Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

21m T-uraprofiilia?

Aloittaja Makeek, 15.07.18 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Makeek

Tuohon omaan jyystimeen ajattelin eka ihan puulevyä, mutta T-ura kiinnostais enemmin. Mistähän täältä euroopan puolelta vois saada tuollasta profiilia kuten tässä:
http://www.techno-isel.com/lmc/Products/TablePlates20250T1.htm
...ja halvalla tietty...

Snowfly

Halpa on suhteellinen käsitys kun puhutaan tuollaisista määristä.... varsinkin tuota alu-profiilia...

Mutta jos haluat oikeasti budjetti ratkaisun niin käytännössä ostat T-ura jyrsimen (Ebay) ja tekaset oman T-ura pöydän materiaalina esim. HDF, Vesivaneri, MDF (jokaisella materiaalilla on hyviä ja huonoja puolia)
Tämä on myös helppo asentaa kerta levyn pinta voidaan plaanata suoraksi.

Makeek

Tuohan olis yks ratkaisu. Toinen on, että tuohon puulevyyn tehdä reikiä sopivin välein ja levyn alla on joku lyöntimutteri tms, jonka avulla saa palikkaa kiinni pöytään.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Makeek - 15.07.18 - klo:11:54
Tuohan olis yks ratkaisu. Toinen on, että tuohon puulevyyn tehdä reikiä sopivin välein ja levyn alla on joku lyöntimutteri tms, jonka avulla saa palikkaa kiinni pöytään.
Jos meinaat

Niin mitä omissa testailuissa piti todeta niin siihen tulee ajon aikana sen verta värinää että tippuilevat pois yllättävänki nopeasti...

Itsellä oli aluksi läpi pulttaus reiästä ja alla isot paksut prikat + normi mutteri tai tupla mutteri jos oli pysyvä kiinnitys jollekkin jigille... tämä oli tosi työläs käyttää...

Makeek

Noo sitten mä soitan sorvarille, että tee mulle 50x10 lätkii 200kpl, joissa M8-kierre keskellä. Sitten levyyn tasku mihkä se upotetaan ja epoksilla kiinni, jos ei jaksa ruuveilla vedellä.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Makeek - 15.07.18 - klo:14:29
Noo sitten mä soitan sorvarille, että tee mulle 50x10 lätkii 200kpl, joissa M8-kierre keskellä. Sitten levyyn tasku mihkä se upotetaan ja epoksilla kiinni, jos ei jaksa ruuveilla vedellä.
Juuh tuo varmana toimii... kuinka iso pöytä sulla koneeseen loppujen lopuksi sitten tulee? 3m x 1.5m?

Makeek


Snowfly

#7
Mietin että kun sulla on noin iso pöytä...
Jos teet reunoille T-urat quick clamppeja varten...

Puhun siis näistä: (Nuita saa monen eri kokosena ja mallisena) Itse pidän mallista jossa lukitus on päällä kun kahva on alhaalla...

Alla olevassa kuvassa on joku levyadapteri paikoillaan pikasesti kun vaan googlasin tuon...

Itte tein tuohon pohjaan adapterin että tulee keskitys T-urasta niin runko etäisyys pysyy aina samana... Adapteri pultataan sitten 2 pultilla ja t-ura mutterilla haluttuun kohtaan sitten.
Helppo kun tarvii kahta pulttia vaan löysätä ja liuttaa klampit oikealle kohti. Myös ajoradat on helppo tarkistaa törmäyksien varalta kun tietää että klampin runko on aina tietyssä kohti. Että siinä ei ole heittoa...

Makeek

Taidanpa päätyä rei'itettyyn levyyn ja tähän ratkaisuun http://www.theinsertcompany.com/steel_knock_in_inserts_for_wood.php Luulis pysyvän liimalla paikollaan.

Miguel-

Mitäs jos teet kerroslevyn koneella suoraan: pohjalevyyn läpireiät ja muttereille upotukset, sitten jotain liimamassaa jolla mutterit kiinni tai sitten tekeen upotuksesta sellaisen, että mutut kopsautetaan paikalleen. Tuon päälle joku ohut levy joka on jo etukäteen rei'itetty koneella. Tuo "sämpylä käännetään ympäri ja koneeseen kiinni, ei tipu mutut.. Voi olla, että tuota toista levyä ei edes tarvittaisi, kun tekee mutujen upotukset tiukaksi ja läärää mustaa massaa kiinnityksen yhteydessä..

fixaaja

Lieneekö helle sekoittanut pään mutta entäs jos ottaa vaikka mdf levyn, ruuvaa siihen sopivan välein C-alumiini (tai teräs) profiilin ja täyttää kiskojen välin taas mdf:llä. Siitä plaanilla yli..

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk