Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Karan nopeusnäyttö

Aloittaja Kremmen, 29.07.12 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

pygmi

Moro
Pygmigin joutui tuleen luolasta ulos.. Täälläkin olisi nopeus noin suuruusluokkaa viellä, elikkäs yhden prossu juotettuna tarvitsisin.

Tauru

No kyllä minutkin voi laskea vahvuuteen mukaan. Niin valmiiksi juotettuna/ tehtynä kuin saa, vältän siten ylimääräiset virheet. Mutta jos on edelleen periaatteella rakennussarja niin tuleepahan taas käytettyä kolvia.

Kremmen

OK, kuitataan taas tähän asti kirjatuksi.
Prosessorin ohjelmointi hoituu mun käyttämässä STK600-softankehityslaudassa, siinä on ZIF-vaihtokantasysteemi eri prosessoreja varten. Lutikka pudotetaan kantaan ja se lähtee sieltä myös ulos ilman voimankäyttöä kumpaankaan suuntaan.
Toki mittarikortillakin on Atmelin SPI-protokollaa käyttävä piikkirimaliitin jolla hoituu päivitykset ym. Prosessorin voi yhtä hyvin ohjelmoida sitä kautta sen ollessa jo juotettuna.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

Tässä olisi ehdotus anturin piirilevyksi. Valitsin pienet logiikkalähdöllä olevat Omronin optoanturit, niin saatiin sekä haarukka että heijastusanturi istumaan samaan piirikaavioon. Vain toinen on siis tietty tarkoitus kalustaa kerrallaan.
Piirilevy on melko kätevän kokoinen, 20 x 25 mm ja sain vielä mahtumaan 3 mm ruuvinreiät nurkkiin.
Mitään liitintä en ajatellut tähän päähän tulevaksi, vaan anturikaapeli kolvataan suoraan juotospadeihin kiinni.

Varsinainen anturi katselee suoraan ulos kortin etupuolelta, mutta muut komponentit on viety piiloon takapuolelle. Haarukan aukko on 8 x 8 mm ja optinen akseli on suoraan haarukan keskellä noin 6 mm päässä kortin pinnasta. Heijastusanturi ilmaisee 5 mm etäisyydeltä kohtisuoraan kortin tasoa vastaan. Tuo etäisyys siis anturin etupinnasta. Anturi itse on jotain 4-5 mm korkea.
Miltäs tämmöinen tuntuisi?
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Maukka

Näyttää hyvältä. Tilataanko anturit kimpassa jokaisen tarpeen mukaan?

jtec

Näyttää erinomaiselta!!

Kremmen

Niin itse asiassa olisi pitänyt heti samalla kysellä myös nuo anturit.
Tehdäänkö sillä tavalla, että niistä jotka nyt ovat tuon mittarin tilanneet niin ne, jotka EIVÄT halua haarukka-anturia ilmoittavat siitä minulle. Siis ne, jotka eivät halua mitään, ja ne jotka haluavat heijastusanturin. Ne jotka ovat hiljaa saavat haarukka-anturin mukaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

jtec

Ottaisin mieluusti molemmat anturit jokaiseen korttiin, eli 3+3.

Tauru

Minulle molemmat, kiitos.

viilari

Ottaisin myös äly ja antuurisarjat juottamattomina jotta pääsee treenaamaan pintaliitosjuottamista.

olli henttonen

Puuhapajalle saisi kanssa laittaa molemmat anturit matkaan
dyykkari

Seppo K

Niin, eikös tuo ole erillinen pieni kortti johdolla kiinni itse näyttökortissa , ja sen lisäkustannus ei varmaan vie harrastusta konkkaan, joten molemmat lukijat molempiin näyttöihin - siis 4 kpl piirilevyjä ja tuplat kalusteet kumpaakin.
Vielä kun ei ole selvillä kummalla mallilla sopii asennus, joten laitetaan vyö ja henkselit.
Seppo Köngäs

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: viilari - 27.08.12 - klo:14:44
Ottaisin myös äly ja antuurisarjat juottamattomina jotta pääsee treenaamaan pintaliitosjuottamista.
Täsmennätkö tätä vähän että menee varmasti kuten ajattelet. Ymmärrän että haluat mittarin irto-osina eli prosessori ei-juotettuna. Tämä OK. Sitten sanan "anturisarjat" tulkkaan niin, että haluat sekä haarukka- että heijastusanturin. Menikö oikein?
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Tapani Honkanen

TILAUSVAHVISTUS KREMMENILLE.
Tilaan yhden pyörimisnopeusmittarin rakennussarjan, sisältäen mittarin ja molemmat anturivaihtoehdot. Prosessori juotettuna ja toivottavasti muutkin pintaliitoskomponentit jos niiden juottaminen vaatii kovin herkkää kättä, hyvää näköä ja termostaattijuotinta.
Tämä tilausvahvistus kumoaa aiemman, vähemmän jäsennellyn vastauksen. KIITOS!

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: sepän poika - 27.08.12 - klo:17:28
TILAUSVAHVISTUS KREMMENILLE.
Tilaan yhden pyörimisnopeusmittarin rakennussarjan, sisältäen mittarin ja molemmat anturivaihtoehdot. Prosessori juotettuna ja toivottavasti muutkin pintaliitoskomponentit jos niiden juottaminen vaatii kovin herkkää kättä, hyvää näköä ja termostaattijuotinta.
Tämä tilausvahvistus kumoaa aiemman, vähemmän jäsennellyn vastauksen. KIITOS!
Tämä selvä.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk