Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

yunnan manuaali sorvi?

Aloittaja c.n.c, 07.04.17 - klo:18:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

c.n.c

Morjens foorumilaiset!

Onkos kenellä kokemusta yunnan CY-1640GV manuaali sorvista? Jätin tarjouksen tuollaisesta ja nyt malttamattomana oottelen vastausta :D
Tuossahan on portaaton kierrosnopeuden säätö ja digitaalit kiinni myös..
Kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksia

Snowfly

Ei ole kokemusta... mutta google setä maailmalla kertoo että vaikka se näyttää kauniilta ulospäin... niin käytännön tuntumassa on klappia vaikka kone on uusi, jonka myötä tarkkuus kannattee ottaa varauksella...
Lisäksi laatu vaihtelee...

Lisäksi kone ei taida olla ce merkitty edes vaan China Export:lla mennään...

c.n.c

voisin olettaa että olis ce kun ammattioppilaitokselta kone

Snowfly

Jos johtoruuvissa ei ole suojaa, niin tod poistetaan koululta turvallisuuspuutteiden takia...
Mutta tuollaista itse en koskaan menisi ostamaan ilman testiajoa kerta oppilaskäytössä ne on varmana muutamaan otteeseen törmättyjä...

Stoppari

Itse en laittaisi rahaa manner kiinalaiseen rautaan, työpaikalla on HBM:n sorvi, jota myydään monella nimellä.Nättihän se oli uutena, ja jotain sillä pystyi tekemäänkin, mutta parin vuoden päästä oli täysi paska.Pehmeästä valusta tehty, hammasrattaat kuluu melkein silmissä, ja se ääni.....No, itellä kävi huutokaupat.comissa tuuri, sieltä tarttui ICOCA-merkkinen taiwanilainen sorvi, oppilaitoskäytöstä poistettu.Sitä tässä oottelen kotiin.Kokemuksia on samanlaisesta vastaavasta, ja on todellakin hyvä sorvi.Eli jos haluaa aasialaista konetta, niin taiwanilainen.

JuKa

Kiinasta löytyy ainakin 100 tehdasta, jotka tekevät sorveja... On hyviä ja huonoja tehtaita, kuten täällä suomessakin. Oma kiinalainen sorvi on ihan ok, ei välttämättä ammattikäyttöön paras mahdollinen. Optimum tekee valmistuttaa myös sorveja Kiinassa, ja ne on laadultaan jo huomattavasti parempia ja viimeistellympiä... Mutta kiinalainen on kiinalainen ja monelle tälläkin foorumilla riittää kotikäyttöön.

Taiwanilainen on huomattavasti parempi ja mieluiten ottaisin varmaan englantilaisen tai tsekkiläisen😊

Qatom

Minulla on juuri tuollainen sorvi, ostin uutena 2003.

Näitähän on myyty mm. Jenkeissä Victor -nimellä. Victoreita on taas aiemmin ollut vähän parempia, muistaakseni Taiwanissa tehtyjä, olikohan Abom79:lläkin sellainen?

Olen ollut etupäässä tyytyväinen, hinnan huomioiden. Kone on minulla ollut ihan ammattikäytössä yksittäiskappaleiden ja piensarjojen valmistuksessa. Erittäin ketterä ja käteväkäyttöinen sorvi. Käytettävyyteen vaikuttaa paljon omassani oleva erinomainen Fagor -mittalaite ja Multifix teränpidin. Uudemmissa koneissa näyttäisi olevan alkuperäisenä Kiinan digitaalit.

Mekaanisia vaihteita on vain kaksi, mielestäni saisi olla ainakin kolme. Moottori on 5,5 kW. Järkeä käyttäen ja varsinkaan harrastekäytössä ei aiheuta ongelmia.

Toistettavuudesta sanoisin että pysyisin omalla sorvillani vaikka kokopäivän kolmen, ehkä oikein yrittämällä kahden, sadasosan sisällä kohtuulisen kokoisissa kappaleissa. X:n mittasauvan resuluutio on minulla vain 5µ, joten yksi satanen häviää helposti mittalaitteeseen. Olen muuten joskus harkinnut tonnimittasauvan hankkimista.

Kyllähän valmistusmaa työn jäljessä monin paikoin näkyy.  Johteet ovat onneksi ilmeisen kovat, omassani lähes virheettömät ja konetta on sentään käytetty aika paljon.






c.n.c

#7
Lainaus käyttäjältä: Qatom - 08.04.17 - klo:18:29
Minulla on juuri tuollainen sorvi, ostin uutena 2003.

Näitähän on myyty mm. Jenkeissä Victor -nimellä. Victoreita on taas aiemmin ollut vähän parempia, muistaakseni Taiwanissa tehtyjä, olikohan Abom79:lläkin sellainen?

Olen ollut etupäässä tyytyväinen, hinnan huomioiden. Kone on minulla ollut ihan ammattikäytössä yksittäiskappaleiden ja piensarjojen valmistuksessa. Erittäin ketterä ja käteväkäyttöinen sorvi. Käytettävyyteen vaikuttaa paljon omassani oleva erinomainen Fagor -mittalaite ja Multifix teränpidin. Uudemmissa koneissa näyttäisi olevan alkuperäisenä Kiinan digitaalit.




Mekaanisia vaihteita on vain kaksi, mielestäni saisi olla ainakin kolme. Moottori on 5,5 kW. Järkeä käyttäen ja varsinkaan harrastekäytössä ei aiheuta ongelmia.

Toistettavuudesta sanoisin että pysyisin omalla sorvillani vaikka kokopäivän kolmen, ehkä oikein yrittämällä kahden, sadasosan sisällä kohtuulisen kokoisissa kappaleissa. X:n mittasauvan resuluutio on minulla vain 5µ, joten yksi satanen häviää helposti mittalaitteeseen. Olen muuten joskus harkinnut tonnimittasauvan hankkimista.

Kyllähän valmistusmaa työn jäljessä monin paikoin näkyy.  Johteet ovat onneksi ilmeisen kovat, omassani lähes virheettömät ja konetta on sentään käytetty aika paljon.

onko sulla portaaton kierrosten säätö?
En muista millaiset digitaalit oli kiinni,mutta koulun opettaja on tuttuni ja tuskin ihan huonoo  kauppaisi edes :D Tuolla koululla on tehty osastojen yhdistämisiä,niin alkaa olla kalustoa yli omien tarpeiden ja määrärahoja ja tukia kun hakevat niin pakko ostaa,niin uudet koneet vie ikävän paljon tilaa... nytkin oli koneistus puolelle pitänyt sijoittaa pari robottia..no onhan siinä jotain hyvääkin ;)

Qatom

Joo, on portaaton säätö. Altivar -taajuusmuuttaja, mallia en muista. Kiinalaista rautaa ja ranskalaista sähköä, kuulostaa toimivalta...

c.n.c

tilanne katsaus,olis pitäny raaskii tarjota 1200 ni olis jääny :( eli ei tullut tänne

Tomton

Yunnanista vielä, on ihmeen tarkka sorvi, kiinalaiseksi. Päivittäin käytössä, joten vertailukohtaa on, enimmäkseen tulee sorvattua laakerikauloja yms. Tuli taloon uutena ~6v. sitten, nyt rupeaa paikat oleen lopussa. Ujeltaa ja vinkuu ja luistaa, mittasauvat reistaa. Kärki heittää, niin 50mm matkalla tekee ~0.1mm kartioo. Saa säätää joka akselin välissä. Uutena ilmiönä tullu värinä, ei pysty ajaan lyhyitäkään kpl ilman kärkeä.

Lopputulema, toimii aikansa ja tarkka esim. Lyhyillä kpl.
Tehään  mitä keretään

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk