Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Arduino nano V3.0 keskusvoitelu

Aloittaja Juvan, 27.04.19 - klo:02:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Juvan

Moro ajattelin laitaa tahan tällaisen aiheen liityen keskusvoiteluun, mulla oli omassa koneessa pitkään pelkällä jakotukilla ohjattu voitelu ja sehän etsi helpoimman reitin
Pitkään mietin millä toteutaisi voitelun sitten päädyin arduinoon ja solenoihin.
Alla muutama kuva selventämään järjestelmää.

Mulla on voitelu säiliössä 4 Barin paine, sykli kestää 2sek, kussakin linjassa se tuotaa 1.5ml kuhunkin linjaan.
Jakso alkaa alusta 20min päästä siitä voi laskee kulutuksen, mulla on 9:ksän linjaa se tekee tunnissa 40.5ml paljon vai vähän? saa ottaa kantaa.
Youtubesta löytyy video automaattinen keskusvoitelu.
Terv:Juvan

Ville Vaho

Paljonko tuossa on hinnalla eroitusta mäntä toimiseen jakeliaan?

Tuossa on kyllä melkoisia etuja olemassa oleviin järjestelmiin. Tuossa voi helposti ohjelmoida mehua vain liikkuvaan akseliin.. Eli kun jyrsitään 7 tuntia 90% prosenttisesti vain kahdella akselilla niin ei se kolmas tarvi öljyä ollenkaan.

Mahdollinen vikaantuminen tapahtuu todennäköisesti terveeseen suuntaan, eli venttiili voi jäädä vuotamaan.

-vilderi

pave

Tosi hieno, hattua nostan. Mulla oli pikkukoneessa, jonka jo myin, myös sellaisella jakotukilla toimiva, josta pystyi virtausta säätämään joka kanavalle erikseen. Toimi sekin.

Nykyisessä Brotherissa on kasa rasvanippoja ja se on kyllä mielestäni onneton viritys. Kun saan inspiraation ja selvitän, mistä Y:n rahina kuuluu, rakennan voitelun uudestaan.

Juvan

Lainaus käyttäjältä: Ville Vaho - 28.04.19 - klo:11:16
Paljonko tuossa on hinnalla eroitusta mäntä toimiseen jakeliaan?

Tuossa on kyllä melkoisia etuja olemassa oleviin järjestelmiin. Tuossa voi helposti ohjelmoida mehua vain liikkuvaan akseliin.. Eli kun jyrsitään 7 tuntia 90% prosenttisesti vain kahdella akselilla niin ei se kolmas tarvi öljyä ollenkaan.

Mahdollinen vikaantuminen tapahtuu todennäköisesti terveeseen suuntaan, eli venttiili voi jäädä vuotamaan.


Moi  nämä osat olen tilannut kiinasta  solenoidit makso 45€ , relekortit 0lisko 0llut 10€ yhteensä ja kopio arduino noim 3€ niin ei toi musta kaliiksi tullut 58€ yhteensä.
Ja niinkuin  tossa sanoit, niin tätähän voisi jatko jalostaa vielä älykkäämäksi jos taidot riittäis mulle toi riittää.


Juvan

Lainaus käyttäjältä: pave - 28.04.19 - klo:19:39
Tosi hieno, hattua nostan. Mulla oli pikkukoneessa, jonka jo myin, myös sellaisella jakotukilla toimiva, josta pystyi virtausta säätämään joka kanavalle erikseen. Toimi sekin.

Nykyisessä Brotherissa on kasa rasvanippoja ja se on kyllä mielestäni onneton viritys. Kun saan inspiraation ja selvitän, mistä Y:n rahina kuuluu, rakennan voitelun uudestaan.
Kiitos mun kone on niin suojattu, että sitä ei rasvanipoilla voidella. Mäkin mietin tota virtausäätöö, mutta päädyin lopulta tähän. Noi solenoidit pitäis kestää öljyy, ainakin myyjän
sivujen mukaan.

Ville Vaho

Paineilman vois hyvin korvata jousella ja todella pro vehkeen sais niin että venttiilit on suoraan säiliössä kiinni.

Räjäytin jokunen vuosi tuollaisen 4mm putken kun kuvittelin käyttäväni sitä vaseliinin kuljettamiseen ison koneen kuularuuvin päätyyn. Alkuperäinen voitelu oli toteutettu niin että leikkuuneste pääsi laakeriin. Ei varmasti ollut suunniteltu toimimaan niin, mutta niin se toimi.

6mm putki kesti rasvaprässin paljon paremmin, ei päässyt muodostamaan 700 baarin painetta putken alkupäähän...


Eipä taida männällä toimivaa annosteliaa saada tuohon rahaan...
-vilderi

Juvan

Mitä vaseliinia käytit kun letku räjähti, meillä tossa uudessakoneessa on rasvavoitelu. Siinä on jotain erikois rasvaa,se on paljon notkeampaa
kuin normaalivaseliini.(Kermanväristä)
Tossa mun koneessa käytän johdeöljyä 46:sta, en uskalla jäykempää käytää kun toikin  vaati 4 Baarin paineen että suostui tulee ulos.

Ville Vaho

Ihan perus vaseliinia käytin. Sitä löytyy esim kulmavaihteisiin todella lirua vaseliinia...
-vilderi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk