Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Keskustelua elektroniikkasuunnittelun pohjaksi

Aloittaja Kremmen, 05.01.10 - klo:23:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kremmen

Minulle sopii palaveri kyllä paikkana mikä vaan kohtuulähellä uudenmaan keskiakselia.
Kaikki muut ajankohdat käy periaatteessa, paitsi ei sunnuntaiaamupäivät ja maanantai-illat.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

ram

Ihan samaisella IR2110 piirillä olen jo hahmotellut hommaa. Useita variaatioita olen piirrellyt ja niiden ominaisuudet voi sitten poliisit laittaa järjestykseen. Mutta kuten jo aiemmin todettiin, modulaarisuus mahdollistaa kaikki perverssiot.

Listakin on alkanut elää. Kuinkans tuo käyttöliittymä olikaan tarkoitus toteuttaa? Oliko tarkoitus käyttää 24V I/O:ta vai teenkö satelliittilevyn siihen hommaan nappuloineen, LCD-näyttöineen ja encooderipainonappeineen.

Kremmen

Lainaus käyttäjältä: ram - 24.03.10 - klo:09:55
Ihan samaisella IR2110 piirillä olen jo hahmotellut hommaa. Useita variaatioita olen piirrellyt ja niiden ominaisuudet voi sitten poliisit laittaa järjestykseen. Mutta kuten jo aiemmin todettiin, modulaarisuus mahdollistaa kaikki perverssiot.
Tuon kanssa tullaan hyvin toimeen. Virranrajoitukseen lienee useita eri lähestymistapoja, koetetaan löytää mahdollisimman vähän normaalitoimintaa häiritsevä rajoitusmekanismi.
Lainaa
Listakin on alkanut elää. Kuinkans tuo käyttöliittymä olikaan tarkoitus toteuttaa? Oliko tarkoitus käyttää 24V I/O:ta vai teenkö satelliittilevyn siihen hommaan nappuloineen, LCD-näyttöineen ja encooderipainonappeineen.
Täältä ääni satelliitille.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

PekkaNF

Terve

Kuukauteen ei ole postausta tästä aiheesta. Missä mennään?

Minua kiinnostaa tämä aihe ja tulee rakentamisen suhteen ajankohtaiseksi myöhään syksyllä.

Oliko kenelläkkään protokonetta vai tehdäänkö useampaa hieman eri aikaisesti? Mukavampaa tehdä olemassa olevaan koneeseen piirejä kun yrittää arvata minkälaisia sovelluksia on liikkeellä.

Mulla olis kyllä puolijoutavan pieni 500w ranskalainen petit merde merkkinen sorvi, jota vois käyttää demoomiseen, mutta se ei sovellu oikein rautametallien koneistukseen.

http://www.lathes.co.uk/minilor/index.html

Se joutuu mulla joku kerta oikeen rebuildin kynsiin kuitenkin. Etuna se että se ei ole mulle hirveen kriittinen laite (mutta ei todellakaan ole tarkoitus romuttaa, vaan rakentaa osia uusiksi), se on kevyt ja siten helppo siirtää. Haittana se että sen trapetsiruuvit ovat aika marginaaliset, poikkikelkka ja työkalun pidin samaten.

PekkaNF


Tauru

Minulla on kokolailla samankaltainen aikataulutoive eli kesä menee muissa projekteissa ja syksyllä voisin jatkaa sorvin tuunausta. Kun lupasin olla mukana koodaamassa softaa, varsinkin käyttöliittymää, niin tarpeen mukaan järjestän siihen aikaa vaikka välittömästi.
Käyttöliittymän toimintaa olen toki jo miettinyt, mutta pitäisi varmaan piirtää jonkinlainen vuokaavio jota muut voisivat kovalla kritiikillä kommentoida.

Minun Emco on samaa kaliiberia eli pieni kuin mikä eikä ole tarkoitettu kuin alumiinin ja messingin sekä muovin sorvaamiseen, siispä protoon voisi olla hieman järeämpi laite.

Toivottavasti homma saadaan etenemään kunniallisesti loppuun saakka.

ram

Omalta osaltani homma jatkuu, aina kun vaan on siihen hetkinen aikaa. Syksy kuullostaa realistiselta.

Kremmen

Kyllähän minäkin olen vielä olemassa. Pientä hässäkkä tässä mutta jotain on saatu eteenkinpäin. Matalan tason mootorinohjaus toimii alustavasti, seuravana työlistalla on liikkeenohjauksen toteutus.
Syksy olisi realistisempi kun loppukevät ja alkukesä menee aika tarkkaan töiden merkeissä.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

PekkaNF

Shotrsit! Tässä se olikin, missä juteltiin viimeksi jatkosta ja aikataulusta.

Ketä mukana?
Jatketaanko?
Kiinnostaako?

PekkaNF

Kremmen

Kuitti siis tännekin vielä. Mukana ollaan.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

Tauru


Tauru

Minulla on Einhellin pieni sorvi, jota myydään ympäri maailmaan. Googlettamalla hakusanalla  7x10  löytyy varmasti kuvia.
Sorvi on pieni ja nippa nappa sillä rautametallia sorvaa, olen 60mm akselia sillä silitellyt.
Tarvittaessa sitä voidaan käyttää protossa, mutta trapetsien tarkkuus ei ole paras mahdollinen. Ei noita ehdokkaita protokoneiksi ole kovin paljon tullut joten tässä on yksi.
Lieneekö tämä yhtään järeämpi kuin PekkaNF:n pikkulaite? Painoa on muistaakseni 35kg eli siirrettävissä kohtuuvaivalla.

PekkaNF

Mulle toi käy modattavaksi. Jollei kellään ole omasta mielestä sopivampaa luovutettavaksi tieteelle.

Olen rontannut jonkin pikkuisen sähkökaapin protoiluun, pitää aktsoo löytyykö siitä pohjalevy vai pitääkö leikata plååtusta...

PekkaNF

Tauru

Mitä kaikkea on nyt valmiina? Löytyykö askelmoottorit jostain ja teenkö jo pohjatöitä modausta varten?

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk