Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

plasmaan konepoltinta...

Aloittaja c.n.c, 13.01.17 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


mpr

Minulla on käytössä linkittämäsi poltin, tai oikeastaan toinen, eka hajos. ( Elektrodi ja suutin tuhoutuivat enkä heti ehtinyt sammuttaan leikkuuta)
Mielestäni hinta/laatu hyvin kohdallaan tuossa, tekee jenkkisuuttimilla ihan hyvää jälkeä.
Suuttimet ja elegtrodit kohtuuhinnoissa.

c.n.c

mistä oot suuttimet ym. tilannut siis?;)

HTL

Mulla on huonoja kokemuksia P80 polttimesta, suuttimia meni ainakin mulla aivan kauheasti ja suoraa/kohtuusuoraa jälkeä ei kovin pitkään yhdellä suuttimella saanut, 10mm levyyn muutama sytytys niin suutin oli entinen, meni hermot tuohon polttimeen ja sitten tilasin trafimetin A81 homma parani paljon suoruuden kanssa ja myös tällä polttimella ongelmia suuttimien keston kanssa kun puhkaistaa 10mm levyä, sitten huomasin konkurssihuutokaupassa Thermal Dynamics SL100 konepolttimen ja huusin sen niin loppui ongelmat 10mm levyllekkin yli 100 sytytystä ja ei ole moksiskaan kun siinä on suoja linssi suuttimen päällä joka estää puhkaisussa roiskeiden menemisen suuttimeen ja yhdellä suuttimella leikka kyllä paljon ja kun puhkaisu kyky menee oikein huonoksi silloin pitää suutin vaihtaa ja ei rupea leikkaamaan kieroon kuluneella suuttimella kuten nuot halvemmat polttimet. Aina kun kiinnittää maadoituskaapelin pitää hioa levy kirkkaaksi maadoitus kaapelin kohdalta tällä on suuri merkitys läpäisykykyym ja suuttimen kestoon. Sellainen niksi jos yli 10mm levyjä leikkaa, niin sammuttaa plasman ja käy ohjelman läpi ja kun poltin nollaa itsensä pysäyttää koneen siihen ja pyöräyttää tussilla suuttimen ympäri ja kun koko ohjlema on käyty läpi niin tietää sytytys paikat ja voi noiden piirrettyjen rinkuloiden keskelle porata pienen aloitus reiän, levy pidetääån kokoajan pöydällä eikä liikutella niin pysyy paikoitus kohdallaan.

mpr

Tarkennetaan hieman, en erityisemmin kehu tuota P80 poltinta mutta mielestäni hinta / laatu kohdallaan. Suuttimien kesto tuurista kiinni vähimmillään 1 puhkaisu ja suutin sökö mutta olen päässyt yli 100 puhkaisuun samalla suuttimella kohtuullisella leikkuu jäljellä. Suurin heikkous tuossa P80;ssä on suojakilven puute niin kuin HTL totesikin.
Plasmana on 100A nova, kiinan ihme. 12mm levyä pidän maximina siinäkin suutin kulut kasvaa. Käsipolttimella olen 25mm levyä leikannut.
6-10 mm aineet soveltuvat hyvin leikkuu jälkikin ehjällä suuttimella yllättävän hyvä ja suora.
Jenkki suuttimia olen ostanut tuolta. http://www.ladek.fi/plasma_kulutusosat/P80.html

HTL

Ei tullu itellä edes testattua noita parempia vaan tilasin Ebaystä kasan, vois melkein tilata käsipolttimeen noita parempia kun siinäkään ei kestä nuot kiinalaiset suuttimet

Tuolla Thermal Dymicsin polttimella menee 15mm levy nätisti, nuot osat on poltettu suoraan levystä ilman aloitus reikiä


ttontsa

Hitsaus&koneistus&Protopaja
www.tulinen.fi

mpr

Hieno jälki noissa leikkeissä HTL. Mikä sulla on virtalähteenä.

Tuossa pari kuvaa 10mm levystä leikattusta seulasta P80 polttimella (Samalla suuttimella ja vielä jäi kuntoon)


JuKa

Hyvältä näyttää myös mpr:n leikkeet. Onko teillä joku THC käytössä (mpr /HTL)?

HTL

Mulla oli parivuotta THC käytössä ja kesällä hajos, en ole vielä tutkinut tarkemmin mikä sille tuli. Mulla on Everlast powerplasma 80 käytössä mutta suunnitelmissa jollain aika jänteellä vaihtaa se parempaan, esim Lincolniin kun ei Hyperthermiin persaus kestä. Virtalähteelläkin on eroja,  työpaikalla on Lincolnin 60a plasma ja Everlastin powerplasma 60a ja tuohon Everlastin on vaihdettu Lincolnin poltin ja ei siltikkään vedä lähellekkään vertoja tuolle lincolnin plasmalle vaikka samanlaiset polttimet ja kulutus osat

c.n.c

millainen tuo suojalinssi on?

mpr

Juka, thc on käytössä ja hyvin toimii eikös sullekin tullut silloin yhteis tilauksena vai muistanko väärin.

Tuossa linkissä kuva hyperthermin hienosuihku plasmasta siinä on suojakilpi.
http://www.ladek.fi/plasma_kulutusosat/HD%201070.html

c.n.c

ttontsan linkistä kattelin linkkien polttimia. mitä ootte mieltä noista linkin kone poltin vaihtoehdoista?
http://www.rapidwelding.com/dynamic/Category.aspx?c=ONETORCH&o=0&zl=2&sq=15

onko muuta radikaalia kuin hintaero?

HTL

Sama minkä noista polttimista ostat, et varmasti kadu, mutta jos euroja polttelee taskussa vähän enemmänkin niin osta tuo Hypertherm poltin ja siihen hyperthermin plasma, pitäisi olla parasta mitä saa harrastekäyttöön, ainakin maailmalla tosi suosittuja ja kehuttuja. Thermal dynamics tekee Esabin plasmoihin polttimet

Eilen tuli polteltua 20mm levyä ja meni kyllä niin nätisti että uskoisin että paksumpikin vielä menis, paikalla oli vanhat suuttimet ja 20 levujen leikkauksen jälkeen tarkastin suuttimen kunnon niin ei mitään normaalista poikkeavaa ja ei muutakuin takaisin paikalle.










c.n.c

on kyllä siisti jälki :)

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk