Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Tekemiäsi osia

Aloittaja ant771, 20.10.07 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Ozz

Eipä ole tullu hetkeen pistettyä kuvia mitä on tullu tehtyä ja aina kun saat jonkun tehtyä niin eihän siitä ikinä muista ottaa kuvaa.
Tässä muutama joista muistin ottaa kuvan.

kupru

Kyllä kehtaa tuollaisia kuvia näytellä! Todella hienoa työnjälkeä!

Kremmen

No eipä ole huonoja! Tuollaisia kyllä kehtaa pistää eteenpäin.
Nothing sings like a kilovolt
Dr W. Bishop

JuKa

Tein pojalle tuollaisen valomiekan, kun youtuben videossa vilahti tuollaisen rakentamisesta vilaus... Tuo onkin sitten ainut juttu, jonka olen saanut tehtyä valmiiksi asti viimeiseen 16 vuoteen. Kahvat on 6mm vaneria ja miekka 6mm PC-levyä. Näyttää hienolta kun on vähän hämärää. Sisällä on yksi superkirkas 5mm led ja tactile painikkeesta saadaan se päälle. Tuossa on 3,6V Lithium akku, mutta option on paikka nappiparistolle ja pitimelle.

Jussi

Pasi.

#229
Pistetääs muutama viimeaikanen tekele...


Ekana kauan haaveena ollu kitara. Tämä oli niitä "pakko tehä" asioita omalle cnc:lle  8)
Ibanez Jem kopio, puuna lämpökäsitelty radiata mänty ja haapa. Kaula tuli sitte kiinan poijiilta valmiina.

Toisena kiväärin tukin kokeilu vanerista, perä taittaa keskilinjasta reilu 2cm oikealle.
Oli sen vertaa työläs projekti, että ei kauheesti enää tukki hommat innosta  ;D
IKI Proto

Hiekkaranta_92

Pieni throwback:
Tässä cnc koneet oli aika vähäisessä osassa. Kyseessä siis karjalaisen perinnepelin, kyykän, mailat joita myös kartuiksi kutsutaan.

jsr8501

Onkikautta odotellessa tein tuommoisen rotary sidontapenkin.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla


Jussik

Tässä Muutama 3+2 indeksoimalla tehty osa.
Koneena Vanha mori ja linuxCNC.

Tapani Honkanen

Mikä tuo simpukasta seuraava osa on? Siis mihin tulee?

Jussik

Terve

Järjestyksessä ylhäältä alas:
Turbon pakopesä
Formulan Upright (pyörän napa)
Datsunin oven kiila
Formulan upright ja jarrusatula
raidetanko formulaan.

Tapani Honkanen

#235
Pyörän napa? Pyörän napahan on kiinnitetty vanteeseen. Eihän tuo pyöri. Tuo lieriömäinen poraus/reikä lienee laakeripesä. Miten funktionaalinen muotoilu tuossa osassa on? Näyttää kummalliselta. Konstruktöörinä ihmettelen. Ei ole vinoilua. Onko tuohon tehty FEM-analyysia?

Päivitystä. Huomasin sentään tuon toiseksi viimeisen kuvan, sehän selittää osittain. Siis ilmavirrankin pitäisi kulkea tuon osan läpi, oletan ja selittää nuo läpimenevät aukot.

Jussik

Terve

Tosiaan pahoittelen noita suomalaisia sanojani.

En ole tuota alaa koskaan suomeksi opiskellut, joten suomen kielisiä termejä en noille osaa.
Englanti on tuolla osastolla minulla paljon vahvempi.

Kyllä siinä on FEMä hiukan käytetty.
Uprigting tukivoimat kaikissa ajo ja jarrutus tilanteissa on käyty läpi.
Ja todellakin muotoiluun on vaikuttanut myös levylle johdettu ilma.
Jarrut ovat Carbon fibre-reinforced carbon (a.k.a. Carbon–Carbon), eli ei hiilikeraamiset vaan hiili-hiili.
Jarrujen normaali käyttölämpötila on siinä 600-800 C.
Joten pieni varmuuskerroin tuon alumiinin kanssa on oltava, alunperin tarkoitus oli tehdä ohutlevystä (crnimo).
Mutta henk koht./ammatillinen kiinnostus CNC ja CAM maailmaa kohtaan ajoi koneistettujen osien suuntaan.


Toki noikin on jo designiltaan muuttunut, FEM optimoinnilla sain vielä 150g uprightin painosta pois.
Ilman johtamiseen tulee erillinen hiilikuitu kaulus.




Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk