Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Karan nopeusnäyttö

Aloittaja Kremmen, 29.07.12 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: Stoppari - 28.08.12 - klo:12:00
Joo, minäkin selvennän tilausta, samanlainen paketti kuin sepän pojalla
Tämäkin noteerattu.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

No niin. Levypajan kanssa on hierottu kauppaa ja hinnasta on päästy ymmärrykseen. Toistaiseksi ollaan aika hyvin budjetissa.
Tilaan piirilevyt parin päivän sisällä kunhan saan lopulliset varmistelut ja tuplatsekkaukset tehtyä. Jos joku vielä harkitsee tähän kelkkaan hyppäämistä niin nyt alkaa olla viimeiset hetket ilmoittautua. Kun piirilevytilaus lähtee niin lukumäärä on sitten tällä erää kiinnitetty.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

slkjamo

Moi

Tässä vielä yksi hidas hämäläinen. Haluaisin kaksi levyä ja kumpaankin molemmat anturit.

t. Jarmo

TeacDance

Tännekkin yksi levy piiri kolvattuna + anturilevy molemmilla antureilla
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Miguel-

Moi,

Tänne voisi ottaa 2kpl kutakin, piirilevyt + komponentit + prossa ohjelmoituna; juottelun voin hoidella itse.

/Mika

Ville Vaho

Lisätään vielä omaan nuo suositut anturit.
-vilderi

asetukset

mullekki 1kpl+anturit.

Tapani Honkanen

Jaa mitä!!! Pitääkö sitä lutikkaavielä opettaakin? Vai onko se määrätty siepaamaan yksi pulssi per kierros ja näyttämään rpm? Miten rahvas pystyy tuota adruinon sukulaista kaitsemaan? Kyllä järkyttää tämä maailman monimutkaisuus. Nuoruudessani tehtiin asiat kyllä yksinkertaisemmin, eivälttämättä paremmin. Ei tarvitse välittää tästä paniikkikohtauksestani.

PekkaNF

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 28.08.12 - klo:16:00
Jaa mitä!!! Pitääkö sitä lutikkaavielä opettaakin? Vai onko se määrätty siepaamaan yksi pulssi per kierros ja näyttämään rpm? Miten rahvas pystyy tuota adruinon sukulaista kaitsemaan? Kyllä järkyttää tämä maailman monimutkaisuus. Nuoruudessani tehtiin asiat kyllä yksinkertaisemmin, eivälttämättä paremmin. Ei tarvitse välittää tästä paniikkikohtauksestani.

Elä...elä...imuroi palkoja ylähengitystiehyeisiin....Minuakin tuo halpa hinta epäillytti ja melkein laskin ton varaan:
s.7 « Vastaus #92
Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 26.08.12 - klo:22:39
Prosessorin ohjelmointi hoituu mun käyttämässä STK600-softankehityslaudassa, siinä on ZIF-vaihtokantasysteemi eri prosessoreja varten. Lutikka pudotetaan kantaan ja se lähtee sieltä myös ulos ilman voimankäyttöä kumpaankaan suuntaan.
Toki mittarikortillakin on Atmelin SPI-protokollaa käyttävä piikkirimaliitin jolla hoituu päivitykset ym. Prosessorin voi yhtä hyvin ohjelmoida sitä kautta sen ollessa jo juotettuna.
Jos ei sitten pitäisikään sisällä ohjelmointia, niin ollaan samassa veneessä jä lähetään vaikka mun voortilla kehitysherran luo, laitetaan rautanlangalla kiinni kossupullo STK600;n alustaan, ruinataan kahvia ja katsotaan jos menis toi mini läpi katsastuksesta....

PekkaNF

simppa

 Yksi levy ei kolvattu ja   anturilevy molemmilla antureilla

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 28.08.12 - klo:16:00
Jaa mitä!!! Pitääkö sitä lutikkaavielä opettaakin? Vai onko se määrätty siepaamaan yksi pulssi per kierros ja näyttämään rpm? Miten rahvas pystyy tuota adruinon sukulaista kaitsemaan? Kyllä järkyttää tämä maailman monimutkaisuus. Nuoruudessani tehtiin asiat kyllä yksinkertaisemmin, eivälttämättä paremmin. Ei tarvitse välittää tästä paniikkikohtauksestani.
Mulla on täällä ihan oma lutikkakoulu jossa ne satiaiset opetetaan tavoille  ;D
Eli tottakai laite tulee täysin ohjelmoituna ihan riippumatta siitä otatteko prosessorin kiinni kolvattuna vai irtopalana.

Ja sitten tiedoksi kaikille niille jotka ovat tilanneet anturikortin molemmilla antureilla: se pieni kortti, 2 vastusta ja 1 konkka ei maksa juuri mitään verrattuna itse optoanturiin joka käytännössä määrää anturipalikan hinnan ihan yksin. Niinpä kaikki jotka ovat vihjaisseet haluavansa kaksi anturia, saavat ne mutta myös niiden alle erilliset kortit ja muut kilkkeet. Tämä ihan sen takia, että käytännössä ei ole toimiva ajatus kolvailla noita optoantureita irti/kiinni jos haluaa vaihtaa ilmaisutekniikkaa. Näillä tilausmäärillä heijastusanturin hinnaksi tulee 3,88 ja haarukan 2,08 joten turha polttaa noin kalliita komponentteja kolvausharjoituksilla, kun kaikki siinä ympärillä maksa pennejä. Nämä anturit on siis varsin pienikokoisia kuten näette niistä aiemmin laittamistani kortin kuvista.

Ja simpalle kuitti tilauksesta.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

pomit

elä hyvä mies senttejä ala laskemaan :)
kyllä minusta vähän vaivan palkkaa saa ottaa ja pyöristää ylöspäin...

Jarkko Nieminen

Kremmen hoi!
Kirjoitin jo aiemmin, nyt vielä vahvistan.

Jarkko.j otti siis 2 lankkua rakennussarjana ja siihen siis haarukka-anturit piirilevyineen.
LISÄKSI jäsen PP:lle 1 setti rakennussarjana ja siihenkin mukaan haarukka-anturi piirilevyineen.

Kokonaismäärä siis 3 settiä. Ja kiitosta taas jo etukäteen.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Kremmen

@jarkko.j: Noteerattu.

@pomit: No niin mä juuri teenkin, että lasken tarkkaan ja pyöristän lopun juuri sen verran ylös, ettei mun tarvii maksaa teidän mittareita. Mutta kun ei tämä ole mulle tienesti vaan harraste niin en ala mitään katemarginaaleja sis'ällyttämään näihin hintoihin.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Seppo K


... mutta me maksajathan voimme pistää komponenttihintaa maksaessamme muutaman €uron Kremmen:lle kal..kahvirahaksi tämän (ja jo seuraavankin) projektin motivoimiseksi ...

Suurkiitos jo tässä vaiheessa - tämä projekti tuli todella tarpeeseen.
Seppo Köngäs

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk