Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Kavo suurnopeuskaran kytkentä?

Aloittaja Jarkko Nieminen, 10.09.14 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarkko Nieminen

Moi,

Olis varastossa KAvo 4052, karamoottori ja tämän KAvo 4444 virtalähde/taajuusmuuttaja. Ajattelin näitä piirilevyn jyrsintähommassa käyttää. multa vain puuttuu karan ja tamun välistä kaapeli...

Tamun päässä on liittimessä 1-phase 2-phase ja 3-phase ja maa mutta karan päässä ei ole mitään numerointeja yms, mistä saisi tun vaihejärjestyksen selville. Olisko Arvon raadilla tietoa? maan nyt selvittää helposti yleismittarilla -> yhteys runkoon. Mutta nuo vaiheet... mulla on manuaalit molemmista, mutta niistäkään ei selviä tuo karan pinnijärjestys.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Mika Kinnunen

Moi,
Minulla on myös Kavon kara ja tamu -paketti välikaapeleineen.
Voin katsoa järjestyksen tai vaikka lainata koko kaapelia tsekkaukseen, jos se on samanlainen kuin sinulla.
Palataan huomenissa asiaan..
Ex-nimimerkki chevy55

olli henttonen

#2
Kytkee vaiheet kiinni 1,2,3 ja jos pyörii väärinpäin, vaihtaa kahden vaiheen kanssa keskenään, esim 1-3
edit.
johtona laadukasta suojattua ja muistathan laittaa suodattimen, ettei tule häiriöitä moottoreille.
dyykkari

Jarkko Nieminen

Ok Mika mulle riittää nuo pinnijärjestyksetkin. Eli karanliittimessä on kohdassa X tuollainen muovinen kohdistus nasta, jos saisit katsotuksi nuo nastojen vastaavuudet tamuun, eli nastasta pinnit myötäpäivään 1,2 jne.

Onko sulla Mika tamussa 4 vai 7 nastaa? entä moottorissa?

Kiitos Olli, tuo ohje ei tähän laitteeseen toimi, koska kyseessä on hieman erillainen laite. http://www.ebay.com/itm/KAVO-MOTOR-SPINDLE-EWL-DRIVER-Typ-4442-2MOTORS-4041HY-Max-50-000-min-500W-CNC-/161078219921?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2581029491

Tosin vain yhdellä karalla.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Isto

Kavon manuaalin mukaan purkista lähtee ulos max 42V 3-vaihe 83-2000Hz.
Todennäköisesti tuo kara on siis rakenteeltaan "normaali" 3-vaihemoottori ja silloin Ollin esittämä kytkentä toimii vaikka osat kuvassa ovatkin eri näköiset.

Mika Kinnunen

Moi,

Mulla ei ollutkaan ihan samat laitteet. Kara on 4041 HY ja tamu 4442.
Tamun & karan liittimissä on 7 pinniä.

Ohessa vuoden komein kuvamanipulaatio pinnien vastaavuuksista kaapelin päissä :-D



Ex-nimimerkki chevy55

Jarkko Nieminen

Moi.

Kiitos Mika, kunhan pääsen sunnuntaina pajalle niin pääsen katsomaan noita johdin järjestyksiä. Kuten tuossa Isto kirjoittikin on laite kait normi 3-vaihe moottori. Nyt pitää vaan katsoa sopivat liittimet, mulla jemmassa amphenolin liittimiä, jos vaikka sattuisi olemaan sopivia.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk