Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

BT35 kartion astekulma

Aloittaja Hannu, 25.11.17 - klo:18:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hannu

Bt35 työkalun pitimen kartion mitat ei auennut mulle.
Siinä tarvitaan varmaan jotain pytakoraa avuksi kun sille on annettu  tapper 7/27
mitkähän mahtaa olla kartion mitat.

bt35 on tuolla sivulla kolmasosa alusta
http://www.tools-n-gizmos.com/specs/Tapers.html


hj

7/24 (ei 7/27). asteina jokseenkin 16.5943

/Harri
Harri Joy

Hannu

Kiitos,typokin vielä.

mittaamalla sain 16.4
noita pitimiä kun on laatikollinen kaikki romuja erinäisistä syistä niin olen istuttanut yhteen er40 holkki pitimen kartiolla ja lukinnut heppaamalla.
Heitää nyt pari kymmppiä.
BT325 kartio on aika huonossa pinnassa jonka aattelin sorvata/hioa uusiksi.

G Brzeczyszczykiewicz

@hj: "7/24  asteina jokseenkin 16.5943"

Mun laskin sekoilee.... en saa pakotettua sitä antamaan tuollaista lukemaa.

hj

Nappasin netistä laskutuloksen ja oli mitä ilmeisimmin väärin. Laskimella sain 16.2602 astetta..
Pitäis aina tarkistaa..
Harri Joy

Snowfly

Ja sitten faktaa pöytään... eri kartioiden kokoja yms...
http://www.lyndexnikken.com/cp/303A/E189.pdf

Qatom

Tarkkana matematiikan kanssa:) Koko kartion kulma on 7/24 ja tästä kulma asteina EI ole arctan(7/24). Kulma tulee laskea kartion puolikkaasta eli 2*arctan(3,5/24)=16,594...

hj

Hitto, netti oli sittenkin oikeassa, minä väärässä. Näinhän se on ;)
Harri Joy

Hannu

Mitat oli oikein kun sorvasin tuon kartion mutta sudeksi meni.

Se on hiukan keski kohdasta pullukka.
Tönärin särmän kun pistää kartiota päin siinähän se keikkuu ja päivä paistaa läpi.
Pitää yrittää hioa vähän keskeltä pois ja sovitella värin kanssa karaan josko tulis kalu.

JuKa

Nyt en Hannu kyllä usko, että tuosta tulisi mitenkään heitoton sorvaamalla. Veikkaan että tuo työkalu on hiukan katkaistu pinnaltaan ja saattaa siitä syystä väistellä terää. Myös leikkuunopeus muuttuu tuossa...

Hiomalla kokeilisin varmaan itse...


Jussi

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 29.11.17 - klo:20:33
Nyt en Hannu kyllä usko, että tuosta tulisi mitenkään heitoton sorvaamalla. Veikkaan että tuo työkalu on hiukan katkaistu pinnaltaan ja saattaa siitä syystä väistellä terää. Myös leikkuunopeus muuttuu tuossa...

Hiomalla kokeilisin varmaan itse...


Jussi
Oot oikeassa... törmäsin tähän asiaan itsekkin kun ATC:ta suunnittelin niin löysin dokumentit iso kartioiden valmistus standardeista.
Siellä myös mainitaan vaadittu pinnan kovuus kartiolle ja tämän kovan pinnan syvyys...
Kovuus oli luokkaa 58-60HRC:tä, mutta syvyyttä en näin ulkoa muista...

pave

CBN-pala ja vastaavat on myös kova sana koville pinnoille...

Hannu

Tässä on  ongelma leikkuuvoiman muutos matkan varrella se vaikuttaa paljon mitä olen huomannut.
Mutta ei se tota pallomaisuutta selitä.
Tamä  kone on rakennettu silloin kun linuxcnc  oli vielä emc että aikaa on kulunut.

Pistän tuon vinkun nyt ensin  teräpitimeen kiinni ja katsotaan mitä siittä tulee.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: Hannu - 30.11.17 - klo:09:33
Tässä on  ongelma leikkuuvoiman muutos matkan varrella se vaikuttaa paljon mitä olen huomannut.
Mutta ei se tota pallomaisuutta selitä.
Tamä  kone on rakennettu silloin kun linuxcnc  oli vielä emc että aikaa on kulunut.

Pistän tuon vinkun nyt ensin  teräpitimeen kiinni ja katsotaan mitä siittä tulee.
Itse varmaan olisin kokeillut tuleeko jälki viilalla tuohon keskelle (pallopinta) vs nuo alku ja loppupäät...
Kertoisi sen että onko vaan käynyt niin että karkaisu syvyys on keskellä suurempi, jonka takia lastu ei ole lähtenyt...

pave

#14
Elähän hötkyile, laita mittakello teränpitimeen ja aja kartiota vasten sillä ja kato liikkuuko viisari.
Sillä selviää, mikä siinä oikeesti "kusee".

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk