Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Kosselin rakentelua

Aloittaja TeacDance, 20.02.15 - klo:11:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TeacDance

Se on vain niin simppelisti kytketty siihen kun home rajakytkin menee on tilaan niin siihen on kytketty kodin hälytyksen ovikytkin ja sille saapi sitten määritettyä mitä tapahtuu txt,email,ovikello,valot,hälytin. saa tulostusta kyllä seurattua kodinvalvonta kamerastakin joka on asennettu huoneeseen missä koneet on jos haluaa ja jos tulostus menee mönkään jostain syystä niin voi katsoa kovolta sitten että mitä tapahtui  8).
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

TeacDance

#31
Lisälaite tönäriin





_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Ozz

Onko ongelma vain mulla mutta noi TeacDance:n kuvat ei ole hetkeen näkynyt?

pomit

Ei näy kuvat täälläkään.

TeacDance

hmm nyt tais tulla näkyviin linkki oli varmaan väärin
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

senaattori

Jep....nyt näkyy kuvat ;D
Reijo Martinpoika Tuomala

Ozz

Joo nyt näkyy ainakin tän sivun kuvat. Ton edellisen sivun alkupään kuvat ei näy joten olisko sielläkin joku pikku linkkivirhe.

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: Ozz - 20.05.15 - klo:21:46
Joo nyt näkyy ainakin tän sivun kuvat. Ton edellisen sivun alkupään kuvat ei näy joten olisko sielläkin joku pikku linkkivirhe.

Juuh niissä ensimmäisissä on koska muutin kuvien hakemiston eri paikkaan kun järjestelin niitä
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

TeacDance

pla muoville suojakoteloa onko kukaan rakennellut onko ehdotuksia minkälainen pitäisi olla?? ilmeisesti uv valo kovettaa tuota koska menee tuommoiseksi rapeaksi ja napsahtaa helposti poikki aijemmin ei ollut noin raikasta tuo muovi... nyt pitää olla enemmän lämpöä myös verrattuna kun muovi oli uutta.. onkohan abs muovilla samaa taipumusta?
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

hokkaju

Minulla on omassa Makerfarmissa suljettu kotelo ja termari ohjattu lämmitys. Askartelin sitä aika kauan että sain tulostusalueen sujettua mutta moottorit ja elektroniikka ulkopuolelle.

oletko varma ettei kosteus ole kiusana?

TeacDance

Lainaus käyttäjältä: hokkaju - 14.07.15 - klo:10:07
Minulla on omassa Makerfarmissa suljettu kotelo ja termari ohjattu lämmitys. Askartelin sitä aika kauan että sain tulostusalueen sujettua mutta moottorit ja elektroniikka ulkopuolelle.

oletko varma ettei kosteus ole kiusana?
ei mitään tietoa.. miten kosteus vaikuttaa kovettaako sekin muovin vai mitä sillä meinasit? elikkä rullalle pitää tehdä suljettu ja lämmitetty kotelo
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

hokkaju

useimmat muovit on hydroskooppisia, eli imevät itseensä kosteutta. ABS ja PA6 on klassisia esimerkkejä.  Esim ABS imee vettä itseensä 1.2% asti. Taas litrasta vettä saa 1.7m3 höyryä. Joten pahimmillaan materiaali on vaahtomaista ja ihan valuu itsekseen pienen höyryn mukana nokasta, näin kävi joskus kesän kosteilla minulle. Kappaleen näkö ja ominaisuudet ihan pa**aa (abs)

Ruiskuvalupuolella tuo kuivaaminen on ihan arkipäivää, pursottelupuolella siitä puhutaan mutta ei kovin paljoa.

Kosteus prosessoitaessa eli kun mennään yli seilusti yli kiehumislämpötilan aiheuttaa materiaalissa haurautta. valmiin kappaleen kostuminen ei aiheuta kovin huomattavia muutoksia pl. jotkut polyamidit.

PLA on biomuovia joten se ei siedä UV.tä kovin paljoa ja on melkein kaiken suhteen epästabiili. Syy miksi sitä suositaan pursotelussa on sen helppous, ei se että materiaalina se olisi mitenkään ihmeellistä.  Esim ruiskuvalu puolella pla on harvinainen materiaali, RTP valmistaa pla,ta ruiskuvaluun ja suuret varoitukset materiaalin hajoamisesta kosteuden vaikutuksesta.


http://www.rtpcompany.com/technical-info/molding-guidelines/pla-compounds/

Tuo marplexin dokumentti on taas hyvää perusasiaa tuosta ilmankosteuden ja materiaalin kosteuden suhteesta. Tosin se on ABS.lle mutta isossa kuvassa PLA lienee kohtuu samankaltainen.

http://www.marplex.com.au/technical/A%20guide%20to%20ABS%20Pellet%20Drying.pdf

Materiaali pitäisi säilyttää kuivassa paikassa. kosteus ei imeydy hetkessä, eikä poistu.

hokkaju

ettei mene viisasteluksi, niin itse ratkoin tuota kosteusongelmaa moisilla tarvikkeilla.

https://www.silicagelpackets.com/dry-packs-dehumidifier-products-canisters-boxes/dry-packs-silica-gel-dehumidifier-canisters-40-45-750-gram/dry-packs-750-gram-silica-gel-steel-canister-dehumidifier-moisture-protection-rechargeable-scented-available.html

http://www.solentplastics.co.uk/marine-storage-products-boxes/water-resistant-boxes-and-trunks/


ja käytön ajaksi rulla sopivaan no 30x30x90 muovirasiaan johon on kiinnitetty akseli jonka varassa rulla pyörii.
-laatikossa on letku jonka läpi nauha tulee ulos
-laatikko kiinitetään seinälle koneen yläpuolelle käytön ajaksi.

kuvaa tuosta itse vehkeestä en löytänyt koneen syövereistä. Mutta eipä tuo sinällänsä kummoinen ole.

TeacDance

Jes tuohan on näppärä oon nähnyt jossain foorumilla kans noita lootia ja monesti ihmetellyt että miksi ne on siellä :) noh nyt tietää senkin pitää alkaa itellekkin tekemään.. varmaan käy nuot kengissäkin mukana tulevat silicat niitä tulee työpaikalla kenkäpuolella kyllä valtavia määriä päivässä joten pitää alkaa kerätä jemmaan.

Lainaus käyttäjältä: hokkaju - 16.07.15 - klo:12:12
ettei mene viisasteluksi, niin itse ratkoin tuota kosteusongelmaa moisilla tarvikkeilla.

https://www.silicagelpackets.com/dry-packs-dehumidifier-products-canisters-boxes/dry-packs-silica-gel-dehumidifier-canisters-40-45-750-gram/dry-packs-750-gram-silica-gel-steel-canister-dehumidifier-moisture-protection-rechargeable-scented-available.html

http://www.solentplastics.co.uk/marine-storage-products-boxes/water-resistant-boxes-and-trunks/


ja käytön ajaksi rulla sopivaan no 30x30x90 muovirasiaan johon on kiinnitetty akseli jonka varassa rulla pyörii.
-laatikossa on letku jonka läpi nauha tulee ulos
-laatikko kiinitetään seinälle koneen yläpuolelle käytön ajaksi.

kuvaa tuosta itse vehkeestä en löytänyt koneen syövereistä. Mutta eipä tuo sinällänsä kummoinen ole.
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Sakke

Itse olen projekteihin ostanut silicattia kissanhiekkana. Löytyy vaikka Prismoista ja pussissa lukee...

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk