Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

BF20, G0704, jne klooni jyrsinkoneet ja niiden parantelu.

Aloittaja -Ilkka-, 10.03.12 - klo:12:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-Ilkka-

Tuohon "niskojen jäykistykseenkin" samainen kaveri on tehnyt jopa videon.
http://www.youtube.com/watch?v=p2wP5PJYwRk

Nuo reijät on tehty tällä sabluunalla.

pomit

ja täältä vähän asiaa kaasujousista.
http://homepage3.nifty.com/amigos/60_Gas%20Spring/GasSpring-e.htm
näistähän vinkeistä voisi kerätä vaikka jonkun yhteenvedon, itelleni on kerääntynyt jonkin verran noita linkkejä jotka käsittelee näitä BF20 klooneja

jyrki.j.koivisto

#32
Joskus suunnittelin tekeväni uuden pylvään tolle koneelle, jääny vähän vaiheeseen. http://www.netikka.net/jyrki.koivisto/pommikone/ Siinäpä tuo on oleentunut kohta 4 vuotta varastossa, nyt raahasin näytille...

Kokoa tuolla pylväällä on jalustalta 230x200mm ja jatkuu 165x170mm, lopussa kaventunut 165x120mm. Takana on tupla laipio eli lähtee pohjalta myös suoraan ylös 165x120mm, taakse saisi jotain massaa rungon sisään. Korkeus on 720mm

Edit. Päivittelin tuota pommikone galleriaa, tuosta näkyy tuo pohja ja se syykin miksen jatkanut tätä eteenpäin, eli pohja 3 latasta(?!) ja veteli pahasti kieroon.


jyrki.j.koivisto

Kattelin eilen tuota karanpäätä ja sovittelin hammaspyörää, 22 hampaisen HTD remmin pyörylässä ei ainakaan ole tarpeeksi kehällä tavaraa että siitä saisi sorvautettua, muutenkin ahistaa ajatus että veto tapahtuisi alta 6mm matkalta.

Huomasin muuten tänään varmuudella että jonkinsortin rajoituksen olin laittanut taajuusmuuttajaan (muistais vain mitä, voisihan ne parametrit käydä läpi jos vain viitsisi) Piti saada 52mm reijät 2mm seinämäiseen huonekaluputkeen, ensin otin savut pihalle Skillin porakoneesta (kirjaimellisesti), mutta sitten taas muistin että mullahan on jyrsin... No tosiasiassa olin varma ettei 1,5m mahdu pöydälle ennen seinää, mutta mahtuhan se.  Skillin röpöjälkien jälkeen terä haukkasikin kunnolla kiinni ja taajari pysäytti ajot ja jatkoi jumin poistuttua.

pomit

#35
kävin omaa jyrisintä myös tutkailemassa, siinä ei vielä ole yhtään klappia karassa joten toistaiseksi saa jäädä purkamatta, en ole tuolla juurikaan jyrsinyt mitään isompaa johtunee siitä..

lisäpultit kiinnitykseen askartelen viikonloppuna.
eilen hain parit digitaali tönärit jos askarterlis sorviin köyhän miehen DROot   ;D

-Ilkka-

#36
Minäkin olen meinannut DRO:t mutta sorvatessa pitäisi saada mitta puolitettua että näyttää paksuuden oikein ja jyrsiessä taas pitäisi näyttää normaalisti.

pomit

Totta joo, mutta tällä yhdistelmä koneella auttaa jyrsintään kivasti ja esim orengas urien syvyyksiä helpompi tehdä suoraan...
on vain kovin pieni se teräkelkka joten joutuu vähän soveltamaan tuota kiinnitystä, jotta saa pikaisesti irroitettuakin.

pomit

#38
tuli tehtyä 3 pultin kiinnitys jyrsimeen. aika nopea ja vaivaton.
tein kuitenkin vain 10mm reiät ja käytin koneen mukana tulleet m10 t-kanta pultit. ei siihen mitään sapluunoita tarvinnut, vähän mittaa tarkemmin ja poraa reiät.

samalla tuli punnittua laitos, 27kiloa eli en nyt toistaiseksi kaasujousia laita.
jotain kuvia
https://plus.google.com/u/0/photos/116450613247181338832/albums/5716011307643182529

-Ilkka-

#39
Sullahan on helppo lisätä tuohon se kiilahihnaveto.
Ei mulla vaan ole noin pitkää putkea näkyvissä ja reikäkiekkokin on tuon rautalevyn alla .  ???
Vai tuo jokin irtoava lisäholkki?




Pitänee itsekkin jossain vaiheessa lisätä nuo pultit jos alkaa lipsua, vielä ei ole kääntynyt.

jyrki.j.koivisto

#40
Mitenkäs tuon karan vetoboori on tuonne laakeroitu? Lähinnä kiinnostais tietää miten nuo laakerit saa pois. Koitin naputella vähäsen kun kara oli irti mutta en uskaltanut kovin lujaa lyödä kun mikään ei tuntunut liikkuvan. Alhaallahan on pienempi laakeri ja päällä sitten tuo isompi, mahtaako nämä vain olla paikallaan ilman mitään sen kummempaa lukitusta?

Ajattelin koittaa pudottaa sinne rattaiden tilalle hammashihnapyörän...
http://www.bearingboys.co.uk/26-8M-20_Taperlock_Timing_Pulley-21476-p Tuossa saattais olla tarpeeksi lihaa jos sorvais kartion suoraksi.

Tuossa olis lyhin remmi mitä näillä olis tarjolla http://www.bearingboys.co.uk/?catid=1222&att1=480mm&att2=&att3=&att4=

Tuolta olen tilannut ja ihan laatutavaraa on tullut.

pomit

kyllä se aika tiukasti siinä on kiinni, en käynyt purkamaan sen enempää.
se reikäkiekko on kiinni semmosessa metallirillukassa joka on taas kiinni siinä putkessa.

Lainaus käyttäjältä: -Ilkka- - 26.03.12 - klo:20:35
Sullahan on helppo lisätä tuohon se kiilahihnaveto.
Ei mulla vaan ole noin pitkää putkea näkyvissä ja reikäkiekkokin on tuon rautalevyn alla .  ???
Vai tuo jokin irtoava lisäholkki?



jyrki.j.koivisto

noita räjäytyskuvia oon koittanu kattella ja ei niistä kyllä mitään kiinnitystä löydy. Tuntuu vaan niin hölmöltä tuo laakerointi... Miksi tuo sokka edes on tuossa? Ei kyllä innostaisi laskeria irrottaa keskikehältä, onko se tosiaan noin tehty... Vai onko multa nyt menny joyain ilmeistä pahasti ohi?

porepe

Valtaosa räjäytyskuvista on vanhemmasta koneesta. Malli muuttui merkistä riippuen 2009-2011 tuohon uudempaan malliin, jossa nopeusanturin pyörä on nostettu ylös vaseliinin seasta ja karaputkea näin ollen jatkettu. Koitan laittaa kuvia uuden mallin puretusta Karasta, kun palaan talvilomilta töihin... Pikaohje... Avaa yläpäässä oleva holkki, joka lukitsee vetotangon kiinni. Holkissa normaali oik. Kätinen kierre. Kun holkki on pois paina palautusjousen lautanen pari milliä alas ja ujuta hevosenkenkä lukitus ulos karaputken yläpäässä olevasta lovesta... Tämän jälkeen pinolin lukitus auki ja pinooleineen päivineen koko roska alakautta ulos. Rattaat jäävät omalla holkillaan ja laakereillaan karalaatikkoon kiinni.
Petri Junnila
Mynämäki

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk