Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Smulin Jyrsinprojekti

Aloittaja Smuli, 30.08.07 - klo:16:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Smuli

Lainaus käyttäjältä: skyjack - 27.09.18 - klo:20:40
Laitatko suoraan tietokoneen verkkokortista tuohon Pokeysiin Ethernet porttiin verkkokaapelin? Jos on suoraan, niin sen verkkokaapelin täytyisi olla ristiin kytketty, että toimii. Suoralla kaapelilla saat toimimaan, kun laitat verkkokytkimen väliin.

Alla olevassa linkistä löytyy ristiin kytketylle kaapelille kytkentä.
https://networkwhateva.weebly.com/straight-through--crossover-cable.html
Saa ostettua myös valmiina.
Kyllä suoraan, kuten ohjeessa on. Ohjeessa vielä lukee että (standard network cable).

Pitääpä hakea tuollainen ristiinkytketty.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Smuli

#226
Nyt on kokeiltu ristiinkytketyllä kaapelilla ei mitään vaikutusta. Vaikka kaapeli onkin itse tehty niin on se testerissä kokeiltu että on oikein kytketty.

USB:llä saa yhteyden, verkkokaapelilla palaa vain Power valo, ei väliä mitä tekee niin muut valot eivät syty.

Laittakaas jotain tietoa teidän Windowsin verkkoasetuksista ja näkyykö tuo jossain jotenkin? Verkkokaapelin ollessa käytössä ei Windows näytä että verkkokaapeli olisi kytketty, voiko tuo pokeysin portti sitten olla mykkä?

Loppuu ideat kun Google ei tuota mitään tuloksia tämän kytkemisestä verkkokaapelilla.

Edit: Kokeilin jopa pöytäkoneella, ei mitään muutosta.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


skyjack

Tökkääpäs sekä Ethernet että USB kiinni koneeseen, niin herääkö Ethernet portin valot. Kokeile kummallakin pihaversiolla. Kummankin (Ethernet ja USB) ollessa kytkettynä, silloin pitäisi Pokeysin tunnistaa kortti kahtena.

Windows tunnistaa tuon kortin, kun USB on kiinni. Silloin se näkyy Windowsin laitehallinnassa USB laitteissa tai sarjaporteissa muistaakseni. Ethernet kytkettynä Windows ei varsinaisesti näe sitä laitteena, vaan silloin sen pitäisi näkyä ainoastaan Pokeysin kautta. Pikkusen on aikaa tuosta, kun tuon kanssa viimeksi rassasin.

Smuli

Laittelin tästä kyselyä PoLabsin porukalle ja vian kuvauksen perusteella olivat sitä mieltä että kortti on syytä lähettää heille tutkittavaksi. Joten lähetellään kortti sinne ja katssellaan tuleeko uusi vai saavat tuon eloon jotenkin.

Smuli

Oli kortti saapunut polabsille ja olivat tutkineet. Toimii kuulemma aivan ilman ongelmia. Laittoivat vielä valokuvan jossa palaa tosiaan vihreä ja punainen ledi yhtäaikaa.

Laittelin vielä takaisin kyselyä että kumpaako tyyppiä verkkokaapelista tuossa nyt käyttivät ja millä specseillä syöttivät virtasta kortille.

Kahdella eri tietokoneella kokeilin enkä saanut toimimaan.

Noh katsellaan kun kortti saapuu takaisin.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Smuli

Kortti haettu ja testattu. Aluksi oli aivan sama ongelma, sitten kokeilin usb+ethernet komboa, tämä toimi. Aikani ihmettelin ja tappelin kunnes kokeilin syöttää labrapowerilla virtaa kortille ja kortti alkoi toimimaan ethernetin kautta.

Eli lopputulemana vika on ollut koko ajan powerissa, samalla powerilla syötin edellistä bobi korttia. Noh haetaan kunnon poweri ja laitetaan homma nippuun. 

Sitten pääsee ihmettelemään miten tuo pitää konfiguroida että saa liikkeet toimimaan.

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Smuli

No nyt on kortti toiminnassa ja lähti heti kaikki akselitkin toimimaan. Ainoa vaan että liikkuvat nyt päin vastaisiin suuntiin kuin aiemmin. Mitään kaapelointi muutoksia ei ole tehty joten tuo kai on softassa jossain?

Yritin pokeys:n softalla ottaa pulse enginen kautta pois täpän kohdasta invert axis direction ja tein saman kaikille kolmelle mutta ei auta, machin kautta kulkee väärään suuntaan kun ajaa näppiksellä.

Onko vaan käännettävä johdoista suuunta?

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


HTL

Jos nyt muistan oikein niin sen sai muutettua Config - Homing/limits - tuonne reserve kohtaan ruksi niin pyörimis suunta pitäisi muuttua

Smuli

Löytyiskö täältä jelppiä. Tilasin Pokeysin PoPendanti C1 Tuon pokeys57cnc kaveriksi. Ongelma vain on että en saa tuota tekemään yhtikäs mitään. Edes punainen ledi ei syty tai vilku. PoLabsin tukeen ei saa mitään yhteyttä.

Olen yrittänyt linkissä olevan videon ja Polabsin sivuilla olevien ohjeiden saada tuon henkiin mutta ei mitään vaikutusta. Onko joku saannut tuollaisen toimimaan?

https://youtu.be/FX9zDF-OCtw

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Smuli - 15.03.21 - klo:17:12
Löytyiskö täältä jelppiä. Tilasin Pokeysin PoPendanti C1 Tuon pokeys57cnc kaveriksi. Ongelma vain on että en saa tuota tekemään yhtikäs mitään. Edes punainen ledi ei syty tai vilku. PoLabsin tukeen ei saa mitään yhteyttä.

Olen yrittänyt linkissä olevan videon ja Polabsin sivuilla olevien ohjeiden saada tuon henkiin mutta ei mitään vaikutusta. Onko joku saannut tuollaisen toimimaan?
https://www.poscope.com/wp-content/uploads/downloads/MPG/Manuals/PoPendant1C.pdf
Tarkista että pukkaako sulla ohjain tuota +5v:ia 1 ja 2 pinnin välille... jos ei pukkaa tarkista virransyöttö

JuKa

En tiedä tuosta, mutta mulla oli joku pokeys kortti joskus ja itsekin hämmästyin, että se piti ohjelmoida erikseen sillä pokeys ohjelmalla ja sen jälkeen se vasta alkoi pelittää. Ja sitten piti vielä erikseen määritellä machissa asetukset. En ihan tarkkaan muista miten meni, mutta siinä oli enempi hommaa kuin aluksi luulin. Tähän en ole tutustunut...

Smuli

Tämäkin ratkesi, kortilta kapulalle menevä adapteri oli puristettu väärin. puuttui tuo 1 pinnin kytkentä toisesta päästä kokonaan. Tein uuden kaapelin ja homma alkoi toimimaan. Tilasin siis kapulan mukana valmiin adapterin, löysin sattumalta kätköistä osat joilla sai tehtyä uuden johdon.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk