Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Foorumin Tavarapörssi- / Osta ja Myy -toiminnon kehittämiskeskustelu

Aloittaja Konemies, 08.09.14 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Konemies

Koska foorumin keskustelussa on esitetty toivomuksia otsikossa mainittujen asioiden kehittämistarpeista, niin avasin asialle uuden ketjun. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikkia toiveita ja esityksiä olisi mahdollista toteuttaa. Elämme näiden ohjelmamodulien ominaisuuksien puitteissa. Ylläpito pyrkii kuitenkin tekemään parhaansa esitysten suhteen.

Asia 1:
On esitetty toivomus, että myös foorumin keskustelualueelle kopiotuvassa myynti-ilmoituksen tekstissä pitäisi näkyä kohteen hintatiedot. Tämä on ihan asiallinen toivomus. Kuitenkin, koska myynti-ilmoituksen tekstikenttä on tarkoitettu vapaamuotoiselle tekstille, niin Osta ja Myy -ohjelmamoduli ei pysty kopioimaan siihen kenttään hintatietoja, jotka on ilmoitettu erillisissä kentissä vapaamuotoisen tekstin alla. Tästä syystä olen lisännyt ilmoituksen laatimislomakkeen alaosaan erillisen huomautuksen:

  • Tarkistathan vielä ennen ilmoituksen hyväksymisnapin klikkausta, että olet kirjoittanut myös ilmoitustekstin joukkoon hintatiedot ja tiedot toimituskuluista sekä tiedon arvonlisäveron käsittelystä! Siis samat tiedot, jotka ovat noissa hinta- ja toimituskulu -kentissä. Silloin ne tulevat näkyviin myös keskustelualueelle kopiotuvassa tekstissä.

Pakolliseksi kyseisten tietojen kirjoittamista vapaamuotoisiin kenttiin ei ole ohjelman kautta mahdollista asettaa, joten sopikaamme tässä, että hintatietojen ilmoittaminen myös ilmoitustekstissä on pakollista. Tästä asiasta on kuitenkin syytä huomata, että noiden kahdessa paikassa ilmoitettujen tietojen on syytä olla identtiset, jotta kaupan osapuolten kesken ei synny väärinymmäryksiä.

Asia 2:
On myös asetettu kyseenalaiseksi tarve, että Osta ja Myy -toiminto kopioi ilmoitustekstin Tavarapörssi -keskustelualueelle uudeksi aiheeksi. Vastasinkin tähän asiaan jo tuolla Tavarapörssin puolella, mutta siitä voidaan keskustella lisää nyt tämän uuden ketjun alla. Yksi näkökohta keskustelun avaukseksi on se, että halutaanko säilyttää helppo maksamismahdollisuus PayPal'in avulla JA halutaanko säilyttää mahdollisuus lajitella ja hakea ilmoituksia avainsanojen tai ilmoitusten muutamien otsikkotietojen perusteella. Näihin kahteen toimintoon pelkkä Tavarapörssin keskusteluketju ei taivu. Itse näen suuria etuja siinä, että myynnissä olevaa tavaraa voi helposti hakea ilmoitusten joukosta erilaisin kriteerein.

----------

Mutta siis keskustelu näistä asioista on nyt avoinna. Esittäkää mielipiteitänne. 
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Konemies

Näyttää nyt kahden viikon odottelun jälkeen siltä, että tämä asia ei aiheuta keskustelua. Jätän siis asian nykyiselle mallille, mutta kun juuri viime viikolla tuosta ohjelmamodulista näytti tulleen päivityspaketti niin asennan sen jossakin vaiheessa.
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

TeacDance

Onko maksu tavaksi mahdollista laittaa mobile pay? itse olen ainakin todennut tuon ohjelman olevan pätevä ja nopea kannattaa kaikkien tutustua kakki suomalaiset pankit kelpaa tuolle


MobilePay
_________________
Tero Koskela
Ylivieska

YouTube

Konemies

Lainaus käyttäjältä: TeacDance - 27.10.14 - klo:12:32
Onko maksu tavaksi mahdollista laittaa mobile pay? itse olen ainakin todennut tuon ohjelman olevan pätevä ja nopea kannattaa kaikkien tutustua kakki suomalaiset pankit kelpaa tuolle


MobilePay

Kiitos vinkistä. Tutkitaanpa asiaa...
www.cnc-tekniikka.com on maailman suurin suomenkielinen cnc-tekniikan harrastajien keskustelufoorumi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk