Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Konemies ja cnc-tekniikka -foorumi

Aloittaja Konemies, 10.01.06 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 8 Vieraat katselee tätä aihetta.

Konemies

Tämä www.cnc-tekniikka.com -sivu on erään hyvin aikuisen mieshenkilön (vaimonsa suosiollisella tuella) ylläpitämä keskustelu- ja katselupaikka, josta tämän keskustelupalstan lisäksi toivottavasti ajan mittaan löytyy monenlaisia "CNC-tekniikka"- sanan alle sopivia mielenkiintoisia asioita. Teen tätä sivuston ja foorumin ylläpito-hommaa  harrastuksenani, mutta  samalla haluan myös kehittää itseäni tässä CNC-harrastuksessa. Lisäksi voin mahdollisesti tuoda myös omia tietoani ja taitojani muiden käyttöön. Olen toiminut mm. teollisuuden tuotantoautomaatiolaitteiden tuotekehitystehtävissä ja tuotantotekniikan parissa yli 25 vuoden ajan ja sitä kautta mm. CNC-tekniikan käyttö ja sen kehittyminen ovat varsin tuttuja asioita.  Esiinnyn täällä Ylläpitäjän ominaisuudessa nimellä: Konemies.

Arvostan toisten ihmisten ja heidän mielipiteittensä kunnioittamista ja sitä samaa toivon myös tällä sivulla vierailevilta keskustelupalstoille kirjoittavilta.

Nämä sivut eivät liity mihinkään yritykseen tai tuotteisiin, mutta sivuilla tulee olemaan muutamia mainoksia, joiden avulla toivon kattavani hieman ylläpidosta aiheutuvia kustannuksia. Vierailkaa mainostajiemme sivuilla näiden linkkien kautta ja tehkää ostoksia! Ja tietenkin myös ihan suora sponsorointi mitä erilaisimmalla tavoilla on erittäin suotavaa  :D.

Pohjoisessa Suomessa, 10.1.2006  Konemies

--------------------

Tuo yllä näkyvä teksti oli kirjoitettu sinä päivänä, jolloin verkkotunnus cnc-tekniikka.com rekisteröitiin. Siksi sitä ei voi muuttaa. Kirjoittelen tähän jonakin päivänä uutta, päivitettyä tietoa ja ehkä työhistoriaanikin. Olisi kiva, jos itse kukin kirjoittaisi muutaman sanan itsestään. Asuinpaikkakunnat kiinnostaisivat varmaan monia, koska sillä tavalla syntyisi helposti mahdollisuuksia tavata muita jäseniä.

--------------------
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Konemies

#1
Kun minulla nyt foorumin päivityksen ja näiden maksullisten palveluitten kanssa on ollutkin aikaa ja innostusta puuhastella, niin päivitänpä saman tien vähän muutakin. Toisella alueella vuoden 2012 lopulla ttontsa kyseli foorumin taustasta ja tuli vastatuksi siellä. Tässä se vastaukseni sellaisenaan kopioituna tänne, oikeaan paikkaan.

----

Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 10.12.12 - klo:23:19
.........
Foorumin tausta ei oikein ole selvillä löytyykö sieltä yritys vai yksityishenkilö?

No niin, kiva taas jälleen huomata, että kannatte oikeasti huolta foorumin ylläpidosta. Olen jo vuosia sitten huomannut, että täällä on oikeita, reiluja konemiehiä ja paljon onkin. Muutamia teistä olen tavannutkin, mm. chevy55:n kanssa juteltiin toissa vuonna alihankintamessuilla Tampereella ja porepen kanssa myös ja Jonne on hyvinkin tuttu myös omiin työhommiinkin liittyen. Muutamia muitakin olen tavannut lyhyesti pääasiassa eri messuilla Suomessa.

Mutta kun tuossa ttontsa esitti kysymyksen foorumin taustasta, niin kerronpa nyt hieman siitä.

Tämähän on täysin yksityinen harrastus, eli mitään sidoksia yrityksiin foorumin puitteissa ei ole. Eikä siis taustallakaan ole ollut mitään maahantuojia tai muita yrityksia. Ehkäpä sen takia tämä foorumi onkin saavuttanut tietyllä tavalla puolueettoman aseman ja hyvä niin. Yksin tätä ylläpidän ja osallistun ajoittain hieman keskusteluihinkin, mutta on ollut hienoa, että minun ei ole tarvinnut yllyttää keskusteluihin, vaan tämä yhteisö on hoitanut sen oman innostuneisuutensa kautta. Näin on tarkoitus jatkaakin.

Sain tämän idean silloin vuoden 2006 alussa, kun surffailin netissä ja huomasin joitakin CNC-aiheeseen liittyviä hieman hiljaisia keskustelupaikkoja. Kun jonkin verran aikaisemmin olin pystyttänyt muutamia muita webbisivustoja ja käytettävissä oli valmis webbihotelli ja levytilaa (www.netfinn.fi - suosittelen muillekin...), niin yhtenä iltana sitten vain imuroin SMF-foorumin ohjelman ja asensin sen palvelimelle ja kirjoittelin suurimman osan noista nytkin voimassa olevista keskustelualueiden otsikoista. Tämä syntyi siis itsellekin vähän yllättäen ja parissa päivässä. Ja suosio yllätti kyllä täysin ihan alusta lähtien.

Tietenkin yhtenä syynä tähän aihepiiriin oli henkilökohtainen ja poikkitieteellinen kiinnostus tekniikkaan ja teknisiin juttuihin. Myös  työhommani ovat ollet samaa lajia. Olen toiminut noin 40 vuotta suomalaisen tuotannollisen teollisuuden parissa. Pääasiassa tuotantotekniikan kehittämishommissa ja niihin liittyvissä tuotekehitysprojekteissa. Varsinkin parikymmentä vuotta silloin suomalaisen matkapuhelinteollisuuden kukoistuksen aikaan tuli kierrettyä suurin osa suomalaisista elektroniikkatehtaista ja paljon on maailmalla eletroniikkateollisuuden laitteita, joihin olen tuotekehitysmielessä sormenjälkeni painanut. Olin JOTin tuotteiden tuotekehityksen ensimmäinen vetäjä ja vastuuhenkilö kahdeksan ensimmäisen vuoden ajan. Vaikka ehkä muitakin tietoja maailmalla liikkuu, niin minä olen siis se henkilö, joka käänsi JOTin toiminnan projektiluonteisesta tuotepohjaiseksi ja kehitti suunnittelutiimin kanssa JOTin tuotteiden perustan. Veikko ne sitten möi... Jätin sen homman vuonna 1996 ennen suurta nousua, uhoa ja tuhoa ja sen jälkeen on sitten ollut monenmoista projektia. Viimeisin merkittävin vetovastuuni projektipäällikkönä oli pieni CNC-kone, Kolibri: http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=1360.0 . Tästä löytyy juttuja muutamista lehdistä, esimerkiksi: http://www.teollisuusnyt.fi/fi/artikkelit/pienikokoinen-kolibri-tuo-tehoa-ja-kilpailukykya . Saimme sillä innovaatiolla InnoSuomi -palkinnon vuosi sitten presidentti Halosen omasta kätösestä.

No, noista tiedostapa sitten googlaamalla voikin kaivaa esille myös nimeni ja muitakin tietoja, mutta jätettäköön ne kunkin henkilökohtaisen aktiivisuuden varaan.

No, 1.7.2012 jäin täysi-ikäisenä eläkkeelle ja kiirettä tuntuu piisaavan. Ehkä nyt on kuitenkin hieman enemmän aikaa tälle foorumillekin. Elokuussa perustimme vaimon kanssa pienen kahden hengen yrityksen, jonka nimiin tämäkin foorumi siirtyi. Käytännössähän tuo muutos tarkoitti vain uuden omistajan kirjaamista verkkotunnukselle. Yritys on nimeltään tenemos.fi ja sivut sillekin jonakin päivänä pitää rakentaa; toistaiseksi on vain tiedote näkyvissä.  Siihen yritykseen ei koskaan tule muita työntekijöitä, mutta Y-tunnus helpottaa esimerkiksi yhteistyötä tälläkin foorumilla mahdollisesti mainostavien yritysten kanssa. Muutama teistä jo tuollaista on ehdotellut ja nyt on työkalu siihen olemassa. Foorumin toimintaan tuo ei vaikuta sitä eikä tätä eikä ole tarkoitus tästä isompaa bisnestä kehittääkään. Kunhan ylläpidon kustannuksia vähän helpottaa. (Niin... nuo DONATE-klikkaukset eivät mene yrityksen tilille, vaan henkilökohtaiselle tilille ja sieltä suoraan tämän ylläpitoon.) Mutta siis pääasia on se, että foorumi voi hyvin ja meille kaikille on olemassa tällainen yhteisö.

No, tällaista noin aluksi. Jatkoa juttuun voi seurata, jos joku haluaa lisää... Hmm... tämä taisi nyt mennä vähän väärän otsikon alle, olisihan tuolla ollut oikeakin paikka jäsenten henkilöhistorialle.

Kirjoitti Konemies-Seppo

P.S.
Koska tuo henkilöesittelypaikka oli vähän piilossa, niin tein sille näkyvämmän paikan: http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?board=147.0

Kirjoitelkaahan tarinoitanne.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk