Nyt on CNC-foorumin tukeminen helppoa!
Maksu onnistuu PayPalin kautta myös kortilla
Konemies kiittää

Kartion läppäys?

Aloittaja Ville Vaho, 06.03.17 - klo:17:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ville Vaho

Jos unohtaa kartion hiomisen pyörivällä kivellä, eikös se onnistu parhaiten tahnalla? Ei siis kartiota tappia kartioon reikään ja tahnaa väliin, vaan edestakaisin omalla johteella liikkuva keppi johon lyödään tahnat päähän. Pinnanlaatu on parempi kuin hiomakoneella, mutta tuleeko tuosta mitään? Jos siis oletataan että pinnassa on sanomista ennen aloitusta.

Ja mitäköhän materiaalia kepin pää/itse keppi sais olla, valurautaa, messinkiä?
-vilderi

pave

Kun olen noita läppäysvehkeitä kattonu, niin valua näyttivät olevan.

Ite oon tehny kaksi tuurnaa, toista käyttäny läppäämiseen ja toista värin kanssa muodon toteamiseen. On pysyny ainaki harrikan kampurat läjässä ja saanu vielä suoraanki rihdattua.  ;D

Ai nii, siis käsin hinkuttanu edestaas.

Ville Vaho

Kartiomainen läppäys kartiota käyttäen ei tee kartiota, tulee mitä tulee. Soveltuu kahden asian toisiinsa sovittamiseen, mutta ei käytännössä/teoriassa tee kartiota.

Löysin asiasta ulkomaan elävien puheita, mutta se miten asia on tehty, jäi epäselväksi.

Heti tuli ajatuksen tasolla mieleen että kartio on haasteellinen, läpättävä pinta on kartion pohjalla pienempää kuin suulla. Leikkuunopeuskin muuttuu. Se että onko asialla käytännön merkitystä, täytyy testata. Pahimmassa tapauksessa nopeus täytyy muuttua, joko kierrokset tai syöttö.
-vilderi

Powered by EzPortal
SMF spam blocked by CleanTalk