin täsmentää omaa tilausta eli samanlainen kuin Sepän Pojalle. Hän muotoili tilausvahvistuksen sopivan täsmällisesti.
Se oli tosiaan hyvinkin täsmälleen muotoiltu :) Kirjataan siis sinulle samat.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

mpr

Tilausvahvistus:
Tilaan jo aikaisemmin ilmoittamien 2 kortin lisäksi yhden anturikortin kumpaakin versiota.
KIITOOOS!

Kremmen

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

pomit

taidanpa varustautua ennen BF20 leviämistä :)
eli yksi kortti prosessori ja pintaliitos kilkkeet juotettuna molemmilla antureilla, kiitos.

Kremmen

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Maukka

Maukka ottaa mollemmat anturit.

Kremmen

Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

viilari


Täsmennätkö tätä vähän että menee varmasti kuten ajattelet. Ymmärrän että haluat mittarin irto-osina eli prosessori ei-juotettuna. Tämä OK. Sitten sanan "anturisarjat" tulkkaan niin, että haluat sekä haarukka- että heijastusanturin. Menikö oikein?

Juuri näin.

ttontsa

Hah! onnea vaan kremmenille jos pää kestää selvittää mitä kukakin haluaa ;D ;D eli päivitän sen oman tilauksen 2kpl mahd pitkälle kasattuna + 2 kpl anturipiirikorttia heijastavalla anturilla.

Hyytävän hienoahan ois jos produkti tulisi valmiiksi optioineen ja jollakin hemmetin konstilla sais yhteisen web saitin johon vois täyttää nimensä ja rastin ruutuun mitä haluaa.

Huokuva hyvävelihenki lämmittää todella syräntä, mutta karvan kaupallinen aspektikin hyväksi hiottuja ja valmiiden tuotteiden osalta kiinnostaisi, lähinnä siinä mielessä että näitä riittäs jatkossakin tarvitseville eikä hautautuisi hyödyntämättöminä sinne pöytälaatikkoon. (mm breakoutboard ja kiekkamittari). Minkäslaisista määristä puhutaan kunnes piirilevypajoilta alkaan saamaan minkäänlaisia aleprosentteja?

Henk koht jokusen satasen investointi muutaman tsipaleen varastoon ei nyt konkurssia tekis, idean isästä suuresta sähkötekniikan taikurista.. en tie onko roposet loppu, yrittäjähenki täys nolla, vai investointiriskin otto saa sormet tutisemaan niin ettei piirilevyviivan veto suju?? Tekemisen meininkistä kuitenkin huokuu että tietotaitoa riittää ja aikaansaannokset ei jää haaveiluksi. Toisaalta ymmärrän yskän että suomalainen perus kateus jossain vaiheessa astuu kuvaan kun joku vähänkin menestyy niin että joku m***u muuttuu mustikaksi, pimahtaa ja alkaa nihilistinen verokarhujahti ..niin jos y tunnusta, veroja ja alveja ei löydy dokumenteista.

Summa summaarun nostan toiminnalle peukkua ja kannustan kremmeniä pistämään näin aluksi kahden tuotteen webshopin pystyyn :D
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: viilari - 28.08.12 - klo:10:10
Täsmennätkö tätä vähän että menee varmasti kuten ajattelet. Ymmärrän että haluat mittarin irto-osina eli prosessori ei-juotettuna. Tämä OK. Sitten sanan "anturisarjat" tulkkaan niin, että haluat sekä haarukka- että heijastusanturin. Menikö oikein?

Juuri näin.
OK.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Stoppari

Joo, minäkin selvennän tilausta, samanlainen paketti kuin sepän pojalla


Kremmen

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 28.08.12 - klo:11:07
Hah! onnea vaan kremmenille jos pää kestää selvittää mitä kukakin haluaa ;D ;D eli päivitän sen oman tilauksen 2kpl mahd pitkälle kasattuna + 2 kpl anturipiirikorttia heijastavalla anturilla.
Pää nyt on kestänyt paljon pahempaakin, ja kestää edelleen. Tämähän on ihan leppoisaa puuhaa. Tilaus päivitetty, joskin edelleen jää nähtäväksi millä valmiusasteella saan noita suosiolla ulos pajasta.
Lainaa

Hyytävän hienoahan ois jos produkti tulisi valmiiksi optioineen ja jollakin hemmetin konstilla sais yhteisen web saitin johon vois täyttää nimensä ja rastin ruutuun mitä haluaa.

Huokuva hyvävelihenki lämmittää todella syräntä, mutta karvan kaupallinen aspektikin hyväksi hiottuja ja valmiiden tuotteiden osalta kiinnostaisi, lähinnä siinä mielessä että näitä riittäs jatkossakin tarvitseville eikä hautautuisi hyödyntämättöminä sinne pöytälaatikkoon. (mm breakoutboard ja kiekkamittari). Minkäslaisista määristä puhutaan kunnes piirilevypajoilta alkaan saamaan minkäänlaisia aleprosentteja?

Henk koht jokusen satasen investointi muutaman tsipaleen varastoon ei nyt konkurssia tekis, idean isästä suuresta sähkötekniikan taikurista.. en tie onko roposet loppu, yrittäjähenki täys nolla, vai investointiriskin otto saa sormet tutisemaan niin ettei piirilevyviivan veto suju?? Tekemisen meininkistä kuitenkin huokuu että tietotaitoa riittää ja aikaansaannokset ei jää haaveiluksi. Toisaalta ymmärrän yskän että suomalainen perus kateus jossain vaiheessa astuu kuvaan kun joku vähänkin menestyy niin että joku m***u muuttuu mustikaksi, pimahtaa ja alkaa nihilistinen verokarhujahti ..niin jos y tunnusta, veroja ja alveja ei löydy dokumenteista.

Summa summaarun nostan toiminnalle peukkua ja kannustan kremmeniä pistämään näin aluksi kahden tuotteen webshopin pystyyn :D

Oikeat tuotantosarjat on levypajoilla satoja ja tuhansia kappaleita, niihin ei meikäläiset pääse. Sitten on näitä protosarjaa tekeviä firmoja, joista saa pienempää settiä vielä jotenkin viisailla hinnoilla, mutta siis selvästi kalliimmalla kuin pitkät tuotantosarjat.

Mitä tulee tuohon yrittäjäksi ryhtymiseen niin se ei ole oikein ajankohtaista. Mä olen hyväpalkkaisessa päivätyössä ihan toisella alalla ja ei ole pienintäkään toivoa päästä samoihin tienesteihin näitä hommia tekemällä. Taloudelliset velvoitteetkin jo sulkee sen mahdollisuuden pois. Sitten on sekin puoli, että nyt mä teen tätä harrastuksena ja kiinnostuksesta aiheeseen. Sen muuttaminen leipätyöksi tappaisi yhden harrastuksen ja sitten pitäisi keksiä joku toinen.
Että annetaan olla nyt näin niin saatte jatkossakin jotain toivottavasti hyödyllisiä vempaimia sitä mukaa kun tarvetta ja halua ilmenee. Maailman halvimpiahan näistä ei tule kun sarjat on pieniä ja mä kieltäydyn suunnittelemasta ja käyttämästä paskaa näihin toteutuksiin. Mutta ainakin kaikki mistä on maksettu tulee sitten suoraan käyttäjälle.

Valmiiksi suunniteltujen sarjojen jatkotilaukset on tietty kertaluokkaa helpompia. Webkauppa olisi ihan mahdollinen ajatus, mutta pitäisi vaan löytää sille joku hostaaja, itse mä en ala siihen hommaan. Toisaalta kovin pitkiä sarjoja ei pyrstö kestä pitää hyllyssä valmiina. Tämänkin mittarin komponentit näillä tilausmäärillä on jo yli 800€ eikä ihan joka nikale ole vielä edes hinnassa mukana. Homma toimii tällä tavalla kun mä maksan osat luotolla ja saan fyrkat teiltä suunnilleen samaan aikaan kun luottolasku tulee. Mutta jos osat makaa mulla hyllyssä odottamassa ostajaa niin rahat makaa silloin myös... No mutta eipä synkistellä, tällä kuviolla homma pelaa minun osaltani OK, ja jos joku saa loistavan idean millä näitä settejä voi listata ja tilailla helposti jälkeenkin päin, niin mä olen kyllä mukana.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk