Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Lenze apuja kaivattais..

Aloittaja gaagamel, 03.11.12 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

gaagamel

Moro!

Hävittelen tavaraa pikkuhiljaa (koko alkuvuoden) lähinnä huutonetissä (tunnus astriel2) . Tuossa olis pari lenzen taajuusmuuttajaa joita en saa gonfattua että näkis pelaako ne. Ne on olleet can väylässä kiinni ja arvelen että moottorin ohjaaminen ei onnistu kun sielä on jotain parametrejä jotka estää sen .... virhekoodi tullee (täsä ei nyt ole sitä) malli  EVS9321-e1  viimeinen voi olla ykkönen tai ii ..löytyykö osaajaan näille?...laittelen vikakoodin jos innostusta auttamiseen ilmenee.. jos sais pelaamaan niin vois katella onko käyttöä itellä vai pistääkö myyntiin..

Laittelen tänne myyntiforumille josain vaiheessa ilmoitusta tavaroista mitkä on vähän niinkuin ylimääräisiä, löytyy pieniä kohteita, pulssiantureita, muita antureita , erilaisia moottoreita, pneumatiikkaa on paljon... 



-vk-

Kumpumäen seppä

Missä päin majailet?

Mulla on ohjelmointikaapelit ja softat jotka todennäköisesti sopii tuollaisiinkin. Jos saisit laitteet mulle, niin voisin jossain välissä vähän vilkaista niitä. Itse olen siis Hollolasta, tästä Lahden kupeesta.

gaagamel

Njoo.. asustelen 40km tampereelta poriin päin. Noita on mulla vissiin 3 kpl jarruvastuksineen ja näyttöineen. Entisestä elämästä tallella varmaan softa itellä mutta mittään purkkia ei ole enää.Joskus oli käytössä semmonen "sammakkolaatikko"...

Näytön kautta yrittäny miettiä että mitähän se itkee mutta näyttö ja valikot on vähän hankalat kahlata. Koitan varmaan tänään vielä ja katon mikä se koodi on. Mietin että olisko vaan kiinni siitä että mulla oli viimeksi termistorin piuhat irti moottorista, josko kyttäis vaan sitä. .. can-väylän mömmöt pitäs saada pois kaiketi..


Jos ei tää selviä täälä niin vois kai sinne joskus ajellakkin jos sulla on 3vaihe pistoketta tarjolla ja vähä aikaa testaamiseen...

-vk-



gaagamel

tuommosta pukkaa.. en osaa sanoa onko tuo edes virhekoodi vai joku muu ..
http://www.vkukko.fi/fail.jpg

-vk-

NiVa

Moikka!

Jos ollut can-väylässä kiinni niin kaipaa varmaan päätevastuksen siihen väylään. Voisko sen saada setupista pois, kenpä tietäis.
Parempi yksi ruuvi löysällä, kuin kymmenen liian tiukalla!

t:Niva

Kumpumäen seppä

Tutkin vähän hyllyjäni ja löysin yhden käyttämättömän EVS9322-ES Servoinvertterin.

Tuo kuvassa näkynä Faultti on käsittääkseni C0168/1 eli aktiivinen häiriö. Eli häiriö numero on tuo 82. Tuon antamasi tyypin manuaalissa ei kyseistä häiriötä ollut ollenkaan Kuitenkin esim. tuon oman servoinvertterini manuaalista se löytyy. Se tarkoittaa resolverin häiriötä liittimessä X9. Eli ilmeisesti tuo muuttaja on ollut kytkettynä sellaiseen moottoriin, jossa on ollut resolveri moottorin asennontunnistukseen. Tietenkään tuossa manuaalissa ei ollut tietoa parametreista. Mutta jostain parametristä taytyisi saada asetettua resolveri pois käytöstä. Voin kaivaa myöhemmin tuosta ohjelmasta noita parametrejä, jos sattuisi löytymään.

gaagamel

juu, mietin sitä itekkin, mutta päättelin että lenze on orja eli ohjain tarvis sen vastuksen mutta ei lenze. Täytyy miettiä.. vahä hankala parametrisekamelska ku ei oo tuttu vekotin.. oon ettiny jotain factory resettiä, ehkä sillä sais pois kaiken ylimääräisen. Moottorissa on lisäksi pulssianturi, tiedä vaikka kyttäis sitäkin...
peruskytkentä on pdf:ssä aika sekava myöskin, yhtään ei osaa sanoa että mitä se tarvii... kaikenlaista miettiny silloin tällöin ku on aikaa


-vk-

gaagamel

#7
Lainaus käyttäjältä: gaagamel - 03.11.12 - klo:19:36
juu, mietin sitä itekkin, mutta päättelin että lenze on orja eli ohjain tarvis sen vastuksen mutta ei lenze. Täytyy miettiä.. vahä hankala parametrisekamelska ku ei oo tuttu vekotin.. oon ettiny jotain factory resettiä, ehkä sillä sais pois kaiken ylimääräisen. Moottorissa on lisäksi pulssianturi, tiedä vaikka kyttäis sitäkin...
peruskytkentä on pdf:ssä aika sekava myöskin, yhtään ei osaa sanoa että mitä se tarvii... kaikenlaista miettiny silloin tällöin ku on aikaa


-vk-

juu, on tullu huomattua että manuskasta puuttuu kaikkea, vaikka sielä on tavaraa vaikka muille taajuusmuuttajille jakais... mulla on tuon oma moottori(lenze) täytyy katella saisko paikkatiedonkin vielä kytkettyä tai poistettua...

Kumpumäen seppä

#8
Jos sulla on se alkuperäinen moottori, niin kannattaa yrittää ensin kytkeä se rosolverikaapeli siihen X9 liittimeen, kun tuo herja sellaista kaipaa.

Liitteenä tuo resolverin kytkentä. Pdf:ssä on kytkettynä liittimeen X7, mutta herjan mukaan on ohjelmoitu liittimeen X9, eli siihen mielellään.

Hienoja muuttajia nuo on resolverin kanssa. Me laitettiin noita aikoinaan sellaiseen käyttöön, jossa työnnettiin ohuita rimoja noilla moottoreilla. Siihen kaksi potikkaa kiinni. Toisella säädettiin nopeutta ja toisella moottorin momenttia. Kun momentti on sopiva, ei haittaa vaikka rima törmää johonkin, se vaan pysähtyy. Ilman momentin rajoitusta moottori olisi työntänyt kunnes rima katkeaa ja sinkoutuu johonkin. Tuollaisen momentti on todella tarkka ja nopea, ja pystyy rajoittamaan ihan nolla momenttiin asti

Mikä sulla on se 33.93... alkuinen numerosarja joka on muuttajassa sen tyyppinumeron lähellä?

gaagamel

Kiitän.. eikö tuo pikkuhiljaa selvene. Tuola takapihalla on 2 kpl 3m sat.peilejä(200 kg/kpl). Olen vähän funtsinu tuosta pyörittäjää jos jaksaa vaan hitsailla. Projekteja on vähän liikaakin joten saa ny nähä. .. can korttikin löytyy joten jos saa 50 metriä toimimaan niin vois pc:llä käännellä.

-vk-



Kumpumäen seppä

C0025 on takaisinkytkennän tyyppi. jos laitat tuohon 1, ei pitäisi kysellä enään anturia, ei tietysti toimi niin hyvin kuin anturin kanssa.
C0420 on pulssien lukumäärä/kierros
C0421 on anturin jännite
C0003 on parameter save (täytyy laittaa ykköseksi, jotta muutos tallentuu)

gaagamel

Eipä auttanu(ainakaan vielä) resolverin poistaminen valikosta. Oli muuton 00 jolla ei asetusta ole ollenkaan. "1" vaihtoehtoa ei ollu ollenkaan..

-vk-

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk