Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Kääntyvät maalitaulut

Aloittaja jsr8501, 30.10.16 - klo:16:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsr8501

Mulle sopis oikeen hyvin et ostan valmiin ohjausboksin johon itse liitän moottorit, vedän piuhat ja teen mekaniikan.

JR


Kremmen

Mä en halua pilata kenenkään tienestejä, mutta jos cartti lähtee työstämään avointa koodia tuohon ohjaukseen niin olen vapaaehtoinen kommentaattori/avustaja.
Voisin tuon itsekin kirjoitella mutta kun on jo kasa projekteja päällekkäin niin en tohdi ottaa enempää ennen kuin edelliset on alta pois.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

jsr8501

Lainaus käyttäjältä: Kremmen - 31.10.16 - klo:14:00
Mä en halua pilata kenenkään tienestejä, mutta jos cartti lähtee työstämään avointa koodia tuohon ohjaukseen niin olen vapaaehtoinen kommentaattori/avustaja.
Voisin tuon itsekin kirjoitella mutta kun on jo kasa projekteja päällekkäin niin en tohdi ottaa enempää ennen kuin edelliset on alta pois.
Kyllä tässä hinta edellä mennään ja vasta tarjouksia kyselty. Tämän takia harraste foorumilta kyselen kun tarkoitus on selvitä edullisemmin kun suoraa alan yritykseltä tilaamalla.

JR


jsr8501

Homma edennyt sille mallille et Snowflyn kans on kaupat tehty, voi alkaa mekaniikan rakennus puuhiin. 👍

JR


kupru

Tää on mielenkiintoinen!
Aatellut kanssa itselle ammuntaharjoitteluun samantyyppistä.
Kun homma etenee, niin laitathan tänne kuvia + kertomusta.
Arduinoista(kaan) en ymmärrä yhtään enempää kuin sika joulusta.  :P

jsr8501

Lainaus käyttäjältä: kupru - 23.12.16 - klo:09:31
Tää on mielenkiintoinen!
Aatellut kanssa itselle ammuntaharjoitteluun samantyyppistä.
Kun homma etenee, niin laitathan tänne kuvia + kertomusta.
Arduinoista(kaan) en ymmärrä yhtään enempää kuin sika joulusta.  [emoji14]
En minäkään arduinosta mitään ymmärrä, siksi oon täällä kyselemässä.😂 laitan kyllä sitte kuvaa/videota kun homma taas etenee. Tosiaan seuraavaksi alumiini kulmaa hankkimaan ja rungon hitsaus, tietty tarvis jyrsiä moottorille peti myös, kyl se siit.👍

JR


Snowfly

Lainaus käyttäjältä: kupru - 23.12.16 - klo:09:31
Tää on mielenkiintoinen!
Aatellut kanssa itselle ammuntaharjoitteluun samantyyppistä.
Kun homma etenee, niin laitathan tänne kuvia + kertomusta.
Arduinoista(kaan) en ymmärrä yhtään enempää kuin sika joulusta.  :P

Tuo jonka tein tukee 20 taulua ainakin mitä simuloin ja jos se ei riitä niin muistaakseni jonku 50 taulua siitä sai pihalle...

Se että kuinka hifi toiminnallisuuksia tarvii se on sitten eri asia :D

mpr

Noiden omien kääntöohjelmien lisäksi, kannattais varmaan laittaa perinteiset pienois / Isopistoolin, vakio ja olymppiapistooli aika ohjelmat. Niistä harrastuksen edetessä vois olla hyötyä. Ja varsinkin jälleenmyyntiä ajatellessa ostajakunta laajenisi.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: mpr - 25.12.16 - klo:01:21
Noiden omien kääntöohjelmien lisäksi, kannattais varmaan laittaa perinteiset pienois / Isopistoolin, vakio ja olymppiapistooli aika ohjelmat. Niistä harrastuksen edetessä vois olla hyötyä. Ja varsinkin jälleenmyyntiä ajatellessa ostajakunta laajenisi.
Kaikkehan sitä voi tehdä sitten kun joku on valmis maksamaan :D
Se että tekis ohjelmiston ilman käyttäjää, joka olisi valmis maksamaan on vähän oman ajan hukkaan heittoa...
Mutta sanotaanko että noi toiminnallisuudet jotka luettelit ovat aika yksinkertainen lisäys tuohon...

masaV

#24
arduinolla noita tehään harrastajien toimesta jos jonkinlaisia ja open source periaatteella mitään ei maksa jos koodia tekee, ilokseenhan noita tekee kaikenlaisia, tuonkin voisi kääntää joko servo moottorilla 1-4€ ja askelmoottorilla 10€ luokaa/kpl sevolle vaan asteet kertoo mistä mihin, isompi homma sitten tehdä mitä ite en osaa on se menu valikko että säätää aika pois aika päällä, delay sinen servolle tai askelmoottorille sitten askelta sinne /aika askelta takaisin aika ja uudestaan jollei nappia paineta.

Tuo menu isoin työ kun ite en tajua miten tuo tehdään ja tein esim pullon täyttö pumpunkin yksinertaisesti paina nappia täyttyy kun asetettu määr(ohjelman sisällä) täynnä (aika microsec-millisec)
seis,

KUN ihanne olisi ollut start ,calipration eri nesteille,ok, valitaan resepti mitä käytettään ja valitaan määrä mikä halutaan ja run, ok
muttta menin sekaisin sit noissa menu valikosissa jacei ruvennut toimimaan ni tein sit hankalammin eli muutan koodia sisällä ja kokeilen caliprtationia kymmenen x että antaako oikean määrän sit uus koodi sisään ja napista täyttö aika seis.

Tuohonhan kelpaa vanhoista printtereistä evakoituja nema 17 moottorit ihan hyvin maksanee 2-4€ korkeintaan kple ja stepeprille helppo tehdä easy stepper ohjaimet ja koodin pätkä mitä itse testailin stepperien ajoon 2 napilla tai 3 napilla eli 1 käyntiin eteenpän, 2 käyntiin taaksepäin ja 3 seis. siinä se. step ja dir ohjaa stepper driveriä dir eteen/taakse ja step kuinka monta askelta ,esim ,200 askelta on koko ympyrä, 50 askelta sen 90 astetta että taulu piiloon. sama takaisin ja ok. aika vain silel sitten että kuinka kauan delay odottaa

-Ilkka-

Nostetampa kun jo valmis aihe löytyi.

Ajatusasteella on nyt hieman suurempi pahvitaulun kääntäjä. Monille malli tuttu intistä eli 0-90 astetta ja taulu samaa luokkaa.
Kriteerinä 12v akku ja mahdollisimman kompakti rakenne.

Olen nyt koittanut etsiä mahdollisimman nopeaa lineaari actuaattoria jossa omat rajat ja ohjaus napaisuutta kääntäen. Iskunpituus voisi olla noin 100mm tai enemmän.
Itse jalusta tulee laakeroituna ja riittävän järeänä, kuitenkin pyörivä massa mahdollisimman pieni ja tasapainossa.
Stopparit saan erikseen niin että riittää, ja actuaattorille jousto tarvittaessa.

Mutta toimilaite nyt haussa aluksi.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: -Ilkka- - 28.07.20 - klo:16:16
Olen nyt koittanut etsiä mahdollisimman nopeaa lineaari actuaattoria jossa omat rajat ja ohjaus napaisuutta kääntäen. Iskunpituus voisi olla noin 100mm tai enemmän.
Tässä en kyllä näe yhtään mitään järkeä suoraan sanottuna...
Ei sitä pyörää tarvi uudestaan keksiä.

Taulu jossakin kehikossa kiinni jonka akseli laakeroitu. (Suurin ongelma tässä sulla tullee oleen sen kehikon tukevuus kerta kun iso taulu pyörähtää niin sillä on sitä liike energiaa ja jos ei ole tukeva niin se joko kaatuu koko teline tai se jää heiluun kuin vieteri siihen... eri asia jos haluat liikkuvan maalitaulun)
Se kuinka hyvin paketti on laakeroitu niin määrittää väännön tarpeen tod. pärjää ihan nema 24 moottorilla tai jopa 17:lla.
Joka on suoraan joustokytkimellä kiinni.
Mahdollisesti yksi mahdollinen uloke akselissa josta raja kytkin hakee nollan.
Arduino ohjaus

-Ilkka-

Järkevää tai ei... nyt ei tarvitse keksiä pyörää kun neliökin riittäisi.

Konstruktio on tarkoitus pitää simppelinä ja kenttäkelpoisena ilman monimutkaisuutta. 
Mietitään ohjaus myöhemmin, nyt riittää kun mekaniikan saa pelaamaan vaikka sillä yhdellä kytkimellä.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: -Ilkka- - 28.07.20 - klo:23:36
Järkevää tai ei... nyt ei tarvitse keksiä pyörää kun neliökin riittäisi.

Konstruktio on tarkoitus pitää simppelinä ja kenttäkelpoisena ilman monimutkaisuutta. 
Mietitään ohjaus myöhemmin, nyt riittää kun mekaniikan saa pelaamaan vaikka sillä yhdellä kytkimellä.
Edelleenkin jos moottori on suoraan akselin päähän kytketty ja akselin päässä on taulu niin sitä on hankala enään yksinkertaistaa...

-Ilkka-

No tuo on kyllä totta.  :-X

Mutta ohjaaminen vaatii jo aika paljon kaikkea. Rajat yms
Jopa servoa pitäisin yksinkertaisempana koska siinä takaisinkytkentä sisäänrakennettua.

Edelleen paras olisi että toimilaite ajaa itse ilman lisäkikkareita laidasta laitaan ja pysähtyy.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk