Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

nikkelilevyä

Aloittaja Alpha12, 19.04.11 - klo:11:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alpha12

mistä löytyisi puhdasta nikkelilevyä.
tarvetta olis tuollaiselle puolimilliselle levyllä, puoli neliötä.
tulis akkutesteihin.
kinttu paketis niin pitää keskittyä tällävälin vähän pienempiin projekteihin.

a12

ttontsa

Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

Alpha12

kiitoksia!
Sieltähän löytyy vaikka mitä kivaa

a12

PekkaNF

Onkos muuten kenelläkään kokemusta tuolta ostamisessa? Mun piti osta monta vuotta siten harrastetarkoitukseen muutama pätkä akselia ja vaikka soitin, niin en saanut minkäänlaista hintaindikaatiota. Erityisesti kilohinnan määrittely tuntu olevan vastenmielistä. Mulle taas kilohinta on melko näppärä tapa arvioida yhdellä hintaa mitä eri kokoiset matskut sitten maksaa, eikä tarvitse kysellä erikseen kappale ja metrihintoja. Puukkonikkarit tosin tuntuu olevan mielissään, joten tuskin paikka voi olla mitenkään huono ostaa pieniäkään määriä.

PekkaNF

ttontsa

Eipä oo tullu just kys. puljusta ostettua. Vanha ja fiksu tapahan on tietty ostaa ite 1500x3000mm levy ja pieniä se 150x200mm ja samalla kymmen kertaistaa hinta. ..eli nikkelilevyllekin mitat oli varsin pieniä mutt kysymällä saattaa löytyä se isompikin arkki.

Yleisesti ottaen Faktahan tietty on että vaikkapa mitätön 12,5 cm tarve 20mm rosteritankoa ei aina kauppiaan mieleen. Sahaus laskutus ja postitus.. ja katetta jää, mitä 20sent. Hintaan kun laittaa realistisen työnosuuden niin sitten jurinoitten jälkeen jääkin kokonaan myymättä. ..harrastelijat on vähän sellasia :P ..onnellinen ja läpensä tyytyväinen pienasikaskin kun on vaan oikeasti hyvä myynnintekijä puskaradion muodossa!!

Omaan toimittajaan (http://www.finnrad.fi/) olen kysisen asian suhteeen todella tyytyväinen, mitä tahansa saa vaikka 20cm pätkissä.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

PekkaNF

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 20.04.11 - klo:13:44
Eipä oo tullu just kys. puljusta ostettua. Vanha ja fiksu tapahan on tietty ostaa ite 1500x3000mm levy ja pieniä se 150x200mm ja samalla kymmen kertaistaa hinta. ..eli nikkelilevyllekin mitat oli varsin pieniä mutt kysymällä saattaa löytyä se isompikin arkki.

Yleisesti ottaen Faktahan tietty on että vaikkapa mitätön 12,5 cm tarve 20mm rosteritankoa ei aina kauppiaan mieleen. Sahaus laskutus ja postitus.. ja katetta jää, mitä 20sent. Hintaan kun laittaa realistisen työnosuuden niin sitten jurinoitten jälkeen jääkin kokonaan myymättä. ..harrastelijat on vähän sellasia :P ..onnellinen ja läpensä tyytyväinen pienasikaskin kun on vaan oikeasti hyvä myynnintekijä puskaradion muodossa!!

Omaan toimittajaan (http://www.finnrad.fi/) olen kysisen asian suhteeen todella tyytyväinen, mitä tahansa saa vaikka 20cm pätkissä.

Joo, mä ymmärrän ton ja siksi aina pitää pitää pitää kerjätessäkin joku äly. Mun tyypillinen ostos metallia on yleensä 100 - 300€, (kolme viimesintä 200-300€), joten kyllä siitä pitäis jäädä vähän enemmän kun kahvikuppi myyjällekkin. Lisäksi yritän tehdä asian helpoksi. eli kysyn mahdollsiimman täsmällisesti ja kerron että valmiiksi pilkotutkin pätkät käy, kaiken ei tarvii olla täyttä kankee/levyä. Eihän sitä pikkumäärän takia edes viitsi lähtee ajamaan hirveen kauaksi. Tähän liittyy se, että minä haluan tietää etukäteen jonkinlaisella tarkkuudella hinnan, jollakin 50snt/kilo erolla ei ole merkitystä jossakin 50 kg materiaaliostoksen hinnassa, jos saa oikeeta materiaalia helposti.

Mulla on myös kokemusta "opel" kauppiaista, jotka ensin houkuttelee paikalle ja sitten ajattelee, että jos se on ajanut tänne sata kilsaa tms, niin tuskin se lähtee tyhjin käsin kotiin ja siten sanoo ensin hinnan yläkanttiin, sitten katsoo silmiin ja sanoo "plus ALV" ja sitten tuijotta ja sanoo "plus pienlaskutuslisä" ja siten "plus katkaisulisä" (vaikka mitään ei ole katkaistu) ja sitten "plus käsittelykulut" kaikuu jo mun selälle.

Mutta kyllä business-miehetkin osaa lähettää sähköpostilla 20 tarjouskyselyä ja valita aina sen halvimman....tämä taito tuntuu olevan enemmän suosiossa kun oikeen materiaalin saaminen nykyään. Tuskin kaikki ongelmat johtuu näistä turhakkeiksi koetuista harrastajista.

PekkaNF

Jape

Meillä kun joku käyny kyselemässä jotain 20cm putken tai tangonpätkää, oon monta kertaa sanonu, et tosa on saha ja tossa on tavara. Maksa omantunnon mukaan. Monta kertaa sahannu itekki ja tarjonnu kahvitki päälle. Tyytyväisenä lähtee asiakas kotia.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk