Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

PC ja USB

Aloittaja krpk67, 04.06.19 - klo:08:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

krpk67

Terve!

Kilahti taas PC, joka hoiti koneen ohjauksen Mach3 avulla. Tähän asti ollut LPT-portissa kiinni, mutta nyt olen jo hieman kyllästynyt etsimään tuohon sopivia vehkeitä niiden hajotessa. Eli, jos haluan USB-porttiin sopivan zydeemin, jossa läppäri hoitaa ohjauksen, niin tarvitsen ainakin ohjainkortin jyrsimeen, joka toimiii mach 3 kanssa. Tarvitaanko jotain muuta? Jos joku voi suositella hyvää ohjainta USB-väylään, niin olen kiitollinen siitä.

Terveisin, Petri

Jarkko Nieminen

Moi.

Haluatko ehdottomasti USB:n? Ehdottaisin suoraan ethernettiä. Ja ohjainkorteista esim Smoothsteper ESS, pokeys57cnc ja uc300eth ja uc400eth ovat varmasti hyviä ja niihin löytyy hyvät dokumentit joiden avulla saa varmasti toimimaan. Näistä muistaakseni pokeys57cnc:stä löytyy myös usb. Kaikissa taitaa myös olla LPT yhteen sopiva pinnijärjestys, jolloin laitat vaan jonkun edellämainituista PC:n ja nykyisen BOB kortin väliin ja konfiguroit mach3 asetukset.

Mulla käytössä Smoothstepper ja pokeys57cnc ja niiden kanssa ei oo mitään ongelmia ollut.

-Jarkko
ex nimimerkki jarkko.j

Jarkko Nieminen

ex nimimerkki jarkko.j

krpk67

Lainaus käyttäjältä: Jarkko Nieminen - 04.06.19 - klo:09:17
Moi.

Haluatko ehdottomasti USB:n? Ehdottaisin suoraan ethernettiä. Ja ohjainkorteista esim Smoothsteper ESS, pokeys57cnc ja uc300eth ja uc400eth ovat varmasti hyviä ja niihin löytyy hyvät dokumentit joiden avulla saa varmasti toimimaan. Näistä muistaakseni pokeys57cnc:stä löytyy myös usb. Kaikissa taitaa myös olla LPT yhteen sopiva pinnijärjestys, jolloin laitat vaan jonkun edellämainituista PC:n ja nykyisen BOB kortin väliin ja konfiguroit mach3 asetukset.

Mulla käytössä Smoothstepper ja pokeys57cnc ja niiden kanssa ei oo mitään ongelmia ollut.

-Jarkko

Lähinnä hinta on este, koska jos USB toimii, niin miksipä sitten kalliimpi ethernet. Oma CNC-harrastus on satunnaista erilaisten puuprojektien kimpussa olemista ja rahaa en välttämättä halua laittaa tuohon kovin paljoa.

JuKa

Moi,

UC100 tuolta cncdrive.com on sinulle oiva valinta. Minulta saattaa löytyä yksi tuollainen ylimääräinen...

krpk67

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 04.06.19 - klo:16:53
Moi,

UC100 tuolta cncdrive.com on sinulle oiva valinta. Minulta saattaa löytyä yksi tuollainen ylimääräinen...

Eli Bop LPT-protilla saadaan tuolla USB-porttiin? Jos niin, kyllä sitten kiinnostaa. Hinta?

Btw, tulin töistä kotiin ja koetin vielä yhdellä muistikammalla, niin kones lähtikin käyntiin. Eli vain kampa sökönä.

Sinänsä kaikki vaihtoehdot rupesi kuitenkin kiinnostamaan vastaisen varalle, eli kaikki vinkit ja suositukset edelleen tervetulleita.

Terveisin, Petri

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk