Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Toshiba tecra pyörivän akselin kääntelyyn

Aloittaja pave, 17.10.15 - klo:22:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pave

Moi
Minulla on tuollainen komea läppäri: http://www.manualslib.com/manual/490102/Toshiba-Tecra-550cdt.html#manual . Nyt vaan pitäisi saada softaa sisälle, että voisi koittaa käännellä sillä yhtä pyörivää akselia. Ongelmana on, että yksi ainoa cd, mitä minulla on näyttää toimivan siinä näytti olevan Win XP asennuslevy. Sekin pyytää nyt jotain rekisteröintiä. Alun perin koneessa oli Win95. Tuon manuskan mukaan CD:n formaatti on CD-ROM. Kysymys kuuluukin, voiko CD-ROM:a polttaa itse jollain toisella pc:llä? USB porttikin löytyy, mutta biosista sitä ei saa boottaavaksi. Tällä hetkellä mulla hoitaa 486-läppäri tuon homman, mutta olishan se mahtavaa saada oikein pentium-prossu kehiin.  ;D

Kremmen

Tottahan CD-ROMin voi polttaa millä vaan koneella missä on kirjoittava asema. Tarvitaan vaan polttosofta ja siten se mitä pitää kirjoittaa sinne levylle.
Siis pitäisikö sun saada tuolle koneelle nyt asennettua Win XP ja sitten se akselin pyörityssofta? Semmoiseen kyllä löydetään konsteja.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

pave

Meinasin seuraavaksi koittaa Linuxcnc:ä, mutta mulla oli kaikki levyt CD-r:ä. Täytyy vaan hommata noita CD-ROM:a. Tai sitten käytän Robocnc:ä DOS:ta. Oli vaan mulle epäselvää pystyykö noita romeja polttamaan ite.

cartti

CD (R)ead (O)nly (M)emory
CD (R)ecordable

Tyhjä lätty on siis CD-R ja kun olet sen polttanut siitä tulee CD-ROM. :)

pave

No per... Sitten onkin ongelma kun tuo asema ei tunnista kun tuon yhden levyn tähän mennessä.

PekkaNF

Hetkinen....oletko varma että ton ikäluokan läppärissä on kirjoitava asema? Ei vättämättä edes lue kaikkia kirjoitettuja CD-rommeja, niissä oli jotain.

Mulla saataa olla josain joku vanha Windows-95 tosipaha, jossa oli USB, mutta ekoilla W95:lla ei ollut tukea sille. Muistaakseni vielä USB 1,0 tms.

Pekka

pave

#6
Ei ole kirjoittava. Kunhan  sais jollakin toisella koneella tehtyä sellaisen lätyn, joka toimii. Tässä on vaan tuo LPT-portti, vai mikä se nyt oli.

Kremmen: On mulla niitä vanhempia linukoita, jotka mahtuu cd:lle tämä ei vaan tunnista niitä.

Toni

Koita tehdä asennusrompusta kopio jollain toisella koneella. Ja polttonopeus vaikka 1x.
Vastaan on tullut monta cd-asemaa jotka ei lue levyä jos on poltettu yli 4x nopeudella.

cartti

Onko tuo mainitsemasi linuxcnc poltettu levylle levykuvana eikä "kopioimalla" tiedostoja?

Ville Vaho

Unohda usb/cd/disketti.... Kovalevy irti ja jollain uudemmalla koneella ujuttaa käyttiksen sisään.

Mulla on joutavana 2gb pyörimätön levy, piti laittaa antiikkiseen läppäriin, mutta potilas menehtyi ennen kovalevyn päivitystä.

Vanhoja käyttiksiä löytyy melkein joka nurkilta, paitsi jos on siivottu....

Väitän että noin vanha tietokone huutaa käynnistyslevykettä että saadaan cd asemalle ajurit...
-vilderi

pave

Lainaus käyttäjältä: cartti - 18.10.15 - klo:12:19
Onko tuo mainitsemasi linuxcnc poltettu levylle levykuvana eikä "kopioimalla" tiedostoja?
Juu, kyllä ne boottaakin, mutta alkuvaiheessa asennusta tulee vaan "lukihäiriö".

Lainaus käyttäjältä: Ville Vaho - 18.10.15 - klo:12:52
Unohda usb/cd/disketti.... Kovalevy irti ja jollain uudemmalla koneella ujuttaa käyttiksen sisään.

Mulla on joutavana 2gb pyörimätön levy, piti laittaa antiikkiseen läppäriin, mutta potilas menehtyi ennen kovalevyn päivitystä.

Vanhoja käyttiksiä löytyy melkein joka nurkilta, paitsi jos on siivottu....

Väitän että noin vanha tietokone huutaa käynnistyslevykettä että saadaan cd asemalle ajurit...

Mulle on tulossa siihen sopiva kovo, nimittäin monen vuoden jälkeen kun aloin tätä tutkimaan, ei käynnistynyt ollenkaan. Sitten löysin e-baysta  samanlaisen kovon, otin vanhasta tarran pois ja pyöräytin hiukan. Alkoi pelittämään! Jostain topiikista nimittäin löysin tiedon, jonka mukaan näistä jää usein kovo jumiin. No uusi on jo tulossa.

pave

Voitto! imuroin FreeDOSsin ja poltin sen kaikkein pienimmällä nopeudella(8X). Samoin Robocnc:stä tein kopion. Sitten pojan avustuksella kopiota Robocnc:stä kovalevylle ja toimii. 8)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk