Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Martzis USB HID Interface

Aloittaja Martzis, 23.02.08 - klo:12:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Pasi K

Lainaus käyttäjältä: ram - 23.03.08 - klo:11:45
Terve

Kuinka olette saaneet toimimaan tuon stepperistä encooderikytkennän ??

Mielestäni kytkentä näytti hieman oudolta, joten otin vapauden lisätä siihen hystereesin saadakseni aikaan muistin viimeisestä tilasta?
Nyt haluaisin tietää kuinka hyvin tuo alkuperäinen toimi -> eli teinkö turhaa työtä?

Ainakin minulla on toiminut virheittä koekäytössä omalla kytkennälläni (joka löytyy toisaalta täältä foorumilta).


JuKa

Onkos mitään edistystä tapahtunut tuon nykimisen parantamiseen ? Olenko ainoa jolla tuo MPG nykii ?


Jussi

Martzis

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 09.04.08 - klo:22:51
Onkos mitään edistystä tapahtunut tuon nykimisen parantamiseen ? Olenko ainoa jolla tuo MPG nykii ?

En ole tuolle nyt viimeaikoina tehnyt mitään. Machin tukifoorumilta ei ole kuulunut mitään kommentteja mun bugiraportointeihin. Pitää varmaan sitä Briania hiillostaa.

Juka, onko sulla kokemusta toimiiko tuo minun virittämä versio kaikkien akselien nollaamistoiminnasta nyt kuinka hyvin? Jos se edes toimii, niin voisin tehdä korjauksen myös yksittäisten akselien nollaamiseen.

Ja sitten tuo MPG. Onko nykivä liike havaittavissa jos MPG on suoraan printtiportissa ja konfiguraatio on muuten sama? Jos tämän asian pystyisi testaamaan, niin se auttaisi ehkä rajaamaan sitä missä vika on.

saulij

Lainaus käyttäjältä: JuKa - 09.04.08 - klo:22:51
Onkos mitään edistystä tapahtunut tuon nykimisen parantamiseen ? Olenko ainoa jolla tuo MPG nykii ?

Jussi

Olethan siivonnut kaikki ylimääräiset palvelut/prosessit XP:stä pois ohjeen mukaan?

Sauli

petteriu

Miten MPG:n portti ja pinnit pitäisi Mach3 asetuksiin määrittää ? ???
Paikka löytyi kyllä, mutta mitä arvoja kenttiin ja pitääkö USB portti määrittää muuallekin vai riittääkö MUHI pluginin config ?

Petteri

Martzis

#80
Lainaus käyttäjältä: petteriu - 15.04.08 - klo:00:00
Miten MPG:n portti ja pinnit pitäisi Mach3 asetuksiin määrittää ? ???
Paikka löytyi kyllä, mutta mitä arvoja kenttiin ja pitääkö USB portti määrittää muuallekin vai riittääkö MUHI pluginin config ?

Petteri
Moro

Machin valikoissa löytyy muistaakseni kohta key configuration tai joku vastaava. Ko. säätöikkunassa on välilehti MPG mistä pitää valita MPG input aktiiviseksi. Eli jos Muhipluginista valitsee enkooderi 1:n toiminnoksi MPG1, niin tuolta valikosta sitten enabloidaan MPG1. Tämän jälkeen TAB napilla aukeavasta JOG-ikkunasta määritetään mitä MPG1 tekee.

Teen illalla vielä vaikka ohjeen ihan kuvien kanssa sinne mun Muhi-sivulle.
Edit: Onneksi en speksannut minä iltana. Koitan ehtiä viikonloppuna.

petteriu

Lainaus käyttäjältä: Martzis - 15.04.08 - klo:10:11
...Teen illalla vielä vaikka ohjeen ihan kuvien kanssa sinne mun Muhi-sivulle.
Edit: Onneksi en speksannut minä iltana. Koitan ehtiä viikonloppuna.

Vaikka heti viikonlopun jälkeenkin käy mainiosti !  ;)

Petteri

Martzis

#82
Lainaus käyttäjältä: petteriu - 21.04.08 - klo:09:24
Vaikka heti viikonlopun jälkeenkin käy mainiosti !  ;)

Sorry, on ollut kiirettä kovasti.

Tein nyt pikaisesti ohjetta kuinka MPG-pyörä saadaan toimimaan Machin kanssa. Ilmoitelkaa jos siinä on jotain epäkohtia tai jos teillä Mach käyttäytyy jotenkin eri tavalla.
http://martzis.wippiesblog.com/martzis-usb-hid-interface-card-for-emc-and-mach/

Martzis

Spammasin taas Machin tukifoorumille kahteen kategoriaan ja lähettelin support-mailiosoitteeseen postia sen Machin toimimattoman MPG2 ja MPG3:n takia. Mitään vastausta ei ole siltäpäin tullut, vaikka oon jo pari kuukautta yrittänyt tietoa saada. Kokeilin tänään Machin VB scriptilläkin OEM DRO 102 ja 103:sta ja eivät ne toimineet siinäkään. 101, eli MPG1, toimii kyllä.

Martzis

Huomasin että Muhi-korttiani käsittelevä blogisivu oli mennyt rikki Wordpressin päivityksessä. Syynä oli ilmeiseti se että sivulla oli sama nimi kuin laitetta esittävällä kuvalla. Siirsin sivun osoitteeseen: http://martzis.wippiesblog.com/martzis-usb-hid-interface-card-for-emc-and-mach/

Jos joku vielä kaipaa tuollaista korttia, niin minulla on 3 kpl kasattuna ja osia vielä muutamiin jäljellä. Olen nyt lomalla ja ajatuksena olisi tällä viikolla saada tehtyä jonkinlaista MPG-pyörän sisältävää hallintapaneelia omaan EMC-kokoonpanoon.

petko

MUHI&EMC2 toiminut ensitesteissä hienosti, kiitokset hyvästä kortista. Jos sulla on jotain MUHI:iin & EMC2:een liittyvää lisäinfoa (ini:ä tms.niin oisin kiitollinen....

Oh5hrm

ihan mielenkiinnosta mitäs kortista Martzis pyytelet?  ;)

Martzis

Lainaus käyttäjältä: petko - 21.06.08 - klo:18:25
MUHI&EMC2 toiminut ensitesteissä hienosti, kiitokset hyvästä kortista. Jos sulla on jotain MUHI:iin & EMC2:een liittyvää lisäinfoa (ini:ä tms.niin oisin kiitollinen....
Katsotaan mitä tällä viikolla ehdin tekemään. Ensi viikko menee todennäköisesti reissatessa.

Omiin tarpeisiini olisi ainakin tarkoitus tehdä sen verran konffista, että voisi MPG-pyörän toiminnan valita muilla napeilla. Machin classic ladder ilmeisesti mahdollistaisi tämän, mutta Pythonilla homma taitaa olla helpommin tehtävissä. Onko muilla kokemuksia?

Martzis

Lainaus käyttäjältä: Oh5hrm - 23.06.08 - klo:09:11
ihan mielenkiinnosta mitäs kortista Martzis pyytelet?  ;)
Hinta on ollut 50€ sisältäen postikulut.

Martzis

Posti toi Jonnelta ostamani kaukosäätimen. Laitoin sen heti kokeeksi kiinni Muhiin:



Tällaisella HAL-koodilla testailin:


loadusr -W hal_input usb-0000:00:1f.4-1/input0 usb-0000:00:1f.4-1/input1

loadrt mux4 count=1

addf mux4.0 servo-thread

setp mux4.0.in0 0.1
setp mux4.0.in1 0.01
setp mux4.0.in2 0.001

net scale1 mux4.0.sel0 <= input.0.btn-06
net scale2 mux4.0.sel1 <= input.0.btn-07

net pend-scale axis.0.jog-scale <= mux4.0.out
net pend-scale axis.1.jog-scale
net pend-scale axis.2.jog-scale

net mpg-x axis.0.jog-enable <= input.0.btn-01
net mpg-y axis.1.jog-enable <= input.0.btn-02
net mpg-z axis.2.jog-enable <= input.0.btn-03

net pend-counts axis.0.jog-counts <= input.1.rel-1-counts
net pend-counts axis.1.jog-counts
net pend-counts axis.2.jog-counts



Video lopputuloksesta:
http://www.youtube.com/watch?v=4CIeGAh50z4
Kamera ottaa jyrsimestä häiriötä, siitä taustapörinä. Myös servo-ohjaimet kaipaisivat vähän tuunaamista melun vähentämiseksi.
Videolla ensin ei liiku mikään akseli, sitten X 1cm / mpg-kierros, sitten Y ensin samalla nopeudella ja sen jälkeen 1mm ja 0,1mm / kierros.



Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk