Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Fusion360 ongelma?

Aloittaja jsr8501, 12.01.16 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsr8501

Aiemmin oli käytössä mut nyt ilmaislisenssi loppui. Tämä oli eka kappale jonka tein fusionilla.

Snowfly

Onko sulla mitään vanha koodia tallessa? joka toimii kyseisellä koneella...
Tämä olisi nyt tärkeää niin tietäisin mitä posta tekee väärin...

jsr8501

http://84.251.139.245/index.php?topic=24.msg33#msg33

Nyt pitää lähtee oikeisiin töihin et on taas mahdollista "harrastaa".

Snowfly

#18
Okei...
Kokeileppa ajaa seuraava koodi
http://84.251.139.245/ritsa.nc
eka ilmassa varovasti
ja sitten vasta materiaaliin

jyrki.j.koivisto

Näyttää kuin tuota kappaletta yritettäisiin ajaa pohjan kautta, semmoinen virhe on erittäin helppo tehdä Fusionissa (z-akseli väärinpäin)

jsr8501

Eikö simuloinninssa pitäis sitte ajaa samalla tavalla? Simulointi näyttää siltä mitä pitää.

Snowfly

Sillä simuloinnilla ei ole vittuakaan väliä jos sulla on alotuksen g-koodit vituillaan...
Se ei välitä niistä ollenkaan...

jyrki.j.koivisto

En nyt muista tarkalleen miten tuo kappaleen piirtäminen tuolla Fusionilla menee näin akseleiden suunnan suhteen, siinä oli alussa itelläkin kaikenmoista ongelmaa mutta nyt se menee oikein ihan vahingossa.

Tarkastaisin z-akselin suunnan siitä jyrsimestä eli kasvaako vai pieneneekö asema arvo sitä ajettaessa. Tämä pitää sitten muistaa kun vääntää niitä kuvia Fusionissa eli mihin suuntaan akselien arvot menee. Fusionissa on se perustaso ja jos pyöräytät sen ympäri ja piirrät tason "alle" niin kyllä se simuloinnissa näyttää ihan toimivalta mutta suunnat on väärin päin. Niitä suuntia voi muuttaa akseleiden nuolista etc. Youtubessa on näistä parikin videota ja olen tainnut linkittää yhden tuonne Bridgeportti ketjuunikin.

Snowfly

Kokeile se koodi ensin jonka laitoin kyseisessä on aloituskoodi muutettu...tällä eliminoidaan posta vika...
Mikäli se tekee saman kuin aikasemmin sen jälkeen vika on työstöradassa eli niin kuin muutkin arvelevat...

Lainaus käyttäjältä: Snowfly - 12.01.16 - klo:19:40
Tämä kertoisi sen onko Z-akseli peilikuvana tällä hetkellä....
Lainaus käyttäjältä: jyrki.j.koivisto - 12.01.16 - klo:22:14
En nyt muista tarkalleen miten tuo kappaleen piirtäminen tuolla Fusionilla menee näin akseleiden suunnan suhteen, siinä oli alussa itelläkin kaikenmoista ongelmaa mutta nyt se menee oikein ihan vahingossa.

Tarkastaisin z-akselin suunnan siitä jyrsimestä eli kasvaako vai pieneneekö asema arvo sitä ajettaessa. Tämä pitää sitten muistaa kun vääntää niitä kuvia Fusionissa eli mihin suuntaan akselien arvot menee. Fusionissa on se perustaso ja jos pyöräytät sen ympäri ja piirrät tason "alle" niin kyllä se simuloinnissa näyttää ihan toimivalta mutta suunnat on väärin päin. Niitä suuntia voi muuttaa akseleiden nuolista etc. Youtubessa on näistä parikin videota ja olen tainnut linkittää yhden tuonne Bridgeportti ketjuunikin.

jsr8501

#24
Ongelma ratkaistu, ohjelma oli ok. Z akselin kytkin luisti akselilla, ylös nostoa ei tullut riittävästi ja tämän takia vajosi kokoajan alemmaksi.

e. Tällainen sieltä tuli, pitäis opetella tekemään oma koodi alapuoleltakin, ei tarvis ajaa molemmille puolille yläpintaa.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: jsr8501 - 14.01.16 - klo:22:58
Ongelma ratkaistu, ohjelma oli ok. Z akselin kytkin luisti akselilla, ylös nostoa ei tullut riittävästi ja tämän takia vajosi kokoajan alemmaksi.

e. Tällainen sieltä tuli, pitäis opetella tekemään oma koodi alapuoleltakin, ei tarvis ajaa molemmille puolille yläpintaa.

Hyvä että ongelma ratkesi...
Ihan siistihän siitä tuli...
Ootko ottanut aiemmin pienemmällä lastulla, kun mainitsit että aikasemmin ohjelmat oli toimineet? Vai oliko tärinä löysyttänyt ruuvit?

jsr8501

Luultavasti tärinä löysännyt. Aiemmin ei oo tullut paljoa 3d ohjelmia ajettua, tässä tulee niin paljon zetalle ajoa/tärinää et varmaan sen takia irtosi.

Sinähän varmaan pystyisit fiksuna ihmisenä kertomaan kuinka tuolla fusionilla saa tuon 3d kappaleen toisen puolen koodin tehtyä? Meshcam tarjosi suoraan sitä kun aloitti työstöratojen teon.

JR

Snowfly

Täällä on varmana useita Fusionin käyttäjiä, jotka osaavat neuvoa paremmin...
Itse olen vaan kerran konsultoinut yhdelle firmalle fusionin suhteen ja mahdollisuudesta kirjoittaa sille postprosessori... Tällöin tutustuin ohjelmaan jonkin verran...

Mutta niinkuin cam:it yleensä siihen on parikin tapaa...

Vaihtoehdot omasta mielestäni:
1. Poistat kaikki työstöradat. Käännät kappaleen 180 astetta, jolloin työstökoordinaatisto pysyy samana ja voit suunnitella toisen puolen työstön. (Työkaluratojen poisto on turvatoimi että et aja vahingossa ylätyöstöä ja alatyöstöä peräkkäin)
2. Määrittelet pohjan työstötasoksi määrittäen akselien suunnat ja teet sinne uudet työstöradat (Kokeneemmille käyttäjille, koska työstöradat pitää valita postatessa, muuten ajat ylä että ala osan putkeen "ei hyvä")
3. Tästä en ole varma, mutta Fusioni voi mahdollisesti osata ns. työstötason uudelleen määrityksen. Todennäköisesti ohjelmassa jotenkin Milling plane yms nimellä. Tämän jos siirrät pohjalle ja käännät Z-akselin suunnan niin tällöin työstöradan pitäisi päivittyä pohjan mukaan. Tämä kohta on temppu jonka pari cam:iä osaa tehdä fusionista en tiedä.

jyrki.j.koivisto

Tuossa on jotain alkua molemminpuoliselle työstölle, https://www.youtube.com/watch?v=Lb_-oeAso9U
Tuon palikan teko jatkuu videossa missä tämä kaveri liimaa sen jyrsimäänsä pidikkeeseen, mutta en nyt heti näin äkkiä sitä videota tuolta löutänyt.

Tuo Fusion360 muuttuu koko ajan ja tuokin kaveri vasta sitä opettelee.

jsr8501

Kiitos, täytyypä katsella ja koittaa opiskella.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk