Myös korttimaksu toimii

Kiina-routterin tilaus

Aloittaja peksa, 03.07.21 - klo:14:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

peksa

Onko joku tilannut aliexpressin kautta kokonaista konetta? Monissa 6090-koon koneissa näyttää olevan free shippaus. Mitä se käytännössä tarkoittaa?

JuKa

Se tarkoittaa sitä että kone tulee ilman toimituskuluja, mutta paketti menee tulliin ja alvit tullausmaksut tulee aina lisäksi nykyään. Kannattaa vielä laittaa tuote ostoskoriin, niin yleensä toimituskulut vielä muuttuu... Olen huomannut...

Jussi

Toni

Free shipping tarkoittaa yleensä että myyjä ei lisää pakkaus/rahtikuluja tuohon tuotteen hintaan.
Verot ja tullaus sitten jää itselle hoidettavaksi.

Ennenkuin maksaa niin kannattaa kuitenkin kysyä myyjältä mahdolliset lisäkulut rahdille omalla postinumerolla. Ainakin jos asuu etäällä pääkaupunkiseudulta.
Itsellä käynyt monesti ostettuani isompaa tavaraa Aliexpressistä että myyjä ottaa viikon päästä yhteyttä ja pyytää lisää rahaa koska asun remote arealla.
Tässä minun tapauksessa remote area sijaitsee etelä-pohjanmaalla. Rahdinkuljettaja yleensä DHL, UPS tai Fedex.

Ebayssa ei yleensä näitä lisäkuluja esiinny.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: peksa - 03.07.21 - klo:14:43
Onko joku tilannut aliexpressin kautta kokonaista konetta? Monissa 6090-koon koneissa näyttää olevan free shippaus. Mitä se käytännössä tarkoittaa?
Isommissa koneissa tulee sitten huolinta kulut yms päälle jos menee ns. kontti rahtiin...

peksa

Tätä juuri mietin, että tuleeko näitä kuluja, jos on vaikka 300 kg paketti.

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: peksa - 03.07.21 - klo:20:06
Tätä juuri mietin, että tuleeko näitä kuluja, jos on vaikka 300 kg paketti.
Muistelen hämärästi kun kaveri tilas yhen koneen kiinasta jos muistan nyt koon oikein niin 1.25m x 2.5m puujyrsin niin huolinta kulut oli jotain 500-1000e suomen puolella siihen... tästä on tosin jo 4-5vuotta aikaa että hinnat on voineet muuttua...

VH

Terve! Tilasin viime talvena plasma/polttoleikkauskoneen Kiinasta. Tilaus tapahtui alibaban sivuilta. Homma hoitui asiallisesti Kiinalaisen osalta. Laite on jo sen kokoinen ( 4,3x2,2x1,5 metriä, paino reilun tonnin) että se tuli meren yli kontissa. Merirahti maksoi 370 dollaria, mikä on edullinen hinta mielestäni. Suomen satamassa alkoi sitten ryöstäminen.. huolintafirman laskussa oli erikseen jos jonkinlaista maksua, kuten kontin purku laivasta, kontin veto, kontin käsittely, tavaroiden purku kontista yms. Lisäksi maarahti kotiin, n.800 km. Tullimaksu ei ollut iso, alvi piti tietysti maksaa. Loppujen lopuksi itse laitteen hinta jäi melkein puoleen koko homman kustannuksista. Laitteita kannaisikin ehkä tilata sieltä siten että tulisi koko kontti täyteen. Kimppatilaukset tai jotain. Tilaukseni oli melkoinen episodi kaikkene vaiheineen. Positiivista on se kun Kiinalainen herra Deng on pitänyt yhteyttä myös jälkikäteen. Viesteilty on puolin ja toisin.  :)

Snowfly

Lainaus käyttäjältä: VH - 18.07.21 - klo:13:38
Terve! Tilasin viime talvena plasma/polttoleikkauskoneen Kiinasta. Tilaus tapahtui alibaban sivuilta. Homma hoitui asiallisesti Kiinalaisen osalta. Laite on jo sen kokoinen ( 4,3x2,2x1,5 metriä, paino reilun tonnin) että se tuli meren yli kontissa. Merirahti maksoi 370 dollaria, mikä on edullinen hinta mielestäni. Suomen satamassa alkoi sitten ryöstäminen.. huolintafirman laskussa oli erikseen jos jonkinlaista maksua, kuten kontin purku laivasta, kontin veto, kontin käsittely, tavaroiden purku kontista yms. Lisäksi maarahti kotiin, n.800 km. Tullimaksu ei ollut iso, alvi piti tietysti maksaa. Loppujen lopuksi itse laitteen hinta jäi melkein puoleen koko homman kustannuksista. Laitteita kannaisikin ehkä tilata sieltä siten että tulisi koko kontti täyteen. Kimppatilaukset tai jotain. Tilaukseni oli melkoinen episodi kaikkene vaiheineen. Positiivista on se kun Kiinalainen herra Deng on pitänyt yhteyttä myös jälkikäteen. Viesteilty on puolin ja toisin.  :)
Voitko heittää linkin millaisen plasma rungon sieltä ostit? ja ootko ollut tyytyväinen?
Itsekkin kahen vaiheilla ostaako kiinalaisen rungon jonka korjaa.... vai rakentaako alusta asti itse kunnollisen...

hokkaju

Itse olen oppinut siihen että tilaan kotiovelle kuljetuksen suomalaiselta huolitsijalta.
Tiedät mitä maksaa, paperit hommat jne sujuu kivasti. Ja tosiaan tulee kotiovelle ja etukäteen sovittu lasku perässä.
Jokainen operaatio tosiaan maksaa, jos kontteja puretaan ja lastataan uudestaan tulee kollille lisää hintaa. Ja huolitsijat saa ne palvelut eri satamista sopimushintaan, yksityinen ei.
Kuitenkin joku huolitsija sen lähtyksen joutuu ottamaan lopulta "sokkona" vastaan määränpää satamassa.


homma on helppo soita huolitsijalle joka hoitaa rahteja kiina-suomi... (en haluaisi mainostaa, mutta esim Nurminen Logistics, toki on monia muitakin)
He tarvitsevat lähtö sataman ja toimitusosoitteen, painon ja koon. Sekä yhteyden myyjään, jotta paikallinen agentti voi tehdä lähtys toimenpiteet. Kun olet tarjouksen rahdista hyväksynyt, niin voit odotella veronmaksun tietoja ja kuljetusliikkeen soittoa.
Ja tosiaan suomesta ostettua rahtia ei tarvitse tullata kuljetuskustannuksena.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk