Myös korttimaksu toimii

Kuularuuvien päittäisvälyksistä

Aloittaja petko, 13.03.09 - klo:16:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petko

 Otsikko kertonee jo kaiken. Minkälaisia välyksiä/millä ruuvilla/kenen toimittajan kamoilla olette saaneet mitattua?

ttontsa

Moro

Itse olen päätymässä rollco:n ruuveihin. Tarjoaa about samaan hintaan T5 tarkkuusluokan ruuvia kuin hiwin T7:aa. Heiltä löytyy myös "kasauspalvelu" kuulamutterille, eli pyydettäessä ruuvi sovitetaan tiukaksi tai jopa esijännitetyksi vaihtamalla suuremmat kuulat. Sovitus tehdään käsipelissä kokeilemalla, mittalaiteita heillä ei kuulemma ole välyksen todellisen välyksen todentamiseksi. 20mm mutterille sovituksesta lisäkustannusta 20€. Saa nähhä mikskä noi rollcot sitten osottautuu.

Esijännitetyssä mutterissa pyöritysvastus kasvaa kun välys vähenee, samoin tietty lämmöntuotto ja kestoikä lyhenee, eli välyksettömään käyttöön parempi kaiketi ois tuplamutteri.. tämä tietty tuplasti kalliimpi.

20mm halkasijassa tuntus että valmistaja kuin valmistaja lupailee valssatulle ruuville maksimissaan 0.05...0.07 välyksiä.
Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

petko

Morjens,

Joko olet hankkinut ruuvit?
Täällä taitaa olla kaksi viestiketjua melkein samasta aiheesta, tuolla taitaa olla parempi. Jatketaanko aiheesta tuolla:
http://www.cnc-tekniikka.com/CNC-forum1/index.php?topic=811

ftec

#3
Lainaus käyttäjältä: ttontsa - 13.03.09 - klo:21:50
Moro

Itse olen päätymässä rollco:n ruuveihin. Tarjoaa about samaan hintaan T5 tarkkuusluokan ruuvia kuin hiwin T7:aa. Heiltä löytyy myös "kasauspalvelu" kuulamutterille, eli pyydettäessä ruuvi sovitetaan tiukaksi tai jopa esijännitetyksi vaihtamalla suuremmat kuulat. ....

Meillä on juuri tuollaiset välyksettömäksi sovitetut Rollcon ruuvit. Aika jeteiltä tuntuvat, mutta kokemusta käytännöstä ei vielä ole, menee vielä vähän aikaa että saadaan laite pyörimään. Ongelmana Rollcon toimituksessa oli, että kaikkien ruuvien päät oli koneistettu väärin niin, että laakereita ei mitenkään saanut paikalleen. Ensin käskivät lähettää koko paketin takaisin Ruotsiin korjattavaksi, mutta onnistuin puhumaan korjaussorvauksen tehtäväksi täällä PK seudulla. EDIT: Kannattaa pyytää että laakerit on valmiiksi paikoilleen kiinnitetty (jos uivan pään kautta saa pujotettua mutteriin tulevan kalikan).

panttu

Yhden heikkouden huomasin noista Rollcon ruuveista jostain kumman syystä niiden kantavuudet ja elinikä on huomattavasti esim. skf:n ruuveja huonommat.

ftec

Lainaus käyttäjältä: panttu - 17.09.09 - klo:23:21
Yhden heikkouden huomasin noista Rollcon ruuveista jostain kumman syystä niiden kantavuudet ja elinikä on huomattavasti esim. skf:n ruuveja huonommat.

Taitaa hintakin olla aivan eri luokkaa. Riippuu tietysti ihan koneesta minkälaisia rasituksia ruuvit kokevat.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk