Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Emco PC turn 125 ongelma

Aloittaja JubeMaster, 07.07.19 - klo:23:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JubeMaster

Hankin vastikään otsikon mukaisen pelin, ja oli tiedossa että se ei ihan nappia painamalla käymään lähde.. Olen siitä jokusia vikoja saanut jo korjailtua, mutta nyt jäljellä on vielä puuttuva karanopeus. Eli kun esim. MDI puolella pistää karan pyörimään ja haluaisi siltä vaikka 500rpm niin kara lähtee kiihdyttämään mutta pysähtyy sekunnin parin päästä virheeseen "no spindle speed". Eli käsittääkseni kone ei saa karan encoderilta tietoa. Mittailujeni perusteella itse encoderi olisi ehjä, tai ainakin jotain eloa siinä on. Onko kenelläkään Emcon omistajalla kokemusta moisesta viasta? Mistähän sitä oikein lähtisi etsimään.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: JubeMaster - 07.07.19 - klo:23:10
Hankin vastikään otsikon mukaisen pelin, ja oli tiedossa että se ei ihan nappia painamalla käymään lähde.. Olen siitä jokusia vikoja saanut jo korjailtua, mutta nyt jäljellä on vielä puuttuva karanopeus. Eli kun esim. MDI puolella pistää karan pyörimään ja haluaisi siltä vaikka 500rpm niin kara lähtee kiihdyttämään mutta pysähtyy sekunnin parin päästä virheeseen "no spindle speed". Eli käsittääkseni kone ei saa karan encoderilta tietoa. Mittailujeni perusteella itse encoderi olisi ehjä, tai ainakin jotain eloa siinä on. Onko kenelläkään Emcon omistajalla kokemusta moisesta viasta? Mistähän sitä oikein lähtisi etsimään.
Ootko enkooderin mitannut skoopilla? Kerta se on ainoa tapa tietää onko se rikki vai ei...

JubeMaster

En ole juu mitannut, ihan mittarilla tutkin jännitteitä mitä siellä liikkuu ja muuttuuko ne kun karaa pyörittää. Tosiaan ei ole varmaa onko encoderi ehjä mutta jotain henkeä siinä tuntuu olevan.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: JubeMaster - 08.07.19 - klo:09:23
En ole juu mitannut, ihan mittarilla tutkin jännitteitä mitä siellä liikkuu ja muuttuuko ne kun karaa pyörittää. Tosiaan ei ole varmaa onko encoderi ehjä mutta jotain henkeä siinä tuntuu olevan.
Kerta jos enkooderissa on ns. kuolleita kohtia tai pulssi virhettä tämä aiheuttaa sen että ohjain tulkitsee sen että kara ei pyöri tai se ei ole syncassa...

Minkä oikeasti näkee vain skoopilla kattomalla... tämä tuli itse opittua kantapään kautta yhden koneen kohdalla... kun enkooderi ns. toimi mutta kuolleiden kohtien takia se mitta heitteli miten sattuu... ja kuolleet kohat näkyivät skoopilla sitten ihan selvästi...

JubeMaster

Aivan, sehän voikin olla just näin. Täytyy tutkia tuo encoderi tarkemmin, kun se tietysti todennäköisimmältä vialta vaikuttaisi kun kaikki muu nyt jo tuntuu toimivan. Kiitoksia vinkistä.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk