Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Rinkulan teko

Aloittaja Timo Hotti, 09.05.13 - klo:10:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Seppo K

Eikös juuri tuon typpiseen osaan sovi se, että ajaa hieman isommalla pallolla jolloin pinnasta tulee kohtuullinen hieman harvemmallakin ajolla, ja lopuksi sitten ajaa tuon kehät tappiterällä jotta tuo sisäkulma tulee teräväksi?
Noin ainakin itse ajoin hieman vastaavan osan. Tosin jo on terävä sisänurkka - siis Z:n suuntaan - silloin tarvitaan pienihalkaisijaista terää loppuajoon. Muutoin sekin terä saa olla reilumman kokoinen.
Seppo Köngäs

FAARI 58

 Faari väsäs DeskProtolla ( Hobby Full 5.0 jotain 3-4 vuatta vanha) noita omia 2D ja 3D kuvia, joka on nyttemmin jouten. ::)

  FAARI 58 
Tyhmyys ei ole vika,vaan se on lahja.

Jussa

Lainaus käyttäjältä: Seppo K - 13.05.13 - klo:10:17
Eikös juuri tuon typpiseen osaan sovi se, että ajaa hieman isommalla pallolla jolloin pinnasta tulee kohtuullinen hieman harvemmallakin ajolla, ja lopuksi sitten ajaa tuon kehät tappiterällä jotta tuo sisäkulma tulee teräväksi?
Noin ainakin itse ajoin hieman vastaavan osan. Tosin jo on terävä sisänurkka - siis Z:n suuntaan - silloin tarvitaan pienihalkaisijaista terää loppuajoon. Muutoin sekin terä saa olla reilumman kokoinen.

Jos viittaat tuohon minun esimerkkiin niin varmaan vois viimeistellä ainaki tappiterällä ja täytyis varmaan rouhinta tehdä isommalla terällä. Tosin jos nystyt ovat noin pieniä niin hirveän suurta pallopäätä ei voi varmaan käyttää-> step over ei kovin suuri kestä olla. Ajallisesti ei taida olla suurta merkitystä jos kappale on noin pieni, jos vaikka tiheäämpäänki ajaa, helpottaa käsin tehtävää viimeistelyä ja kerkiää käydä vaikka kahvillä välillä ;) Piti itelle laittaa valvontakamera talliin niin enää jännitä niin pahasti lähteä kahville välillä, voi tuijotella konetta sitte kännykästä, tabletista tai vaikka töllöstä..:)
LainaaNuo "nystyrät" tulee olla 4kpl 2mm  ja 2kpl 1mm.

jussi

Lainaus käyttäjältä: Timo Hotti - 13.05.13 - klo:06:40
Tuo CUT3D tai edes VCarvePro ei edes aukaise noita IGS päätteisiä. Itse olen käyttänyt .stl kuvia.
Tuo Heeks aukaisi tosiaan tuon tiedoston neliönä ja Inscape ei näyttänyt kuvaa ollenkaan?
Taisi Jussi käyttää Rhinocerosta tuohon juutuuppiin?

Jep. Rhinolla auki ja talletus STL:lläksi. Sitä olen käyttänyt tuolla yhdistelmällä.
CUT3D huolii muitakin tiedostoja ,muttei tuota IGS:ää

TeacDance

Aika hauska että ei igs huoli se on aika yleinen mikä toimii jokaisella ohjelmalla noh kaikkea ei voi saada

Cut 3D huolii näitä
     
STL Mesh files - binary & ascii
3DS 3D Studio - binary & ascii
DXF AutoCAD 3D DXF
OBJ Wavefront
SBP ShopBot Digital Probe files
TXT MaxNC Digital Probe
WRL VRML
X DirectX
LWO LightWave
V3M Vector Art 3D files
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk