Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Karan nopeusnäyttö

Aloittaja Kremmen, 29.07.12 - klo:23:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

senaattori

Olin juuri kirjoittamassa täst samasta asiasta kun en oikein hokannut mites niitä sieltä takapuolelta pääsee käyttämään, täytyskö nähdä ne näyttömatriisit samalla....kysyypi epätietonen?
Reijo Martinpoika Tuomala

Kremmen

No tätähän mä juuri pelkäsinkin, että joku ottaa tuon nappien sijoittelupuolen esiin :).
Ne on nyt siellä takana kun ne ei kerta kaikkiaan mahdu etupuolelle. Herrat halusi läpikomponenteilla tehdyn kortin ja sellainen nyt on tulossa paria poikkeusta lukuunottamatta. Sillä on vaan hintansa, kun jokainen komponentin jalka tulee kortista läpi ja vie sen tilan molemmilta puolilta.
Helppo ratkaisu on kasvattaa kortin pinta-alaa jolloin tila tietenkin riittää. Se nostaa kyllä sitten myös kortin hintaa pikkasen.
Näitä nappejahan siis ei ollut ajateltu jatkuvasti käytettäväksi, vaan enempi alkukonfausta ja hyvin satunnaisia muutoksia silmälläpitäen. Toki jatkossa tilanne voi muuttua.
Minulla ei ole vahvaa mielipidettä asiaan - voin piirtää ihan sellaisen kortin kuin hyvältä tuntuu, mutta mikä nyt sitten olisi hyvä/paras ratkaisu? Yksi paikka johon napit saisi suhteellisen tuskattomasti etupuolelle, olisi pystyriviin oikeaan reunaan. Tämä levittäisi korttia reilut 10 mm ja lienisi ergonomian kannalta paras ratkaisu ainakin oikeakätiselle. Hyvällä tuurilla pitkävartiset napit voisi saada suoraan ulos kotelosta ilman muita virityksiä.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

senaattori

Jepulis,
siitä ei varmaan olis haittaa vaikka se 10mm leviää, tairetaan vaan olla vähän laiskoja availeen kotelon ruuveja, toisaalta oot kyllä oikeessa siinä, ettei niitä juurikaan asetusten jälkeen tartte pidellä :-\.
Reijo Martinpoika Tuomala

jtec

Joo oikea reuna kuulostaisi hyvältä paikalta. Toisaalta, jos tarve näppäimien käytölle on kovin vähäinen ja se nostaa kohtuuttomasti levyn hintaa, niin voihan ne napit laittaa tarvittaessa erillisellä johdotuksella kotelon kanteen.

mpr

Yksi mahdollisuus olis tehdä kotelon pohjaan silikonikumilla tms. peitetty aukko jonka kautta nappeja pystyisi käyttämään ilman osien irroittelua. Niin koteloa ei tarvitsisi avata asetuksia muutettaessa ja näppäimet voisivat olla kremmenin jo valitsemassa paikassa.

Kumpumäen seppä

Suosittelisin tuota oikeata reunaa napeille. Aina on kivempi, että näkee mitä painelee, eli että napit on samalla puolella kuin näyttö. Jos nappeja tarvitsee harvoin, on pieni vaiva avata kansi ja muuttaa asetuksia. Jos noita joutuu jostain syystä käyttämään usein, voi niihin tehdä pienet jatko nappulat, jotka tulee etulevystä läpi. Tälläisen ratkaisun jouduin aikoinaan tekemään, kun asensin Pc:n näytön keskuskaapin kanteen, ja piti saada poweri-nappula kannen ulkopuolelle.

Kremmen

Kotelosta puheen ollen, en ole itse katsellut sen enempää mitään erityistä lootaa tälle projektille kun tuntuu että itse kullakin on omat tarpeensa ja mahdollisuutensa sen suhteen. Pitäiskö nyt kuitenkin olla jokin oletusratkaisu jonka voi ottaa käyttöön jollei ole erikoista syytä haluta muuta? Läpinäkyvästä boksista on ollut puhetta - jos joku haluaa ehdottaa jotain nimenomaista mallia niin mä voin koettaa huomioida sitä noissa mekaanisissa mitoissa.
Kortin mitat siis nyt 100 x 130 mutta leveys tulee kasvamaan niin että varmaan kannattaa varautua 150 mm asti niin ei jää pieneksi. Syvyys muuntajan kanssa on jotain ~45 mm ja ilman muuntajaa (jos käyttää suoraan pienellä jännitteellä) jotain 25 - 30 millin luokkaa.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Kremmen

Tämäkin projekti etenee. Nyt on jännitelähde ja signaalien tulopiiri labrattu ja toimii. Seuraavaksi olisi aika ryhtyä selvittämään piirilevyjen hankintaa.
Hintatasoa en ole vielä laskenyt tarkkaan, mutta ei se ainakaan ole kalliimpi kuin taannoinen breakout-kortti. Oma arvaus on, että jää kolmeenkymppiin tai jopa vähän alle, mutta tähän en uskalla tiukasti sitoutua. Tarkka hintakin kyllä selviää lähipäivinä kunhan saan osapuilleen käsitystä tilausmääristä ja määräalennuksista.
Semmoinen juttu, että toiveiden mukaan tämä kortti on nyt toteutettu läpireiän komponenteilla mikä tietty helpottaa omatoimista kolvaamista. Vain prosessori on TQFP-paketissa joka on pieni pintaliitoshitu. Se ja pari prosessorin suotokonkkaa voin haluttaessa juottaa valmiiksi kiinni kortille niin ei tarvii sitä yrittää kuka ei tunne hallitsevansa tekniikkaa.
Eli tehtäisikö luvunlaskenta ketkä olivat kiinnostuneet tämmöisen kierroslukumittarin hankinnasta? Ilmoittakaa samalla haluatteko prosessorin valmiina kiinni vai ei. Mä en nyt tällä kertaa pyydä juottamisesta lisähintaa, mutta jos se on kovin työllistävää niin mahdollisissa seuraavissa seteissä sitten ehkä.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

ollie

Haluaisin yhden, mielellään prosessori juotettuna.

MKM71

Otan yhden, prosessori juotettuna.
Jos mahdollista niin kokoamis/käyttöohjeet, helpottaas toiminnan ymmärtämistä.

olli henttonen

Puuhapajalle voisi kanssa yhden kortin varata, ja juotettuna kiitos. Tuleeko muutkin komponentit samassa lähetyksessä, ettei tarvitse erikseen tilailla.
dyykkari

Ville Vaho

Mulle kaks, yksi juotettuna ja yksi selvinpäin.

Rikkinäisten härpäkkeiden tuhatjalkaisia on kokeiltu irrottaa ja asentaa, luulen olevani lähes ammattilainen. :)
-vilderi

mpr

Tännekin kaksi korttia mielellään juotettuna.

porepe

Yksi nyt ensalkuun ja saa juottaa...
Petri Junnila
Mynämäki

Seppo K

Kaksi korttia voit laskea tähän suuntaan ja prossu valmiiksi juotettuna epäonnistumisen riski pienenee meikäläisen kohdalla.
Seppo Köngäs

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk