Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Mach 3 Virallinen lisenssi ja macro g90 outous /VAARA!

Aloittaja Nasty, 30.08.20 - klo:23:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nasty

eli seuraava auto zero z scripti käytössä
jos koitan tätä scriptiä työn lopuksi ajaa jossa posta määrittää G91   Incremental distance mode
niin tää koodi ajaa terän pahki pöytään Siis huom! tuossa koodin alussa haetaan g90
eli se ei toimi / vaihda modea machissä.
nyt jos siirrän g90 coden tuon ensimäisen if lauseen alle silloin tämä toimii kuten on ajeteltu eli , kysymys kuuluu olenka vain tyhmä ja olen alunperin laittanut ton code "g90" rivin väärään paikkaan vai lukeeko mach 3 jotenkin bugisesti macron sisällön?

Code "G90"

PlateThickness = GetUserDRO(1151) 'Z-plate thickness DRO

If GetOemLed (825)=0 Then 'Check to see if the probe is already grounded or faulty
DoOEMButton (1010) 'zero the Z axis so the probe move will start from here
Code "G4 P5" ' this delay gives me time to get from computer to hold probe in place
Code "G31Z-40 F500" 'probing move, can set the feed rate here as well as how far to move
While IsMoving() 'wait while it happens
Wend
ZProbePos = GetVar(2002) 'get the axact point the probe was hit
Code "G0 Z" &ZProbePos 'go back to that point, always a very small amount of overrun
While IsMoving ()
Wend
Call SetDro (2, PlateThickness) 'set the Z axis DRO to whatever is set as plate thickness
Code "G4 P0.25" 'Pause for Dro to update.
Code "G0 Z25.4" 'put the Z retract height you want here
Code "(Z axis is now zeroed)" 'puts this message in the status bar
Else
Code "(Z-Plate is grounded, check connection and try again)" 'this goes in the status bar if aplicable
Exit Sub
End If

Snowfly

Ei ole tarvinnut mach 3 scriptejä vielä koodailla mutta jos pitäisi lukisin ensin:
https://www.machsupport.com/wp-content/uploads/2013/02/Mach3_V3.x_Macro_Prog_Ref.pdf

Varmana poistaa monta ongelmaa.... ja näissä on hyvä aina testata scriptan toimivuus asteittain käyttämällä jotain simppeliä komentoa joka tekee jotain näkyvää mutta ei voi aiheuttaa vahinkoa...
Näin se tehdään esimerkiksi postprosessoreita koodatessa... kerta siellä pienellä koodaus virheellä saadaan äkkiä isot vahingot aikaseksi...

Nasty

Joo tää olikin tällänen generaalinen varotus , että jos joku noitten kanssa leikkii niin jostain syystä se ei siinä koodin alussa toimi , itse katkasin vain yhden 1mm tapin , olin muka huolellisesti testaillu tota mun automaatti työ kalu nollausta sciptaa ja kun tuli oikea tarve vaihtaa terää kesken työn niin mun millinen terä kyl lähti aika vihasesti omille teilleen.

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk